تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820113934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گاردین: صدها نیروی آمریکایی در راه هلمند هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
گاردین: صدها نیروی آمریکایی در راه هلمند هستند
گاردین نوشت: سربازان آمریکایی برای کمک به نیروهای امنیتی افغانستان و جلوگیری از سقوط ولایت «هلمند» به این منطقه اعزام می‌شوند.

خبرگزاری فارس: گاردین: صدها نیروی آمریکایی در راه هلمند هستند



به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، در پی انتشار خبرهایی در مورد سقوط ولایت «هلمند» افغانستان، نیروهای عملیات ویژه آمریکایی برای کمک به نیروهای امنیتی افغانستان به این ولایت اعزام شده‌اند. گاردین در گزارشی به نقل از منابع دفاعی عنوان کرد دولت آمریکا برای خنثی کردن تهدیدات طالبان درصدد اعزام صدها سرباز اضافی به ولایت ناآرام هلمند افغانستان است. بنابر این گزارش، براساس اطلاعات کسب شده توسط گاردین، این سربازان اضافی آمریکا قرار است به ولایت در حال سقوط هلمند افغانستان با هدف تقویت نیروهای محلی در مقابل حمله‌های مجدد طالبان، فرستاده شوند. تا پایان ماه جاری میلادی، این نیروهای عمدتاً متشکل از نیروهای جنگی به ولایت هلمند که بیش از یک دهه محل مبارزه نیروهای آمریکایی و انگلیسی علیه طالبان بود، اعزام خواهند شد. مقامات دفاعی می‌گویند همان طور که «باراک اوباما» پیش از این گفته بود، این نیروهای اعزامی قرار نیست درگیر جنگ شوند؛ هر چند نیروهای ویژه (آمریکایی و انگلیسی) اخیراً در یک نبرد چند ساعته در هلمند شرکت داشتند. گاردین افزود: به گفته این مقامات این نیروهای اضافی آمریکایی قرار نیست در درگیری‌ها شرکت کنند اما آنها کمک خواهند کرد که نیروهای دولتی موجود در هلمند بتوانند در برابر حملات طالبان از خودشان دفاع کنند. مقامات نظامی آمریکا از ارائه هر گونه اطلاعات خاصی در این مورد خودداری کرده‌اند اما گفته‌اند که هدف نخست از این مأموریت، تقویت تیپ 215 ارتش افغانستان از طریق آموزش خواهد بود. بر اساس اطلاعات به دست آمده این نیروی اعزامی آمریکا به ولایت هلمند، شمار نیروهای این کشور را در افغانستان که در حال حاضر 9 هزار و 800 نفر هستند، افزایش نخواهد داد. گاردین نوشت: تقویت نیروهای آمریکایی در افغانستان در حالی صورت می گیرد که پیش از این اوباما موافقت کرده بود که تا پایان دوره ریاست جمهوری‌اش 5 هزار و 500 تن از نیروهای آمریکایی این کشور را ترک کنند. نیروهای ناتو از جمله آمریکا و انگلیس، از سال 2015 میلادی با دولت افغانستان به توافق رسیده بودند که دیگر به طور مستقیم در نبردها حضور نخواهند یافت و تنها به آموزش نیروهای نظامی و امنیتی افغانستانی بپردازند، اما حملات گسترده اخیر طالبان به هلمند خصوصاً فرمانداری «سنگین» آنان را بار دیگر به میدان‌های جنگ کشانده است. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ماه گذشته تایید کرد که برخی از نیروهای عملیات ویژه آمریکا به دلیل درگیری‌ها در برخی از مناطق افغانستان به ویژه ولایت هلمند، در وضعیت جنگی قرار دارند. «باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا در دسامبر 2014 اعلام کرده بود که نقش جنگی آمریکا در افغانستان پایان یافته است و اینکه نیروهای آمریکایی نقش آموزش و مشاوره نظامی به نیروهای افغانستانی را بر عهده خواهند گرفت. ولایت هلمند در جنوب افغانستان با پاکستان مرز مشترک دارد و در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای افغانستان و خارجی و طالبان بوده است. طالبان افغانستان ماه گذشته در این ولایت یک بالگرد نظامی آمریکایی را مورد هدف قرار داد که تلفاتی نیز در پی داشت. تعدادی از مقام‌های ولایت هلمند هشدار داده بودند که اگر به وضعیت امنیتی هلمند توجه جدی نشود، شهر لشکرگاه مرکز این ولایت نیز سقوط خواهد کرد.

94/11/20 - 12:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن