تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821241866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چین قیمت نفت را گران می‌کند؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: چین قیمت نفت را گران می‌کند؟
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی معتقد است که تلاش چین برای تقویت تقاضا در بازار نفت نمی‌تواند تاثیر چندانی بر قیمت داشته باشد و تنها در حد نوسان افزایشی سه تا چهار دلاری خواهد بود.
به گزارش نامه نیوز، با توجه به عید پیش‌روی چینی‌ها پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده تقاضا در بازار نفت افزایش بیابد.
آن‌طور که بلومبرگ پیش‌بینی کرده، چینی‌ها در بازه زمانی 40 روزه چون‌یون (سالی که در آن زودیاک از بز به میمون تغییر می‌کند) بیش از 3.2 میلیارد سفر انجام خواهند داد. سفر در تعطیلات که برای بسیاری از شهروندان به عنوان تنها سفر سالانه تلقی می‌شود باعث رشد چشم‌گیر در تقاضای بنزین خواهد شد.

در این میان، برخی کارشناسان این فعالیت‌های چین را بر قیمت نفت تاثیرگذار دانسته و برخی دیگر، میزان مازاد در بازار نفت را فراتر از تلاش چین می‌دانند.

احمد صرامی، عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در این رابطه گفت: درست است که چین یک کشور بزرگ در حوزه تولید نفت است و می‌تواند با تصمیم‌هایی که در این بازار می‌گیرد، تاثیراتی ایجاد کند اما نباید فراموش کرد که ذخایر نفتی روی آب، بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: ذخایر نفت روی آب در برخی موارد تا سه میلیارد بشکه هم می‌رسد که تنها مختص ایران نیست. ممکن است برخی کشورها در مقاطعی اقدام به کارهایی از قبیل تقویت تقاضا و کارهای این چنینی کنند و تاثیراتی روانی در بازار نفت ایجاد کنند اما باید توجه داشت که وضعیت تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان بازار نفت و تولید آنها مناسب است.

صرامی تصریح کرد: بر همین اساس باید تاکید کرد که چین نمی‌تواند تاثیر آن‌چنانی بر قیمت نفت داشته باشد. یعنی ممکن است کل تاثیراتی که ایجاد می‌کند در حد سه تا چهار دلار باشد.
منبع: اقتصادنیوز




۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن