تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813200037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از بهشت پنهان همدان پیست اسکی تاریک‌دره این روزها روشن است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از بهشت پنهان همدان
پیست اسکی تاریک‌دره این روزها روشن است
پیست اسکی تاریک‌دره همدان این روزها بسیار روشن است، چراکه هر روز میزبان ورزشکارانی است که برای ساعاتی به دور از هیاهوی شهری به دنبال فضایی پرنشاط هستند.

خبرگزاری فارس: پیست اسکی تاریک‌دره این روزها روشن است



به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیست اسکی تاریک‌دره همدان که این روزها نامش به «بهشت پنهان» تغییر پیدا کرده است یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی کشور است. پیست همدان بعد از پیست‌های شمشک و دیزین که در حوالی استان‌های البرز و تهران قرار دارند، بهترین و مجهزترین پیست کشور به شمار می‎رود. امکانات این مجموعه بسیار عالی‌ است زیرا وجود دستگاه برف‌کوب، تلی‌سیژ، تله‌اسکی، رستوران، خوابگاه، پارکینگ مجهز، شیب استاندارد و... توانسته نام این پیست را کشور و حتی منطقه پرآوازه کند. این پیست در فصل تابستان نیز می‌تواند پذیرای ورزشکاران اسکی چمن باشد و بهترین تفرجگاه نیز برای یک روز تعطیل هم هست. تله‌سیژ این پیست 50 کابین رو‌باز دارد که طول مسیر آن نیز قریب به یک‌هزار و 500 متر است و در ایستگاه آخر نیز دارای چشم‌انداز بکر و زیبایی از جاده شاهی گنج‌نامه به تویسرکان است که می‌توان به خوبی روستاهای گردشگری این راه را بر نوک قله آن رصد کرد. وسعت جغرافیایی پیست اسکی تاریک‌دره قریب به 50 هکتار است که طول مسیری که برای اسکی در نظر گرفته شده است یک هزار و 600 متر است که با شیب مناسب می‌تواند زمینه برگزاری مطلوب تمرینات و مسابقات مختلف باشد. این پیست بین‌المللی که از فدراسیون جهانی اسکی نیز دارای تأییدیه است و برای پذیرایی از ورزشکاران هیچ دغدغه‌ای ندارد زیرا یک رستوران مجهز که در دو قسمت سنتی و کلاسیک تعبیه شده است و وجود خوابگاهی برای اسکان توانسته مشکلات این پیست را به حداقل برساند.

نزدیک‌ترین پیست به شهر در کنار این همه امکانات، باید این پیست را از حیث راه نیز نسبت به دیگر پیست‌ها کشور برتر دانست زیرا نزدیکی به شهر، راه مناسب و آسفالته بر مزیت آن افزوده است. فاصله زمانی 15 دقیقه‌ای به شهر و راه مناسب باعث شده که از استان‌ای همجوار و حتی تهران و قم نیز اسکی‌بازان برای استفاده به تاریک‌دره بیایند. در روزهای تعطیل که ترافیک جاده‎های شمشک و دیزین ساعت‌ها به طول می‎انجامد و شاید برای یک روز استفاده از اسکی باید قریب به پنج ساعت در ترافیک بمانند، برخی از تهران راه سه ساعته همدان را طی می‌کنند تا خود را به پیست اسکی این شهر برسانند. همچنین نبود پیست اسکی مناسب و استاندارد در غرب کشور باعث شده ورزشکاران این رشته از استان‌های کرمانشاه، کردستان و حتی لرستان برای اسکی به شهر همدان و پیست اسکی تاریک دره مراجعه کنند.

تاریک‌دره می‌تواند باعث رونق گردشگری زمستانه باشد مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اظهار داشت: پیست اسکی تاریک دره همدان می‌تواند نقش مهمی در رونق گردشگری ورزشی استان همدان داشته باشد. رسول منعم تصریح کرد: توسعه ورزش‌های زمستانی از اولویت‌های این اداره کل است زیرا باید با رونق بخشیدن به این ورزش‌ها گام محکمی در جذب توریسم ورزشی برداریم. وی ادامه داد: این کار را باید با برگزاری مسابقات، برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف انجام دهیم و در کنار آن نیز امکانات بهتری را برای افراد مهیا کنیم. مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اضافه کرد: پیست تاریک‌دره یکی از بهترین پیست‌های کشور به شمار می‌رود و بهترین مزیت آن نزدیکی به شهر و شرایط اقامتی در این مکان است. وی با بیان اینکه همدان زیرساخت‌های مطلوبی در بخش ورزش به‌ ویژه وزش زمستانی دارد، گفت: استفاده از این ظرفیت باید مد نظر ویژه مسئولان امر قرار گیرد. منعم خاطرنشان کرد: در پیست اسکی همدان خدمات خوبی در حال عرضه است و مردم می‎توانند در یک روز کامل، از طبیعت و امکانات آن با هزینه‌ای بسیار ارزان استفاده کنند. وی بیان داشت: برای شناساندن جاذبه‌های پیست اسکی تاریک‌دره و ورزش‌های زمستانی همدان برنامه‌های خوبی را در دست تدوین داریم تا در سال آینده شاهد رونق بیشتر آنها باشیم.

ارزانترین پیست اسکی در ایران مدیر مجموعه پیست اسکی تاریک‌دره همدان اظهار داشت: قیمت استفاده از پیست اسکی همدان نسبت به دیگر پیست‌های کشور از نرخ پایین برخوردار است و اسکی‌بازان می‌توانند با ورودی 20 هزار تومانی یک روز کامل از پیست استفاده کنند. محمدرضا عسگری افزود: تقریباً تمام هزینه‌های پیست اسکی همدان نسبت به دیگر پیست‌های کشور نصف است و تمام اسکی‌بازانی که از دیگر استان‌ها برای استفاده به همدان می‌آیند راضی هستند. وی ادامه داد: مبلغ دریافتی ما از اسکی‎بازان با هزینه پارکینگ پیست‌های دیگر کشور برابری دارد و این وجه تمایزی است که باعث رونق اسکی در روزهای تعطیل شده است. مدیر مجموعه پیست اسکی تاریک‌دره همدان یادآور شد: این مجموعه با امکانات رفاهی مناسب، پذیرای ورزشکاران و مردم است به طوری که در ایستگاه آخر تلی‌سیژ نیز خدماتی از جمله استراحتگاه، بوفه و سرویس بهداشتی وجود دارد. وی خواستار حضور پررنگ مردم برای حضور در پیست اسکی شد و بیان کرد: پیست اسکی تاریک‌دره با دره‌های دیدنی و هیجان‌انگیز، طبیعت زیبا و بکر، رودخانه زیبا و... می‌تواند لحظات بسیار خوب و زیبایی را برای مردم و گردشگران در همدان ایجاد کند. عسگری خاطرنشان کرد: این پیست مسافت بسیار کمی با شهر دارد و از همین رو تمام امکانات با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان برای رفاه حال شهروندان در این مکان فراهم شده تا مردم بهترین لحظات خود را در ارتفاعات این پیست سپری کنند.

استفاده از پیست اسکی همراه با تخفیفات نیز هست رئیس هیئت اسکی استان همدان اظهار کرد: پیست اسکی همدان ارزان‌ترین پیست‌های کشور است و ما برای اینکه مردم بیشتر به این ورزش روی آورند، از آنها دعوت به حضور در پیست اسکی داریم. کاظم عرب افزود: این ارزانی نیز در پاره‌ای از موارد با تخفیفاتی همراه است به طوری که در مواقعی تا سقف 70 درصد تخفیف نیز به استفاده‌کنندگان از پیست اسکی ارائه می‌شود. وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بعد از شرکت در دوره استعدادیابی از امکانات رایگان پیست بهره خواهند برد،  ادامه داد: فرهنگیان، جانبازان و ایثارگران نیز می‌توانند با ارائه کارت خود از تخفیفات پیست بهره‌مند شوند و از امکانات آن نیز همراه با خانواده خود استفاده کنند. رئیس هیئت اسکی استان همدان یادآور شد: جامعه ورزش استان اعم از مربیان، داوران و ورزشکاران نیز می‌توانند با ارائه نامه از هیئت خود از این تخفیفات بهره‌مند شوند. وی پیست اسکی تاریک دره همدان را مقصد گردشگران خواند و تاکید کرد: پیست اسکی تاریک دره همدان می‌تواند در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران باشد زیرا در هر فصل، این پیست جذابیت‌های خود را دارد. عرب اضافه کرد: به عقیده من این پیست در فصل زمستان می‌تواند به نوعی موتور توسعه گردشگری استان باشد زیرا در فصل تابستان به خودی خود گردشگران از استان بازدید می‌کند. وی بیان کرد: نزدیکی پیست اسکی تاریک دره به شهر همدان و وجود راه‌های مواصلاتی خوب بین استانی سبب شده تا در هفته، میزبان اسکی‌بازان مختلفی از دیگر استان‌ها و حتی شهر تهران باشیم. رئیس هیئت اسکی همدان با بیان اینکه استفاده از امکانات پیست و آموزش اسکی برای اصحاب رسانه رایگان است، گفت: استفاده از پیست اسکی و مدرسه اسکی تاریک دره برای افراد زیر 13 سال رایگان است و این نفرات می‌توانند به صورت رایگان از امکانات پیست استفاده کنند.

94/11/18 - 10:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن