تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804643415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میرباقری: نماینده مجلس باید همدل و همراه دولت باشد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: میرباقری: نماینده مجلس باید همدل و همراه دولت باشد
یک تحلیلگر مسایل سیاسی، اقتصاد و اشتغال را اولویت مجلس آینده دانست و گفت: مردم در انتخابات هفتم اسفند به نامزدهایی رای دهند که در شرایط پسابرجام با دولت همراهی و همدلی بیشتری داشته باشند تا با تصویب قوانین مناسب، سرعت حل مسایل اقتصادی بیشتر شود.
به گزارش نامه نیوز، سید علی میرباقری روز سه شنبه در گفت و گویی درباره شاخص های یک نماینده خوب و اولویت هایی که مجلس آینده باید در دستور کار قرار دهد افزود: درست است که تحریم های اقصادی بر علیه ایران در سال های اخیر شدت بیشتری گرفت اما در حقیقت کشور ما از سال 1358 تا کنون در تحریم ابر قدرت ها به خصوص آمریکا بوده است و از این بخش آسیب های جدی بر اقتصاد و برنامه های اقتصادی وارد شده است.


وی ادامه داد: همچنین هشت سال جنگ تحمیلی نیز مزید بر علت شد و مردم ما در این چند سال جانانه مقاومت کرده اند بنابراین به نظر من اولویت نخست مجلس دهم باید ساماندهی مسایل و مشکلات اقتصادی، ایجاد رونق در تجارت، تولید،صنعت و صادرات و ایجاد اشتغال و در نهایت معیشت مردم باشد.


رییس دفتر سیاسی کانون همبستگی دانشجویان و فارغ التحصیلان کشور گفت: طبیعی است که مخالفان کشور، اگر چه در مسایل هسته ای با ما توافق کردند اما نمی توانیم در ایجاد پیشرفت و آرامش روانی و پیشرفت های اقتصادی و جبران خسارات چندین ساله در این زمینه به آنان متکی شویم چون آنها به دنبال منافع خود هستند.


میرباقری افزود: من معتقدم برای حل و رفع مسایل و مشکلات کشور به ویژه در اقتصاد باید مجلسی تشکیل شود که در این زمینه دارای توانایی کافی باشد.


وی خاطرنشان کرد: باید نمایندگانی برگزیده شوند که با دولت همدل وهمراه باشند، البته این به معنای آن نیست که مجلس تحت اطاعت دولت باشد یا برعکس دولت تابع مجلس قرار گیرد بلکه مجلس و دولت باید با همدلی و هماهنگی و با حفظ استقلال هریک، راه حل های مناسبی برای نجات کشور از بحران های اقتصادی پیدا کنند.


این تحلیلگر مسایل سیاسی یادآور شد: این موضوع نیازمند آن است که کسانی به مجلس راه یابند که هم در حل مسایل اقتصادی صاحب نظر و دارای علاقه و تجربه بوده و هم در امور اجرایی تجربه کافی دارند و حل بحران ها را تجربه کرده اند.


میرباقری با بیان این که باید مجلسی تشکیل شود که اقتصاد و اشتغال و تنظیم معیشت مردم، در اولویت آن باشد، خاطرنشان کرد: ما اگر به دنبال تقویت بنیه اخلاقی ، مذهبی و فرهنگی مردم هستیم باید در رفع مشکلات اقتصادی و رونق بازار و تولید و صادرات و ایجاد اشتغال فعال تلاش کنیم و مدبرانه و عالمانه برنامه ریزی کنیم.


وی افزود: قرآن می گوید اگر شکم گرسنه باشد، سخن از دین و اخلاق روی او اثر عمیقی ندارد، رزق و روزی حلال و فراوان و تندستی و فرزند صالح و زندگی با آرامش ، حتما جز اصلی حسنات این دنیا و مقدمات مفیدی است که ما را در آخرت هم سعادتمند کرده و از آتش جهنم نجات می دهد.


این استاد دانشگاه تصریح کرد: شهید مطهری در جایی گفته اند که هرچند اقتصاد زیر بنای اجتماعی و فرهنگی انسان نیست اما بستری برای رشد فرهنگ و اخلاق حسنه است یعنی اگر ما این بستر را به درستی طراحی و راهسازی نکنیم در مسیر ناهموار اقتصادی امکان لغزش و خطا یا کندی در حرکت های فرهنگی یا حتی سقوط هم فراوان است.


میرباقری تاکید کرد: در شرایطی که بحمدالله و با همت دولت و حمایت ها و پشتیبانی های بی دریغ رهبر معظم انفلاب اسلامی، برجام اجرایی شد و تحریم ها به طور کامل برداشته می شود، مجلس آینده باید در اینگونه موارد ، بیشترین طرحها و لوایح را بکار گرفته و مصوب کند.


میرباقری گفت: یکی از فاکتورهایی که مردم در انتخابات لازم است در نظر بگیرند این است که به کسانی رأی دهند که در تنظیم و پیگیری های این گونه طرح ها تجربه و اعتقاد دارند و با دولت همراهی و همدلی بیشتری از خود نشان می دهند تا با تصویب قوانین مناسب، سرعت دولت را در حل مسایل اقتصادی بیشترکند.


وی افزود: یکی از موارد مهمی که در رونق بخشیدن به اشغال و رونق بازار و اقتصاد باید در نظر گرفته شود، فعال کردن بخش خصوصی کشور است و ما باید بیش از گذشته برای کسانی که به رونق اقتصادی کشور اعتقاد و علاقه دارند، امکانات مساعد فراهم کنیم.


وی ادامه داد: در حل این مشکل مهم کشور، دولت به کمک بخش خصوصی نیازمند است تا زمینه های تولید و اشتغال و صادرات بیشتری فراهم شود و مهم ترین عامل در این مورد، تدوین و تصویب قوانینی است که با کمیت کمتر ، بیشترین راه کار را فراهم کند.


این تحلیلگر مسایل سیاسی تصریح کرد: ما باید برای تشویق فعالان در این عرصه، در قوانین اخذ مالیات و ساماندهی مناسب تر آن و در قوانین گذشته، بازنگری دقیق تری انجام دهیم، به طوری که برای تولید کنندگان، اشتغال ایجاد کنندگان و صادر کنندگان محصولات و تولیدات داخلی، امتیازات تشویقی بیشتری در نظر گرفته شود تا شرایطی فراهم شود که باسرعت بیشتر از معضل رکود اقتصادی فعلی رهایی یابیم.


میرباقری افزود: لازمه این خروج، تصویب قوانینی است که علاوه بر جلوگیری از فساد و ایجاد انضباط مالی، در بانک ها و تجارت و بازار، دست فعالان اقتصادی غیردولتی را بیش از گذشته باز گذارند تا زمینه فعالیت های خود را گسترش دهند.


وی ادامه داد: یکی از علل روز آن همه فسادهای مالی که در کشور رخ داد، مساعد نبودن زمینه فعالیت های سالم اقتصادی و تولیدی و باز بودن دست محتکران و رانت خواران و کسانی بود که در صنعت و تولید نه توانایی کافی داشتند و نه علاقه ای در این نوع کارها از خود نشان و بروز می دادند.


این استاد دانشگاه یکی دیگر از مواردی که مجلس آینده باید روی آن برنامه ریزی داشته باشد را چاره اندیشی در هدفمند کردن یارانه ها عنوان کرد و گفت: نظر من این نیست که یارانه همه افراد و خانواده ها قطع شود بلکه باید در عین این که به نیازمندان کمک می شود، بیشترین توجه و هدف یارانه ها را در راستای ایجاد اشتغال ودرآمد زایی بیکاران و فقرا سوق دهیم، هیچ انسانی ذاتا علاقه مند نیست که بدون اشتغال و انجام کار ، حقوق و دستمزد دریافت کند مگر اینکه ناچار شود یا توانایی انجام کار نداشته باشد.


میرباقری افزود: ما می توانیم در این زمینه طوری برنامه و طرح و لایحه بدهیم و اجرا کنیم که همه افراد کشور ، در هر قشر و گروه ، اعم از شهری وروستایی ، درآمد خود را از طریق کار و تولید بدست آورده و زندگی آبرومندانه ای برای خود تشکیل دهند.


وی ادامه داد: من مطمئنم با امکانات وسیعی که در این کشور پهناور داریم، می توانیم به این مهم دسترسی یابیم لذا باید تمام تلاش خود را در این راستا بکار بگیریم. اشتغال امری است که به افراد جامعه، آزادگی ،بلند طبعی ، استقلال و سربلندی می بخشد.


رییس دفتر سیاسی کانون همبستگی دانشجویان و فارغ التحصیلان کشور گفت: بسیاری از مشکلات مانند طلاق، اعتیاد، سرقت، ولگردی ، ناسازگاری های اجتماعی و خانوادگی ، فساد و فحشا، بروز روابط غیر عاطفی در اجتماع یک سرش در بیکاری یا تأمین نبودن معاش زندگی است.
میرباقری اظهارداشت: در جامعه ای که فقر، بیکاری و مشکلات معیشتی حل نشود ، آرامش ایمانی وروانی و فرهنگی در آن به سختی حاصل می شود البته معنی سخنم این نیست که افراد فقیر بی ایمانند بلکه می خواهم بگویم در دنیای فقر، خطر سقوط در ناهنجاری های اجتماعی بیشتر پیش پای افراد قرار دارد و ما موظفیم این خطرات و لغزشگاهها را در جامعه بر طرف کنیم و در این زمینه همه و بخصوص مجلس وظیفه ویژه دارند.


وی با بیان این که مجلس شورای اسلامی دو وظیفه مهم یعنی تصویب قانون برای انتظام بخشیدن به جامعه و نظارت بر اجرای دقیق قوانین دارد، تصریح کرد: اگر مجلسی قوی و کارامد تشکیل شود که در آن اشخاص دانا، مدیر ،باتجربه و فرهیخته حضور داشته باشند ، هم قانون مناسب طراحی و تصویب می شود و هم نظارت به موقع صورت می گیرد.


این تحلیلگر مسایل سیاسی گفت: نظارت را به معنی مچ گیری ومقابله و نزاع نمی دانم بلکه یک نظارت صادقانه و خالصانه ، به معنی ارشاد، راهنمایی و جلو گیری از انحراف است و این در فضای دوستی و همدلی راحت تر انجام می شود.


میرباقری افزود: نظارتی که در آن عنصر خصومت دخالت کند، نه تنها از خلاف و کم کاری، به درستی جلو گیری نمی کند ، بلکه روند اجرای برنامه های مفید را هم کُند می کند، نظارت های دوران حکومت امیر المؤمنین علی (ع)، نمونه و الگویی عالی از یک نظارت مفید است که آن حضرت ، در عین دوستی و مهربانی با عوامل اجرایی ، به آنها تذکر می داد ولی در هیچ موردی کوچکترین اثری از حصومت و لجبازی در آنها مشاهده نمی کنیم.


وی ادامه داد: ما برای اینکه چنین مجلسی پدید آوریم، باید فعالانه و آگاهانه ، در انتخابات شرکت کنیم و اشخاص توانمند را انتخاب کنیم. اگر رای دادن ما بر اساس دوستی های باندی و قبیله ای و محلی انجام شود، نگاه به ویژگی های مهم و لازم برای یک نماینده کمرنگ می شود و شاید آن قدرت و توانایی که نیاز کشور است، در مجلس فراهم نشود.


این استاد دانشگاه گفت:نامزدی که وعده های محلی مانند تأمین آب و گاز و راه و آسفالت و ساختن پل و بیمارستان می دهد و وظیفه نمایندگی خود را به شرکت در مجالس شادی و عزای مردم و حضور در جمع آنان و احوالپرسی و گوش دادن به درد دل مردم خلاصه می کند، نمی تواند نماینده خوبی در مجلس باشد.


میرباقری افزود: مردم باید یه کسانی رای دهند که مراحل مختلف اجرایی را پشت سر گذاشته اند و قصد دارند به عنوان یک کارشناس خبره در مجلس به مردم خدمت کنند.


وی ادامه داد: من فضای فعالیت مردم در این دوره را بیشتر از گذشته می بینم زیرا رهبر معظم انقلاب توصیه های مهمی فرموده اند که همه باید به گوش جان آنها را بشنوند و در نظر بگیرند؛ ذکر این نکته که هر کس نظام و رهبری را هم قبول ندارد برای حفظ کشور در انتخابات شر کت کند، نشان می دهد که شرکت حداکثری در انتخابات هم وظیفه و هم یک ضرورت روز است و نه تنها یک وظیفه ی دینی تلقی می شود بلکه وظیفه ای ملی و انسانی نیز است.


رییس دفتر سیاسی کانون همبستگی دانشجویان و فارغ التحصیلان کشور همچنین اظهارداشت: وقتی همه در انتخابات شرکت می کنند امید به انتخاب اصلح بیشتر می شود لذا همه موظفیم طوری حرکت کنیم که شور و شوق مردم در انتخابات بیشتر شود و یکی از عوامل مؤثر در این زمینه ایجاد فضای انتخاباتی سالم رقابتی است.


میرباقری افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، با هوشیاری و آگاهی کامل از اوضاع کشور، جهان و منطقه، شرکت حداکثری مردم در انتخابات را لازم می بینند، اول نوبت دست اندر کاران انتخابات است که با تصمیم گیری های قانونی و منطقی و پرهیز از هر گونه جناح بازی و رعایت کامل بیطرفی، زمینه شور وشوق بیشتر مردم را فراهم آورند.


وی ادامه داد: همچنین مردم عزیز ما نیز با احساس وظیفه دینی و ملی، مشتاقانه شرکت حداکثری را رکورد زنند؛ما امروز به شور آفرینی و شرکت حداکثری در انتخابات این دوره بیش از دوره های گذشته ، نیاز داریم.


بنا به این گزارش، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه برگزار می شود.




منبع: ایرنا


۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن