تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819461886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گذر از عصر خاکستری زنجان درگردشگری/ گلابر چشم انتظار طرح‌های معطل


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می دهد؛
گذر از عصر خاکستری زنجان درگردشگری/ گلابر چشم انتظار طرح‌های معطل

سد گلابر


شناسهٔ خبر: 3050561 - شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
استانها > زنجان

زنجان - گلابر، منطقه ای بی بدیل و زیبا که جاذبه های منحصر بفرد گردشگری را در خود جای داده سال ها است که چشم انتظار تحقق برنامه ریزی مسوولان است. خبرگزاری مهر-گروه استانها: روستاهای هدف گردشگری طی سال‌های اخیر به‌عنوان مقوله اساسی درزمینه توسعه گردشگری مطرح‌شده که سهم استان زنجان از آن با وجود روستاهای زیبا و دارای پتانسیل همچون گلابر ناچیز است و هنوز باوجود مطرح‌شدن این روستا به‌عنوان هدف گردشگری اتفاق قابل توجهی برای مهیا کردن زیرساخت های حضور گردشگر صورت نگرفته است. روستای هدف گردشگری گلابر  جاذبه‌های  تاریخی و گردشگری بسیاری همچون مسجدگلابر، قلعه گلابر و  محدوده زیبای سد گلابر  را در خود جای‌داده است که این امر باعث شده هرساله تعدادی از گردشگران از این منطقه بازدید کنند ولی این موضوع در شرایطی رخ می دهد که ساختار تامین هدف گردشگری ایجاد نشده است.

صخره‌نوردی، طبیعت گردی، قایق رانی و ماهگیری از ظرفیت‌های موجود در روستای گلابر بلااستفاده مانده استدهیار روستای گردشگری گلابر با اشاره به وعده‌های مسئولان در رونق بخشی به گلابر گفت: سد گلابر از سال ۸۵ آبگیری شد و سال ۹۰ به بهره‌برداری رسید.  بهرام امینی صخره‌نوردی، با اعلام اینکه مدیر عامل وقت آب منطقه‌ای پیشنهاد داد این سد به قطب ورزش‌های آبی ایران تبدیل شود، تصریح کرد: طبیعت گردی، قایق رانی و ماهگیری از ظرفیت‌های موجود در روستای گلابر به حساب می آید که بلااستفاده مانده است. وی، با بیان اینکه ساختمان‌های حاشیه سد گلابر ظرفیت پذیرش روزانه ۲۵۰ گردشگر را دارد، ابراز کرد: متأسفانه ساختمان‌هایی که میلیاردها تومان برای احداث آنها هزینه شده بلااستفاده مانده و امسال بخش‌هایی ازآن‌که تخریب شده بود مرمت شد. دهيار گلابر تصریح کرد: مجموعه‌های رفاهی سد آماده بهره‌برداری است.

امینی ادامه داد: اگر به دهیار و  مردم بومی روستا اعتماد کنند و مشارکت آن‌ها را طلب کنند می‌توانیم بسترهای بهتری برای جذب گردشگر فراهم کنیم. وی کمبود تابلوهای راهنما در مسیر شهرستان ایجرود  تا روستای گلابر، کمبود سرویس‌های بهداشتی، ساماندهی نشدن صنایع دستی و تولیدات بومی برای عرضه به مسافران را از مشکلات موجود برشمرد و یادآور شد: بنیاد مسکن نیز طرحی برای احداث سوییت در سایت گردشگری گلابر دارد اما مشخص نیست چه زمانی اجرا خواهد شد. گردشگران حق ورود به محدوده گردشگری سد گلابر را ندارند به گفته امینی در حال حاضر گردشگران حق ورود به محدوده گردشگری سد گلابر را ندارند و برخی از طریق روستاهای اطراف در سوی دیگر سد  به تفریح می‌پردازند. دهیار روستای گلابر ضمن قدردانی از «فهیمی «مدیر عامل سابق شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان  تصریح کرد: اگر آقای فهیمی  و پیگیری های شبانه روزیتکلیف بهره‌برداری از تاسیسات گردشگری سد گلابر را باید آب منطقه‌ای روشن کند ش نبود پنجاه سال دیگر هم این سد به بهره‌برداری نمی‌رسید. مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان نیز در این خصوص گفت: با شرکت آب منطقه‌ای به توافق رسیدیم پایین دست سد گلابر را برای بهره‌برداری از تاسیسات گردشگری آزاد کنند. یحیی رحمتی خاطرنشان کرد: تکلیف بهره‌برداری از تاسیسات گردشگری سد گلابر را باید آب منطقه‌ای روشن کند البته پیش‌تر سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اما از پس توان انجام کار برنیامده است. مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان نیز ضمن اعلام آمادگی برای جذب سرمایه گذار برای سد گلابر گفت: تاکنون سرمایه گذاری توانمند و با برنامه برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های مجموعه سد گلابر نبوده تا به شکل قانونی به نتیجه برسیم اگر بخش خصوصی اعلام آمادگی کند استقبال می‌کنیم.

حمیدنیا با اشاره به مرمت ساختمان‌های موجود در جوار سد گلابر اظهار کرد: ساختمان‌ها و سوییت‌های موجود آماده بهره‌برداری هستند و اگر شخصیت حقیقی یا حقوقی برای برگزاری برنامه‌های خود درخواست اجاره داشته باشد آماده تحویل است. ظرفیت‌های موجود در سد گلابر و تاسیسات آن سرمایه ملی است وی ظرفیت‌های موجود در سد گلابر و تاسیسات آن را سرمایه ملی دانست و تصریح کرد: قدر این فرصت‌ها را می دانیم و در صیانت از آن تلاش می‌کنیم. حمیدنیا یادآور شد: آگهی‌هایی برای آمادگی شرکت آب منطقه‌ای در رابطه با اجاره فضاهای موجود در حاشیه سد گلابر تنطیم شده تا هر کس درخواست استفاده از این فضاها را داشت درخواست خود را ارائه دهد. بی‌شک ایجاد و تقویت زیرساخت گردشگری نباید منحصر به یک اداره خاص شود و برای توسعه گردشگری در استان ورود همه نهادهای مرتبط لازم و ضروری است و منطقه گردشگری گلابر نیز از این قاعده مثتثنی نیست.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن