تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820825652




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانگیری: باید به جایگاه کتاب و پدیدآورندگان آن احترام گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: جهانگیری: باید به جایگاه کتاب و پدیدآورندگان آن احترام گذاشت معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه کتاب همچنان به عنوان مهمترین اثر فرهنگی در کنار دیگر محصولات فرهنگی می‌درخشد، اظهار کرد: باید همچنان به جایگاه والای کتاب و پدیدآورندگان آن احترام گذاشت.
۱۳۹۴ شنبه ۲۴ بهمن ساعت 13:17

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس سیاسی پانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (شبنه) در آیین رونمایی از مجموعه تصویری ایران و افتتاح موزه کتاب و میراث مستند ایران که در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی بوده است، اظهار کرد: رهبر انقلاب، مردم بزرگوار و نیز انقلابیون دوران مبارزه همگان به دنبال احیای ارزش‌های انقلابی، زدودن فساد و استقرار آزادی، استقلال و پیشرفت بودند. جهانگیری با بیان اینکه من مدیری اجرایی هستم اما با تمام وجود احساس کرده‌ام که توسعه همه‌جانبه کشور بدون تقویت بنیان‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی ناممکن و ناقص است، اظهار کرد: توسعه فرهنگی بالا بردن توان بالندگی و زایندگی اندیشه‌ها است. باید محیطی آزاد برای بالندگی اندیشه‌ها در کشور ایجاد کرد. وی با تأکید بر اهمیت کتاب به عنوان مهمترین اثر فرهنگی، گفت: به هر میزان که سرمایه‌های فرهنگی کشور افزایش یابد و شاهد تنوع مختلف در تولیدات فرهنگی باشیم، هیچ دستاوردی جای کتاب را نخواهد گرفت و آثار مکتوب همچنان به عنوان مهمترین اثر فرهنگی می‌درخشند. معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: باید به جایگاه والای کتاب و پدیدآورندگان آن احترام بگذاریم چرا که افتخار مسلمانان این است که معجزه پیامبرشان کتاب بوده است. جهانگیری با بیان اینکه تنگناهای پیش روی توسعه فرهنگی و سرمایه‌های اجتماعی کمتر از تهدیدات صنعتی و اقتصادی نیست، به مشکلات موجود در کشور در مورد کتاب، کتابخوانی و صنعت چاپ و نشر اشاره و اظهار کرد: متأسفانه وضعیت کتاب در کشور از نظر تولید، مصرف و اقتصاد نشر با برخی تنگناهایی روبرو است. وی با اشاره به برخی فسادهای مالی ایجاد شده در سال‌های اخیر، گفت: یکی از مواردی که متأسفانه طی سال‌های اخیر نهادینه شده این است که به این موضوع توجه نمی‌شود که فسادهای مالی به چه میزان سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی کشور را نابود کرده و به اعتماد و مشارکت مردم و نیز امید اندیشمندان و صاحبان نظر و اندیشه آسیب زده است. جهانگیری خاطرنشان کرد: بیش از آنکه به آثار تخریب مادی برخی اقدامات بپردازیم باید به آثار تخریب مادی و فرهنگی آنها توجه داشت باشیم. معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه دولت با مسائل فراوانی در عرصه مسائل داخلی و بین‌المللی مواجه است به دو نیاز مهم دولت از صاحب‌نظران و اندیشمندان اشاره و تأکید کرد: صاحب‌نظران و اندیشمندان باید دولت را یاری کنند چرا که دولت به تقویت کانون‌های فکر و شبکه‌های تفکری که بتوانند به دولت کمک کنند بسیار نیازمند است. وی ادامه داد: همچنین اندیشمندان باید در استای آشنایی جوانان با تاریخ اسلام و ایران بکوشند و تلاش کنند که با ایجاد نهادهایی، تاریخ و فرهنگ پرافتخار ایران را در حوزه‌های اسلامی، ایرانی و انقلاب اسلامی روزآمد و برای جامعه امروز قابل فهم کنند. جهانگیری همچنین آثار موجود در موزه کتاب و میراث مستند ایران اشاره و تأکید کرد: این آثار برای نسل‌های آینده و نسل‌های امروز نگهداری می‌شود. معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری میراث فرهنگی و میراث مستند کشور از جمله وظایف دولت است و من امروز بسیار خوشحالم که کتابخانه ملی و مرکز اسناد توانسته وظایف خود را با ضرورت‌های جامعه سازگار کند. 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن