تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804350903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیدرضا اکرمی: هیچ اصولگرایی نمی‌تواند اصلاح‌طلب نباشد/ برخی می‌خواهند فضای سیاسی کشور را متشنج کنند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سیدرضا اکرمی: هیچ اصولگرایی نمی‌تواند اصلاح‌طلب نباشد/ برخی می‌خواهند فضای سیاسی کشور را متشنج کنند
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت که هیچکس نباید به خاطر ردصلاحیت شخص خاصی انتخابات تهدید و یا تحریم کند.
به گزارش نامه نیوز، ماراتن انتخابات اسفندماه به شمارش معکوس رسیده است؛ اصولگرایان فهرست نهایی 30 نفره نامزدهای خود برای انتخابات مجلس شورای اسلامی را معرفی کردند و قرار است ظرف امروز تا فردا فهرست مورد نظر اصلاح طلبان نیز راهی رسانه ها شود.

خبرگان رهبری نیز پابه پای مجلس شورای اسلامی توجهات را به خود جلب کرده است؛ صلاحیت سیدحسن خمینی بار دیگر رد شد تا تبلیغات انتخاباتی نامزدهای این مجلس مهم و تاثیرگذار بدون حضور نوه بنیانگذار جمهوری  اسلامی ایران آغاز شود؛ هاشمی رفسنجانی پس از 6 سال به تلویزیون آمد و با بیان اینکه اهدافش از شرکت در انتخابات همان اهدافی است که جمهوری اسلامی ایران برپایه آن تاسیس شده است، از مردم خواست تا در انتخابات شرکت کنند و به افراد مورد نظر خود رای دهند.

فهرست های انتخاباتی خبرگان نیز تا اندازه ای مشخص شده است؛ فهرست «خبرگان مردم» مورد حمایت آیت الله هاشمی و فهرست مجمع روحانیون مبارز تاکنون اعضای مدنظر خود را برای حضور در انتخابات این مجلس به مردم معرفی کرده اند.

در این بین و با وجود تمام حدس و گمان ها همچنان ترکیب مجالس آینده مردم و خبرگان در هاله ای از ابهام است، مجلس دهم مجلسی اصولگرا خواهد بود یا اصلاح طلبان بار دیگر سکان صندلی های سبز بهارستان را به دست خواهند گرفت، احتمال سومی هم وجود دارد و اینکه اعتدالیون پس از پیروزی در انتخابات 92 اکثریت را در بهارستان از آن خود کنند، هرچند همچنان زمزمه ائتلاف میان اصلاح طلبان و اعتدالیون به قوت خود باقی مانده است.

در همین زمینه با رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری درباره نتیجه انتخابات و ترکیب مجلس دهم از یک سو و عملکرد شورای نگهبان از سوی دیگر به گفت وگو نشسته ایم که  در ادامه می خوانید:


سیدرضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار نامه نیوز، درباره ردصلاحیت مجدد سید حسن خمینی، گفت: شکوه و گستردگی انتخابات همچنان به قوت خودش باقی خواهد ماند و هیچکس نباید به خاطر ردصلاحیت شخص خاصی انتخابات تهدید و یا تحریم کند.


وی تشریح کرد: برخی از عملکرد و رفتارهای شورای نگهبان به هیچ عنوان مورد تایید بنده نیست، بخصوص اظهارات و ادبیات این شورا در رابطه با " تاسف بار خواندن حضور 800 نفری " و دیگر مسائل.


رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در خصوص این فرضیه که " مثلث سید حسن، هاشمی و روحانی برای پیشبرد اهداف خود در مجلس خبرگان برنامه ریزی کرده بودند " اظهار کرد: مجلس خبرگان هر شش ماه یکبار جلسه دارد و حیطه وظایف و اختیاراتش بسیار واضح و روشن است و اینکه برخی از اشخاص و رسانه ها این گونه شایعات و فرضیات بی اساس را  در این مقطع از زمان مطرح می کنند، به نظرم می خواهند فضای سیاسی کشور را متشنج کنند.


اکرمی در بخشی دیگر از مصاحبه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ عنوان کرد: طبق گفته امام خمینی (ره) مجلس در راس امور است، و کسانی که در این مجلس حضور پیدا می کنند باید قانوندان باشند و تمام موارد و نکات قانون اساسی را مطالعه کرده باشند.


وی با انتقاد از عملکرد احزاب و تشکلات سیاسی افزود: تا زمانی که قانون احزاب توسط مجلس شورای اسلامی احیا نشود و جمهوری اسلامی ایران تشکلات و احزاب سیاسی قوی نداشته باشد، تمام احزاب سیاسی فقط به بهانه انتخابات گرفتاری های فصلی خواهند داشت.


رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: در حال حاضر نمی توان گفت مجلس دهم اصولگرا خواهد بود یا اصلاح طلب چرا که بسیاری از دوستان در بدو ورود به مجلس اصلاح طلب یا اصولگرا هستند، اما بعد از ورود به مجلس باید دید چه اشخاصی اصولگرا یا اصلاح طلب باقی خواهند ماند. لذا باید منتظر بود تا نتایج نهایی بعد از اجرای انتخابات و تشکیل مجلس دهم اعلام شود.


اکرمی تصریح کرد: معتقدم هیچ اصولگرایی نمی تواند اصلاح طلب نباشد، زیرا هر فردی به خاطر اصلاح قوانین در مجلس حضور پیدا می کند و اگر قرار بود قوانین اصلاح نشود چرا مجلس شورای اسلامی به وجود آمد؟






۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن