تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804534384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كار آسان شاگردان ناظم‌الشريعه در گام نخست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كار آسان شاگردان ناظم‌الشريعه در گام نخست
مرحلــه مقدمـــاتي چهاردهمــــين دوره رقابت‌هاي فوتسال قهرماني آسيا، ‌ مرحله چندان سختي براي ايران نيست و روي كاغذ صعود شاگردان ناظم‌الشريعه به‌عنوان تيم اول گروه قطعي است
نویسنده : دنيا حيدري 


مرحلــه مقدمـــاتي چهاردهمــــين دوره رقابت‌هاي فوتسال قهرماني آسيا، ‌ مرحله چندان سختي براي ايران نيست و روي كاغذ صعود شاگردان ناظم‌الشريعه به‌عنوان تيم اول گروه قطعي است. تيم ملي فوتسال ايران در حالي از فردا رقابت‌هاي خود در گروه B اين مسابقات با تيم‌هاي اردن، ‌عراق و چين همگروه است. تيم‌هايي كه برابر فوتسال ايران حرفي براي گفتن ندارند و نمي‌توانند مانعي براي صعود تيم ملي از اين گروه باشند و انتظار مي‌رود تيم ملي بي‌دغدغه و با پيروزي‌هاي پرگل بتواند مرحله گروهي را پشت سر گذاشته و به عنوان تيم‌نخست‌، با اقتدار از گروه B صعود كند.

  اردن، حريفي ناشناخته
اردن، ناشناخته‌ترين تيم گروه B رقابت‌هاي قهرماني فوتسال آسياست. تيمي كه براي نخستين بار حضور در چنين مسابقاتي را تجربه مي‌كند. اردن فوتسالي جديد بازي مي‌كند و تكنيكي بالاتر از ساير كشورهاي عربي نظير عربستان و امارات دارد. با اين وجود به دليل بي‌تجربه بودن در رقابت‌هاي فوتسال قهرماني آسيا، مي‌تواند حريفي تمريني براي ساير تيم‌هاي گروه باشد براي بالا بردن تفاضل گل. بهترين بازيكن تيم ملي فوتسال اردن، سامر است. بازيكني حرفه‌اي و خوش‌تكنيك كه سابق بر اين در تيم فوتسال السد قطر بازي مي‌كرد و چندي پيش نيز برابر تيم‌هاي ايراني به ميدان رفته است. با اين وجود اما اردن حريفي نيست كه ايران بخواهد نگراني بابت آن داشته باشد و به راحتي و با تفاضل گل بالا مي‌تواند از سد اين تيم تازه وارد عبور كند.

  عراق و حسي انتقام‌جويانه
نگاه ايران به ديدار با عراق، ‌بدون شك نگاهي انتقام‌جويانه است. تيم ملي فوتبال بزرگسالان و سپس اميد ايران در جام ملت‌ها و بعد از آن انتخابي المپيك با شكست برابر اين تيم، رقابت‌هاي مهمي را از دست دادند حالا نوبت به تيم فوتسال عراق رسيده كه برابر ايران صف‌آرايي كند. فوتسال عراق طي سال‌هاي گذشته با بهره‌اي كه از بازيكنان ايراني برده پيشرفت خوبي داشته و سطح آن بالا رفته است. حساسيت‌هاي بازي با عراق حساسيت‌هايي است كه شكست‌هاي پيشين فوتبالي‌ها برابر اين تيم جنگ‌زده تأثيرات فراواني در آن دارد اما داستان فوتسال با فوتبال تفاوت‌هاي زيادي دارد و عراقي‌ها اگر چه در رقابت‌هاي فوتبال داغي فراموش نشدني بر دل هواداران فوتبال ايران گذاشته‌اند اما در مسابقات فوتسال قهرماني آسيا نمي‌توانند اين داستان را تكرار كنند و ايران با بردي پرگل مي‌تواند از سد اين تيم عبور كند. يكي از بهترين بازيكنان تيم ملي فوتسال عراق، ‌كاپيتان اين تيم است كه يكي از بازيكنان خطرناك اين تيم محسوب مي‌شود و مي‌تواند هر حريفي را با چالش مواجه كند. عراقي‌ها اما هرگز در هيچ يك از 13 دوره‌اي كه از رقابت‌هاي فوتسال قهرماني آسيا برگزار شده، ‌عنوان يا مقامي كسب نكرده‌اند.

  چين با تجربه اما بي‌افتخار
چين، يكي از تيم‌هاي باتجربه گروه B است كه سابقه زيادي از حضور در رقابت‌هاي فوتسال قهرماني آسيا دارد اما بهترين عنواني كه اين تيم توانسته تاكنون به دست آورد، دو عنوان سومي اين مسابقات است و بس. آخرين برنزي كه چيني‌ها در مسابقات فوتسال قهرماني آسيا از آن خود كردند به سال 2010 و مسابقات ازبكستان بازمي‌گردد كه اين تيم شگفتي‌ساز شد و با شكست 9 بر 2 تايلند در يك چهارم نهايي خود را به مرحله نيمه نهايي رساند. اين تلاش تنها توانست عنوان چهارمي كه اين تيم سال 2008 كسب كرده بود را تكرار كند و بعد از آن، ‌چين حتي ديگر موفق به تكرار چنين نتيجه‌اي هم نشد. با اين وجود چيني‌ها مسابقات تداركاتي خوبي براي رقابت‌هاي فوتسال قهرماني آسيا داشته‌اند و اميدوارند بتوانند در اين سري از رقابت‌ها نتيجه‌اي بهتر كسب كنند. تيم ملي فوتسال چين چندي پيش نيز در تورنمنتي چند جانبه به مصاف ايران رفت و بعد از مدت‌ها، ‌موفق به كسب نتيجه‌ مساوي از تيم ايران شد. البته اين نتيجه در حالي رقم خورد كه ناظم‌الشريعه تأكيد داشت در تورنمنت چين از نفرات اصلي خود استفاده نكرده و اجازه نداده تاكتيك تيم لو برود و به همين دليل ايران در بازي با چيني كه با نفرات اصلي خود حاضر شده بود مساوي كرد.

  در ادامه راه
بعد از صعود از مرحله گروهي كه كار آساني است، ‌تيم فوتسال ايران در يك چهارم با يكي از تيم‌هاي لبنان يا قرقيزستان رو‌به‌رو مي‌شود. تيم‌هايي كه سابقه‌اي بهتر و بيشتر از تيم‌هاي مرحله گروهي دارند و اگر چه كار شاگردان ناظم‌الشريعه در اين مرحله همانند مرحله گروهي خيلي آسان و بي‌دردسر نيست اما تيم ملي مي‌تواند از مرحله يك چهارم نيز صعود كند آن هم نه به سختي و دشواري. اما كار سخت اين تيم از زماني آغاز مي‌شود كه بايد به مصاف ژاپن برود. اگر اتفاق خاصي رخ ندهد و مشكلي پيش نيايد، ‌تيم ملي در نيمه نهايي با ژاپن ديدار خواهد كرد. تيمي كه سال 2010 در همين ازبكستان و در مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتسال قهرماني آسيا با حساب 7 بر صفر مغلوب تيم ايران شده و تكرار چنين نتيجه‌اي بعد از شش سال در ازبكستان كار سختي نيست. خصوصاً كه اين بازي براي ايران با چاشني انتقام نيز همراه است. تيم ايران كه با كسب 10 عنوان قهرماني در اين رقابت‌ها يكي از عنوان‌دار‌ترين تيم‌هاي فوتسال آسياست، دو سال قبل در رقابت‌هاي ويتنام 2014 به رغم مساوي شدن بازي، ‌در ضربات پنالتي، ‌نتيجه را 3بر صفر به ژاپن واگذار كرد و با كسب نقره آن رقابت‌ها، ‌به عنوان نايب قهرماني بسنده كرد تا قهرماني به ژاپن برسد و حال تكرار ديدار با ژاپن در ازبكستاني كه براي ايران خوش‌يمن است، مي‌تواند فرصتي براي باز پس‌گيري قهرماني آسيا باشد. ژاپن بعد از ايران، با كسب دو عنوان قهرماني، پرافتخار‌ترين تيم فوتسال آسياست.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن