تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804325937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده: اعتیاد عامل 55 درصد طلاق‌های جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:
اعتیاد عامل 55 درصد طلاق‌های جامعه است
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه بیش از 55 درصد از علل طلاق‌های کشور اعتیاد است، گفت: فقر و بیکاری از جمله مسائلی است که در پدیده طلاق نقش اساسی ایفا می‌کند.

خبرگزاری فارس: اعتیاد عامل 55 درصد طلاق‌های جامعه است



به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، شهیندخت ملا‌وردی عصر امروز در دیدار با رؤسای دانشگاه کاشان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های امور زنان و خانواده جاری‌سازی نگرش جنسیتی است اظهار کرد: فعالیت‌ها باید به این سمت و سو باشد و بودجه و برنامه توسعه‌ای و کلی کشور حساس به جنسیت کند و با شناسایی فاصله‌ها و شکاف‌ها با برنامه‌ریزی دقیق برای از بین بردن شکاف‌های جنسیتی بین زن و مرد گام بردارد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: جامعه ما هم در طی این سال‌ها فعالیت‌های زیادی در این زمینه برداشته است و آیا این برنامه‌ها موفق آمیز بوده و یا نه را باید نسبت به شرایط خاص آن زمان در برآورد کنیم.
ملاوردی با تأکید بر اینکه در دولت نهم و دهم متناسب با سیاست‌ها کارهای خوبی صورت گرفت، بیان کرد: سمت و سوی حرکت تفکیک جنسیتی با توجه به سیاست‌هایی که تدارک دیده شده بود تقریباً نزدیک بود.
وی با بیان اینکه در هر دولتی عده‌ای دلواپس و نگران هستند و انتظار دارند برنامه‌ها مانند گذشته انجام شود، تصریح کرد: سمت و سوی و هدف کلی همه مشترک است و روش‌ها فقط تفاوت دارد برخی با روش‌های اغنایی و ایجابی و برخی از روش سلبی و فشار با مباحث فرهنگی برخورد می‌کنند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: برخی از مسائل زنان و خانواده نیازمند اقدام فوری هستند و سعی کرده‌ایم بین مسئولان و افکار جامعه توجهات را جلب کنیم و آنان را به برخی از مسائل حساس کنیم و شناسایی ظرفیت‌ها،دانشگاه‌ها، سمن‌ها، جامعه مدنی و هماهنگی و مدیریت بین آنان از وظایف ذاتی دستگاه‌ها است و با توجه به اعتبارات محدود باید آن را مدیریت کنیم.
* بررسی مشکلات دختران بازمانده از تحصیل در دستور کار قرار گرفت
ملا‌وردی ادامه داد: دختران بازمانده از تحصیل یکی از مواردی بود که سعی کرده‌ایم جامعه و مسئولان را نسبت به آن حساس کنیم در مورد فاصله بین ایجاد دانش‌آموزان دختر و پسر در مناطق محروم با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در 14 محور بخشی از اعتبارات این معاونت و آموزش و پرورش برای دختران بازمانده از تحصیل اختصاص یافت.
وی اظهار کرد: زنان زندانی و زنانی که در بافت‌‌های فرسوده زندگی می‌کنند و یا زنانی که بهبود یافته‌اند و نیاز به اشتغال پایدار دارند و زنان سرپرست خانوار از جمله زنان آسیب دیده جامعه هستند و سعی شده افکار عمومی را نسبت به آنان حساس کنیم و آسیب‌های اجتماعی را عریان و آشکار مطرح کنیم.
دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان با اشاره به اینکه زمانی آسیب‌‌های اجتماعی تابو محسوب می‌شد، خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی مانند کارتن خوابی رویکرد سرپوشیده داشت و نباید علنی و آشکار به آنان پرداخته می‌شد ولی از حدود یک سال پیش از تابو شکسته شده و همه مسئولان از این آسیب‌ها صحبت می‌کنند.
ملا‌وردی تأکید کرد: زنانه شدن سرپرستی خانوار، زنانه شدن فقر نیز از جمله اصطلاحاتی است که مسئولان ارشد کشوری هم بیان می‌کنند و همه به این نتیجه رسیده‌اند که باید آسیب‌های اجتماعی بیان شود.
وی با بیان اینکه از 40 سال پیش تا‌کنون اتفاق تازه‌ای در اشتغال بانوان بوجود نیامده است، متذکر شد: این آمار از 12.26 درصد به 12.6 درصد رسیده است و با توجه به آمار فارغ‌التحصیلان از تناسب معقولی برخوردار نیستیم.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه تفاهم نامه‌های متعددی بین معاونت امور زنان و دانشگاه‌های کشور منعقد می‌شود، خاطر نشان کرد: بررسی مشکلات خوابگاه‌های دختران از جمله مواردی بود که در این تفاهم‌نامه‌ها به امضا رسید.
ملا‌وردی تأکید کرد: راهبرد معاونت زنان و خانواده همکاری شبکه‌ای است و اعتقاد داریم جزیره‌ای کار کردن در کشور آسیب است و برای ترویج فرهنگ همکاری شبکه‌ای تا‌کنون هفت همایش منطقه‌ای برگزار شده و در اسفندماه آخرین همکاری شبکه‌ای در تهران برگزار می‌شود. * اعتیاد عامل 55 درصد طلاق‌های جامعه است وی یادآور شد: همکاری دولت و سمن‌ها به صورت باید شبکه‌ای گسترش یا‌بد و با این هدف همکاری دولت و دولت، دولت و سمن  و سمن و سمن صورت می‌گیرد و در این برنامه آسیب‌های اجتماعی زنان مورد بررسی قرار گرفته و از موازی کاری بین دستگاه‌ها جلوگیری می‌شود.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به برنامه‌های ششم توسعه نیز اشاره کرد و افزود: تقویت نهاد خانواده، توانمند سازی زنان در برابر آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی اقتصادی، شایسته‌سالاری و بهره‌وری در جامعه، سلامت و بهداشت زنان، ارتقای سرمایه اجتماعی از جمله برنامه‌های ششم توسعه است.
ملاوردی همچنین به پدیده طلاق اشاره کرد و گفت: پدیده طلاق تک عاملی نیست و یک دستگاه و یک معاونت به تنهایی نمی‌تواند آن را حل کند و برای کاهش این آسیب اجتماعی هماهنگی وهم‌افزایی بین بخشی نیاز است.
وی با تاکید بر اینکه در شورای فرهنگ عمومی کشور ورود جدی به مساله طلاق شده است، بیان کرد: در چند سال گذشته دستگاه‌هایی مانند شهرداری‌ها و کمیته امداد نیز به این مساله ورود پیدا کرده‌اند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه بیش از 55 درصد از علل طلاق‌های کشور اعتیاد است، اظهار کرد: فقر و بیکاری از جمله مسائلی است که در پدیده طلاق نقش اساسی ایفا می‌کند.
گفتنی است، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و هیات همراه در سفر یک روزه خود ضمن شرکت در همایش جوان در آینه آینده و دیدار با روسای و معاونین دانشگاه کاشان از مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد بانوان«طلوع دوباره» کاشان و مرکز خیریه یاس کبود بازدید کرد.


94/11/24 - 21:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن