تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815401963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال تولید پولوتونیوم توسط کره شمالی


واضح آرشیو وب فارسی:افکار نیوز: «جیمز کلپر» مسئول اطلاعات ملی آمریکا روز سه شنبه گفت کره شمالی رآکتور خود را که قادر به تولید پلوتونیوم است بار دیگر فعال کرده است.
به گزارش افکارخبر ،
«جیمز کلپر» مسئول اطلاعات ملی آمریکا روز سه شنبه گفت کره شمالی رآکتور خود را که قادر به تولید پلوتونیوم است بار دیگر فعال کرده است.
به گفته کلپر، پیونگ یانگ احتمالا تا چند هفته یا چند ماه آینده انباری از پلوتونیوم خواهد داشت.
اشاره کلپر، به رآکتور «یانگبیون» است که در صورت فعالیت با ظرفیت کامل، قادر است سالانه 6 کیلوگرم پلوتونیوم تولید کند. این میزان پلوتونیوم سطح تسلیحاتی، برای ساخت یک کلاهک اتمی کافی است. 
کره شمالی در سال 2007 تحت توافقی که با آمریکا به دست آمد، این رآکتور را غیرفعال کرد، اما در پی شکست این توافق، پیونگ یانگ بار دیگر در سال 2013 شروع به فعال سازی مجدد آن کرد. کره شمالی همان سال یک آزمایش اتمی نیز انجام داد. 
به نوشته خبرگزاری رویترز، این مقام ارشد آمریکایی همچنین گفت که کره شمالی گام هایی را در راستای ساخت پایه های متحرک برای شلیک موشک های قاره پیما برداشته است. 
اظهارات کلپر دو روز پس از آن انجام می شود که کره شمالی با وجود هشدارهای واشنگتن، یک موشک ماهواره بر به فضا پرتاب کرد. کشورهای غربی مدعی اند که توسعه برنامه فضایی پیونگ یانگ، ... [ مشاهده متن کامل خبر در پایگاه خبری افکار نیوز ]

سه شنبه ، ۲۰بهمن۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افکار نیوز]
[مشاهده در: www.afkarnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن