تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818848717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۲۱ خرداد: در شهر چه خبر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ۲۱ خرداد: در شهر چه خبر


رفتارها- بسياري از فروشگاه‌هاي بزرگ براي رفاه حال مشتريان اين امكان را فراهم آورده‌اند كه آنها بتوانند محصولات خريداري شده را با چرخ خريد تا كنار خودرو ببرند.

مسابقه سرعت چرخ‌هاي خريد

به همين منظور در كنار پله‌هاي خروجي، يك سطح شيب‌دار در نظر گرفته شده است تا چرخ‌‌ها از اين مسير عبور كنند.

اما گاهي شيب اين سطوح به اندازه‌اي زياد است كه كنترل چرخ‌هاي خريد روي آنها بسيار دشوار مي‌شود و به جاي اينكه مشتري چرخ را هدايت كند، در واقع چرخ با سرعت زياد مشتري را به دنبال خود مي‌كشد.

البته در بيشتر موارد، آنهايي كه از قدرت بدني بهتري برخوردار هستند از پس چرخ‌ها بر مي آيند اما برخي اوقات هم آنهايي كه بنيه ضعيف‌تري دارند به خصوص سالمندان زمين مي‌خورند يا براي كنترل خود ناچار مي‌شوند چرخ را همراه با خريد‌هاي داخل آن رها كنند.

با توجه به اينكه هدف از طراحي اين سطوح، حركت آسانتر چرخ خريد است، بهتر است كه طوري ساخته شوند كه از شيب استاندارد و ملايم برخوردار بوده تا سرعت حركت چرخ روي آن به يكباره زياد نشود.

جاده‌هايي كه كمربندي مي‌شوند

در تعطيلي‌هاي چند روز اخير بار ديگر بحث گنجايش محدود جاده‌هاي كشور پيش كشيده شد. اين در حالي است كه بار‌ها مشكل گره‌هاي ترافيكي در شهر‌هاي توريستي در ايام تعطيلات تكرار شده و هر بار پس از پايان تعطيلات موضوع به دست فراموشي سپرده شده است.

هر چند بسياري از شهر‌هاي بزرگ، جاده كمربندي دارند و حجم قابل توجهي از ترافيك از طريق اين جاده‌ها هدايت مي‌شود اما معمولا در شهر‌هاي كوچك، جاده كمربندي وجود ندارد و جاده اصلي هم دقيقاً از مركز شهر عبور مي‌كند.

به اين ترتيب با افزايش تعداد خودرو‌ها ترافيك سنگيني در جاده و در واقع خيابان اصلي شهر ايجاد مي‌شود كه نه تنها عبور و مرور مسافران بلكه زندگي روزمره مردم شهر را نيز مختل مي‌كند.

با توجه به اينكه فصل سفر‌هاي تابستاني و پس از آن تعطيلات عيد پيش رو است، بهتر است تا در اين مورد چاره‌انديشي اساسي صورت گيرد و شهر‌هاي كوچك هم به جاده‌ كمربندي مجهز شوند.

قطار راننده‌هاي خاطي

با اينكه انواع و اقسام تابلو‌هاي هشدار‌ دهنده ممنوعيت توقف خودرو‌ها، به صورت ۲۴ ساعته و تمام وقت كار اطلاع‌رساني به راننده‌ها را انجام مي‌دهند اما در بسياري ازنقاط شهر، قطار خودرو‌‌هايي كه حريم اين تابلو‌ها را نقض كرده‌اند، ترافيك شهر را سنگين‌تر مي‌كند.

براي نمونه راننده‌هاي مسافربر براي سوار و پياده‌‌كردن مسافران در كنار اين خودرو‌هاي متوقف در مكان ممنوع، مجبورند با پارك‌هاي دوبل، ريسك يك جريمه‌ پر و پيمان را به جان بخرند.

بنابراين راننده‌هايي كه زير تابلوي توقف مطلقا ممنوع پارك مي‌كنند به طور حتم در ترافيكي كه پشت خودرو‌هاي مسافربري تشكيل مي‌شود، سهيم‌ هستند.

در شرايطي كه با وجود جريمه‌هاي گوناگون باز هم برخي افراد به اين تابلو‌ها توجه نمي‌كنند، مي‌توان ۲ نتيجه گرفت؛ نخست اينكه جاي پارك به حد كافي در شهر وجود ندارد، دوم آنكه ميزان جريمه‌هاي در نظر گرفته شده براي راننده‌هاي خاطي كافي نيست.

رعايت ارتفاع مجاز

شايد تا چندي ديگر تابلو‌هاي مربوط به ارتفاع مجاز كه جلوي تونل‌ها و قبل از پل‌ها نصب مي‌شوند در تمام شهر ديده شوند زيرا اين اواخر موتور سواران نيز به صنف حمل و نقل بار‌هاي سنگين و مرتفع اضافه شده‌اند.

به طور كلي، نوع رفت و آمد تعدادي از موتور‌سواران بي‌شباهت به حركات آكروباتيك موتور‌سواران سيرك‌ها نيست. هر روز برخي از آنها را در حال ويراژ دادن در خيابان‌هاي شهر مي‌بينيم كه بدون توجه به قوانين راهنمايي و رانندگي به اين سو و آنسوي خيابان در رفت و آمدند.

يكي گوسفندي را روي باك خودرونشانده است و ديگري چند لوله‌ دو سه متري را به دوش گرفته و به تاخت به سمت مقصد مي‌رود. در جريان گراني كرايه‌ خودرو ، تعداد خانواده‌هايي كه با تمام اعضاي خانواده با موتورسيكلت به ديد و بازديد و حتي مسافرت مي‌روند نيز زياد شده‌است.

تاريخ درج: 21 خرداد 1387 ساعت 20:19 تاريخ تاييد: 21 خرداد 1387 ساعت 22:32 تاريخ به روز رساني: 21 خرداد 1387 ساعت 22:25
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن