تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819944239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعضای سه بیمار مرگ مغزی در بهمن ماه سال جاری در چهارمحال و بختیاری اهدا شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: اعضای سه بیمار مرگ مغزی در بهمن ماه سال جاری در چهارمحال و بختیاری اهدا شد استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - مسئول تیم پیوند استان چهارمحال و بختیاری، از اهداء اعضاء سه بیمار مرگ مغزی در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از وب دا ، زهرا سياح افزود: اولين بيمار به نام شهاب پناه پوري بروجني براثر تصادف با موتورسيكلت درشهر بروجن به بيمارستان آيت الله كاشاني شهركرد منتقل شده بود كه بر اثر شدت جراحات دچار مرگ مغزي شد.
وي اظهار داشت: پس از تائيد مرگ مغزي اين بيمار از سوي پزشكان، با رضايت خانواده، كليه ها، كبد اين بيمار مرگ مغزي در دوازدهمين روز از بهمن ماه جاري در بيمارستان آيت الله كاشاني شهركرد جداسازي شد.
سياح افزود: كليه هاي اين جوان ۲۲ ساله بروجني، در بيمارستان كاشاني شهركرد به دو جوان ۲۸ ساله لردگاني و ۳۳ ساله بروجني پيوند شد .
وي تصريح كرد: كبد اين بيمار مرگ مغزي نيز براي پيوند به شيراز منتقل شد كه نجات بخش زندگي يك جوان ۲۹ ساله كاشاني گرديد.
سياح اظهار داشت: دومين بيمار مرگ مغزي عذرا قاسمي ساماني ۵۰ ساله بود كه در اثر خونريزي مغزي در تاريخ دهم بهمن ماه در بخش ICU بيمارستان آيت اله كاشاني شهركرد بستري و چهار روز پس از آن مرگ مغزي وي توسط تيم پزشكي تاييد و با اعلام رضايت خانواده بيمار براي اهداي اعضاء ، در پانزدهم ماه جاري كبد و كليه ها جداسازي و جهت پيوند به بيماران نيازمند عضو به استان هاي اصفهان و فارس منتقل گرديد.
وي گفت: پروين ابراهيمي ۵۰ ساله، ديگر بيمار مرگ مغزي استان بود كه با اعلام رضايت خانواده وي براي كبد و كليه هاي بيمار در شامگاه روز بيستم بهمن ماه جاري در اتاق عمل بيمارستان آيت اله كاشاني جداسازي وا به استان هاي مذكور ارسال گرديد.
سياح يادآور شد: متقاضيان دريافت عضو استان هايي كه اهداي عضو در آنها صورت مي گيرد در اولويت دريافت اعضاء اهدايي هستند.
وي از شهرونداني كه با گذشت خود موجب ترويج فرهنگ خداپسندانه اهداء عضو و برطرف شدن بخشي از درد و رنج بيماران نيازمند پيوند عضو مي شوند، قدرداني كرد و افزود: اين عزيزان ضمن كاهش درد و رنج بيماري و هديه نمودن فرصت دوباره زندگي به بيماران موجب تامين هزينه هاي درمان اين عزيزان را نيز فراهم مي آورند.
مسئول تيم پيوند استان چهارمحال و بختياري با بيان اينكه، به طور متوسط هزينه انجام يك پيوند از دهندگان زنده بالغ بر ۷۰۰ ميليون ريال مي باشد افزود: اين درحالي است كه با اهداي عضو بيمار مرگ مغزي كليه هزينه هاي پيوند از سوي وزارت بهداشت و درمان تامين مي گردد.
سياح، تعداد بيماران در ليست انتظار دريافت كليه در استان را ۲۵ نفر اعلام كرد و افزود: راه اندازي بخش پيوند كليه موفقيت بزرگي در راستاي ارائه خدمت به بيماران دياليزي استان مي رود.
سياح، در خصوص بخش پيوند كليه در استان نيز گفت : اين بخش از آذر ماه ۹۳ در مركز آموزشي درماني كاشاني تجهيز و راه اندازي گرديد و در راستاي خدمت به بيماران واجد شرايط ارائه خدمت مي نمايد و تاكنون ۱۲ مورد عمل پيوند كليه با موفقيت در آن صورت گرفته است.
زهرا سياح در ادامه به فعاليت واحد پيوند اعضاء استان چهارمحال و بختياري اشاره داشت و افزود: اين واحد از سال ۱۳۸۲ به صورت رسمي طبق مصوبه وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشكي زير نظر معاونت درمان شروع بكار نمود و تا كنون بيش از ۲۰۰ خانواده مرگ مغزي رضايت گيري و بيش از ۷۰۰ عضو به بيماران نيازمند اهدا گرديده است.
به گفته وي، از ابتداي سال ۹۴ تا كنون نيز از بيش از سي خانواده مرگ مغزي اخذ رضايت گرديده كه ۲۹ بيمار مناسب اهدا تشخيص داده شدند.
وي، درصد رضايت گيري در چهارمحال و بختياري را ۶۰ درصد اعلام كرد و افزود: اين استان به نسبت جمعيت جزو استان هاي برتر كشور در زمينه اهداء عضو است و در سال هاي اخير جايگاه آن بين رده هاي اول تا سوم اهداء عضو متغيير بوده است.

کلید واژه ها: استان چهارمحال و بختیاری -




شنبه 24 بهمن 1394 - 12:51:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن