تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820813794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جریمه قطع درخت در قزوین افزایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
جریمه قطع درخت در قزوین افزایش یافت

شورای شهر قزوین


شناسهٔ خبر: 3047734 - چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
استانها > قزوین

قزوین- سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با تصویب لایحه افزایش ۲۰ درصدی عوارض قطع درختان شهر، درآمدهای این بخش در توسعه فضای سبز هزینه خواهد شد. به گزارش خبرنگار مهر، علی صادقی نیارکی سه شنبه شب در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار شهر برگزار شد اظهارداشت: در راستای حفظ و گسترش فضای سبز شهرها و تأمین شادابی محیط زیست لایحه ای از سوی شهرداری به شورا ارسال شده تا از سال ۹۵ عوارض قطع اشجار بر اساس تعرفه جدید اعمال شود. وی افزود: در پایان بحث و بررسی، اعضای شورا با لایحه شهرداری و نظر کمیسیون اداری و مالی شورا مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی تعرفه با تعیین موارد جدید موافقت کردند. سخنگوی شورا تصریح کرد: درآمد حاصل از اجرای این لایحه در اختیار سازمان پارکها و فضای سبز قرار خواهد گرفت تا در راستای حفظ و گسترش فضای سبز در شهر هزینه شود و همچنین در صورت انتقال درخت از نقطه ای از شهر به جای دیگر،   شهرداری نسبت به این کار اقدام می کند. وی یادآورشد: از آنجا که شهرداری قزوین مصوبه مربوط به اختصاص ۲۰ درصد از محوطه ساختمانهای مسکونی جدید ساز را در شهر اجرایی نکرده در این جلسه تصمیم گرفته شد با تشکیل کمیسیون تلفیق از اداری و مالی، شهرسازی، خدمات شهری و معاونتها و سازمانهای مرتبط در شهرداری، برای تدوین راهکارهای مناسب و اجرای مصوبه اقدام شود. در ادامه این جلسه فاطمه اشدری عضو شورا گفت: در راستای حفظ محیط زیست می توان درختانی که قابلیت انتقال دارند با تعیین تعرفه ای کمتر به جای دیگری انتقال داد. رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در ادامه خواستار تعیین ضوابط و راهکارهایی برای مقابله با دستگاههایی همچون شهرداری شد که خود نسبت به قطع درختان اقدام می کنند. اشدری خاطرنشان کرد: هر چند قطع درخت از سوی شهرداری برای احداث پروژه های عمرانی است ولی این نقیصه در جای دیگری باید جبران شود تا موضوع حیاتی حفظ و گسترش فضای سبز در قزوین نادیده گرفته نشود.

احد چگینی عضو دیگر شورا هم گفت: در ماده ۷ قانون فضای سبز افزایش تعرفه دیده شده و شورای عالی استانها در دوره قبل آنرا مصوب و ابلاغ کرده و این قانون در خصوص باغ های سنتی نیز اجرا می شود لذا پیشنهاد می شود افزایش هزینه به شکل تصاعدی باشد. رئیس کمیسیون املاک و توافقات شهرداری با اشاره به اهمیت درختانی با حیات چند هزار ساله و ارائه پیشنهاد برای افزایش۵۰ درصدی تعرفه قطع درختان تصریح کرد: تخریب درختان و فضای سبز با جدیدت باید جلوگیری شود تا بتوانیم فضای سبز موجود را حفظ کنیم. حکمت الله داودی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک نیز بر اعمال قوانین تأکید کرد و خواستار افزایش صد درصدی تعرفه شد. وی افزود: قطع درختان و صدمه زدن به آنها که منجر به از بین رفتن حیات آنان می شود مهم است لذا برای برخورد با این موضوع نیازمند افزایش صد در صدی جریمه هاست.

سید کاظم مجابی رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری هم بیان کرد: در زمان صدور پروانه مصوبه مربوط به لحاظ ۲۰ درصد از فضای ساختمان برای ساخت فضای سبز هم اکنون رعایت نمی شود و خواستار اجرایی شدن آن هستیم. محمدرضا صدیقی هم اظهارداشت: امیدواریم با سخت گیری های قانونی مردم و نهادهای متولی آنرا از آسیب زدن به فضای سبز بازداریم. رئیس کمیسیون شورایاری ها اضافه کرد: باید برای نهادهایی که در برخی موارد نسبت به حفظ محیط زیست بی توجه هستند نیز راهکاری بازدارنده تدوین شود.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن