تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805600160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت 900 روز است برنامه ندارد/ 8 میلیون بیکار در راه است/ شورای عالی اشتغال در دولت یازدهم تعطیل است


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: شقاقی شهری درباره اولویت های اقتصادی دولت در شرایط پسابرجام خاطرنشان کرد: دولت باید توجه بیشتری به موضوع اشتغال داشته باشد چرا که در سال های آینده حدود 4.5 میلیون نفر وارد بازارکار می شوند. وی با اشاره به وجود 3 میلیون بیکار حاشیه دور و نزدیک نرخ بیکاری، که در هفته یک تا سه روز کار می کنند تصریح کرد: با ادامه روند فعلی تعداد بیکاران و افراد جویای کار ما در سال های آینده به بیش از 8 میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش تراز ،وحید شقاقی شهری اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی درباره مهمترین اقدام دولت یازدهم در 2.5 سال گذشته به خبرنگار تراز گفت: دولت در بحث انضباط سیاست های پولی و تقویت امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری عملکرد مثبتی داشته است. وی ضمن انتقاد از نداشتن یک برنامه اقتصادی منسجم از سوی دولت افزود: در مقابل دولت در 900 روز گذشته اهتمام خاصی در بحث تولید نداشته و این عدم توجه به تولید باعث افزایش بیکاری و گسترش رکود شده است.
شقاقی شهری درباره اولویت های اقتصادی دولت در شرایط پسابرجام خاطرنشان کرد: دولت باید توجه بیشتری به موضوع اشتغال داشته باشد چرا که در سال های آینده حدود 4.5 میلیون نفر وارد بازارکار می شوند. وی با اشاره به وجود 3 میلیون بیکار حاشیه دور و نزدیک نرخ بیکاری، که در هفته یک تا سه روز کار می کنند تصریح کرد: با ادامه روند فعلی تعداد بیکاران و افراد جویای کار ما در سال های آینده به بیش از 8 میلیون نفر خواهد رسید.
عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی درباره تعداد اشتغالزایی ایجاد شده توسط دولت به تراز گفت: در خوش بیانه ترین حالت و در شرایط بدون تحریم و منابع ارزی کافی اقتصاد ما توانسته است حدود 700 هزار شغل ایجاد کند. یعنی دولت با رشد اقتصادی بالای 8 درصد در نهایت می تواند چیزی حدود یک میلیون شغل در سال ایجاد کند که البته تداوم این رشد در سال های آتی کار بسیار دشواری است.
شقاقی شهری با بحرانی خواندن وضعیت اشتغال در سال های آینده به تراز گفت: دولت هیچ برنامه ای برای بحث اشتغال نداشته و شورای عالی اشتغال ماه ها است که تعطیل بوده و جلسه ای در این شورا تشکیل نشده است. وی با اشاره به طرح بنگاه های زودبازده در دولت قبل تصریح کرد: این طرح در جلسات شورای اشتغال دولت قبلی به تصویب رسید که اتفاقا آثای طایی معاون وزیر کار نیز با راه اندازی کسب و کارهای کوچک و متوسط موافق بودند که این موضوع بنا به دلایلی در دولت یازدهم محقق نشده و عملا دولت در حال حاضر برای ایجاد یک میلیون شغل اعلامی خود نیز برنامه ای ندارد.
این استاد دانشگاه درباره کاهش نرخ سود بانکی و تاثیر آن در ایجاد رونق اقتصادی تصریح کرد: اجرای این کار در اقتصاد ایران به راحتی نبوده و چون بانک ها برای پرداخت سودهای بالا به سپرده گذاران خود تعهد دارند در مقابل کاهش نرخ سود مقاومت می کنند. وی در خاتمه افزود: از طرفی به دلیل ساختار غیر شفاف اقتصاد ایران اگر نرخ سود نیز کاهش یابد. باز تقاضای کاذب ایجاد شده و باتوجه به رانت موجود در اقتصاد ایران تسهیلات ارائه شده به سمت تولید نخواهد رفت.









زمانبندی انتشار: 21 بهمن 1394 - 10:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن