تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815281648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلویزیون‌های 9 بعدی هوشمند در راهند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تلویزیون‌های 9 بعدی هوشمند در راهند
محققان برای نخستین بار مفهوم تحریک احساسات، با تحریک اعصاب کف دست را به واقعیت تبدیل کردند تا به فناوری تلویزیون‌های 9 بعدی هوشمند دست یابند.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،محققان در انگلستان، با ساخت دستگاه شلیک پالس‌های هوا به کف دست‌ها در حین تماشای تلویزیون موفق به تحریک و کنترل احساسات افراد شدند.
 
این فناوری بر اساس مطالعات گذشته در زمینه القای احساسات با تحریک لامسه یا تحریک نقاط مخصوصی از دست ساخته شده است.
 
محققان معتقدند که با این فناوری می‌توان احساسات افراد را مطابق با صحنه مورد نمایش تحریک کرد. در واقع این فناوری زمینه‌ساز ساخت اولین سری از تلویزیون‌های 9 بعدی هوشمند جهان است.
 
با ترکیب فناوری تحریک اعصاب کف‌دست و تلویزیون‌های هوشمند می‌توان چهار گیرنده بدن مثل بینایی، شنوایی، لامسه، بویایی و پنج حس چشایی مثل شیرینی، شوری، ترشی، تلخی و طعم اومامی به معنای خوشمزه را تحریک کرد.
 
دکتر ماریانا اوریست، متخصص انفورماتیک از دانشگاه ساکس بریتانیا در مورد فناوری جدید عنوان کرد: در این مطالعه مشخص شد که می‌توان با ترکیب فناوری‌های گوناگون، همه احساسات را هنگام مشاهده تلویزیون تحریک کرد.
 
وی در ادامه افزود: دستگاه تحریک احساسات با پالس‌های هوا می‌تواند احساساتی مثل غم، شادی، احساس گرمای خورشید روی دست، بوی طبیعت، سردی نوشیدنی‌ها و طیف زیادی از احساسات را به آسانی تحریک کند.
 
 
منبع:ایسنا



۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن