تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820845944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احراز صلاحیت ۶هزار و ۱۸۰ نفر قطعی شده است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: احراز صلاحیت ۶هزار و ۱۸۰ نفر قطعی شده است


سخنگوی وزارت کشور گفت:‌ از بیش از ۱۲ هزار نفر که برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند، شورای نگهبان ۶هزار و ۱۸۰ نفر را به شکل قطعی و نهایی تایید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر؛ حسینعلی امیری افزود: اگر به نسبت 12 هزار نفر ثبت نام کننده بسنجیم،51 درصد از افراد ثبت نام شده برای شرکت در انتخابات مجلس دهم تایید شدند و آمار افرادی که صلاحیت آنها رد شده و یا احراز نشده است، بر اساس فهرستی که شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام کرده، 5205 نفر است.

قائم مقام وزیر گفت: در مراحل گذشته افرادی هم بودند که در هیئت های اجرایی و نظارت صلاحیت آنان تایید شده بود اما پس از بررسی شورای نگهبان، صلاحیت آنها تایید نشده و تعداد این افراد 147 نفراست.

امیری افزود: 147 نفری که صلاحیت آنان در شورای نگهبان تایید نشده است، سه روز مهلت دارند تا مستندات خود را برای رسیدگی  به شورای نگهبان ارائه کنند و شورای نگهبان نیز 7 روز فرصت رسیدگی دارد.

وی گفت:‌ انتخابات بر اساس قانون دارای فرایند و مراحلی است و دیروز مهلت 20 روزه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس به پایان رسید و در ساعات پایانی دیروز شورای نگهبان نظر نهایی و قاطع خود را درباره صلاحیت نامزدهای مجلس به وزارت کشور اعلام کرد.

امیری افزود: این دوره در مقایسه با دوره های گذشته، تعداد ثبت نام ها به میزان قابل توجهی افزایش یافت زیرا بیش از 12 هزار نفر برای نامزدی مجلس ثبت نام کرده اند  که همین امرکار بررسی ها را در هیئت های اجرایی و نظارت و شورای نگهبان کاری سخت ، دقیق و طاقت فرسا کرده بود.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: آمار 6180 داوطلب تایید صلاحیت شده به همراه 5205 داوطلب رد صلاحیت شده و یا احراز نشده در اختیار وزارت کشور است و به فرمانداری های حوزه های انتخابیه اعلام می شود و فرمانداران نیز طی نامه ای مکتوب با ذکر مستندات قانونی که به موجب آن شورای نگهبان فرد را بررسی کرده است ، به داوطلب ارائه می شود.

قائم مقام وزیر کشور خاطرنشان کرد: برای کسانی که در مراحل قبلی تایید شده اند و در این مرحله صلاحیت آنان رد شده است، سه روز فرصت در نظر گرفته شده است تا با ارائه مدارک و مستندات تقاضای تجدیدنظر خود را به شورای نگهبان ارائه کنند.

امیری گفت: شورای نگهبان طبق قانون از 20 تا 26 بهمن فرصت دارد تا به این شکایات رسیدگی کند و سپس فهرست قطعی نامزدها به مراکز حوزه های انتخابیه اعلام و اسامی نامزدها توسط فرمانداری ها در 27 بهمن منتشر خواهد شد .

وی افزود: از 29 بهمن تا  5 اسفند نیز به مدت یک هفته فرصت تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است و از  24 ساعت پیش از 7 اسفند ممنوعیت تبلیغات خواهیم داشت تا انشاءالله روز هفتم اسفند شاهد برگزاری دو انتخابات مهم مجلس دهم و خبرگان پنجم باشیم.
 


شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن