تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803261304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در اصفهان اسیدپاشی در «لانتوری» آشنا برای اصفهانی‌ها/ آخرین اثر درمیشیان به اکران سانس ویژه هم کشید


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در اصفهان
اسیدپاشی در «لانتوری» آشنا برای اصفهانی‌ها/ آخرین اثر درمیشیان به اکران سانس ویژه هم کشید
در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در اصفهان، «لانتوری» و «نفس» شاخص‌ترین فیلم‌های اکران شده بودند که آخرین اثر درمیشیان به اکران سانس ویژه هم رسید.

خبرگزاری فارس: اسیدپاشی در «لانتوری» آشنا برای اصفهانی‌ها/ آخرین اثر درمیشیان به اکران سانس ویژه هم کشید



به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در حالی در شهر اصفهان برگزار شد که «لانتوری» و «نفس» شاخص‌ترین فیلم اکران شده در روز دوشنبه بود. در ابتدای چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در اصفهان، سینما ساحل از ساعت 16 «خماری» اثر داریوش غذبانی را اکران کرد؛ این فیلم در بخش نگاهی نو یا فیلم اولی به جشنواره فجر فرستاده شده است. در همین ساعت سینما سپاهان میزبان «دلبری» به کارگردانی سید جلال دهقانی بود؛ پس از آن در سانس 18 سینما ساحل «متولد 65» به کارگردانی مجید توکلی را در بخش نگاهی نو اکران کرد. سینما سپاهان با تغییر در برنامه، بجای «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی، «خشم و هیاهو» هومن سیدی را اکران کرد تا نسبت به برنامه اعلام شدن تغییراتی داشته باشد. این سینما در سانس 20 میزبان «لانتوری» بود که قرار دادن دو فیلم پرمخاطب پشت سر هم در یک روز و در یک سینما عاملی برای این تغییرات شد. تالار فرشچیان هم که طبق روزهای گذشته تنها یک فیلم از ساعت 18:30 اکران کرد؛ خماری به کارگردانی داریوش غذبانی را در این تالار به پرده نمایش کشیده شد. سینما ساحل در روز پرکار جشنواره در اصفهان، «نفس» نرگس آبیار را در سانس آخر یعنی 20 اکران کرد؛ آبیار با ساختن فیلم شیار 143 آنقدر پیشرفت خوبی داشت که حالا انتظارات از این کارگردان جوان بالا رفته است و البته شانس حضور «نفس» در بخش سودای سیمرغ بالاست.

سینما سپاهان نیز از ساعت 20 پرفروش‌ترین فیلم جشنواره را تا پایان روز چهارم اکران کرد؛ «لانتوری» داستانی عاشقانه در بستر شهر تهران دارد که به موضوع اسیدپاشی اشاره دارد. به گفته حسینی مدیر امور سینمایی استان اصفهان از «لانتوری» نسبت به فیلم‌هایی که تاکنون اکران شده است، بیشترین استقبال به عمل آمده است. وی گفت: استقبال خوب تماشاگران از این فیلم، ما را مجاب به اکران در سانس ویژه در ساعت 22 کرد که در سانس ویژه نیز همه بلیط‌ها به فروش رسید. مدیر امور سینمایی استان اصفهان درباره استقبال از جشنواره فیلم فجر در اصفهان اظهار داشت: تاکنون استقبال قابل قبولی از جشنواره در اصفهان به عمل آمده است.

پس از پایان اکران فیلم «لانتوری» خبرنگار فارس در اصفهان نظر برخی از بینندگان را درباره این فیلم سوال کرد که به بخشی از آن اشاره خواهد شد. یکی از بینندگان این فیلم اذعان داشت: مدل فیلم‌برداری و تدوین را دوست نداشتم؛ کاراکترها بخوبی شناسایی و از توانایی آن‌ها استفاده نشده بود؛ علی‌رغم آن‌ که باران کوثری و نوید محمدی توانایی زیادی را داشتند، بعید می‌دانم برای جوایز انتخاب شوند. بیننده دیگری با اشاره به مستندگونه بودن این فیلم گفت: در قسمت‌هایی غافلگیر کننده بود که این حسن فیلم است؛ انتخاب کاراکترها از اقشار مختلف مانع ارتباط با مخاطب بود؛ به نظرم فیلم شعاری بود و توان تاثیرگذاری نداشت. بیننده جوانی نیز در این رابطه بیان داشت: اسیدپاشی موضوع جذاب درمیشیان بود که با توجه به توقیف فیلم قبلی، حدس می‌زدم این فیلم هم توقیف شود اما اکنون فکر می‌کنم قسمت‌های زیادی از آن سانسور خواهد شد؛ در پایان دیدن این فیلم نظرم در مورد قصاص عوض نشد و بخشش بستگی به منش افراد دارد. تماشاگر دیگری که از دیدن این فیلم به وجد آمده بود تاکید کرد: غافلگیر کننده و اثر گذار بود و نمی‌دانم اگر در این موقعیت قرار بگیرم می‌بخشم یا نه. مرد جوانی نیز درباره «لانتوری» گفت: استقبال خوب از این فیلم به دلیل بازیگران آن است و موضوع آن تکراری بود. وی در باره این فیلم خاطر نشان کرد: شعاری بود اما شعار را به خوبی نشان داده بود که احتمال جایزه گرفتن آن هست؛ قصاص و بخشش در فیلم‌های اخیر زیاد مطرح می‌شود اما این فیلم از زاویه متفاوتی هر دو طرف را نمایش داد.

به نظر می‌رسد «لانتوری» از جهت فیلم‌برداری مخاطب را همراه خود می‌کرد و همراه شدن مخاطب با داستان و موضوع تا اواخر فیلم ادامه داشت تا لحظه اوج فیلم (صحنه قصاص) که نفس‌ها را در سینه حبس کرد؛ تا جایی‌که برخی از تماشاگران برای ندیدن صحنه قصاص سالن را ترک کردند اما بخشیدن در لحظه آخر مخاطب را به آرزویش می‌رساند. این فیلم نقد جدی به جامعه دارد؛ کسی که تلاش می‌کند برای رضایت گرفتن، خودش قربانی جامعه سیاه می‌شود. این که در صحنه‌ای مردم تقاضای بخشش دارند و در صحنه‌ای دیگر تقاضای قصاص و در صحنه آخر هم ضمن تشکر کردن از بخشش اسیدپاشی، باری به هر جهت بودن افکار عمومی را نشان می‌دهد. تا اواسط فیلم مخاطب، فیلم را ضد قصاص برداشت می‌کند اما در پایان بخوبی دو جنبه بخشش و قصاص را نشان می‌دهد و مخاطب را در یک دو راهی تصمیم‌گیری در آن شرایط می‌گذارد. در پایان به نظر می‌رسد دلیل استقبال از آخرین اثر درمیشیان، حضور بازیگران معروف و توقیف فیلم قبلی کارگردان باشد.

94/11/20 - 12:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن