تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801855830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از نخستین جشنواره ملی هوانوردی گزارش می‌دهد نمایش فناوری پرواز در پایتخت پروازی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از نخستین جشنواره ملی هوانوردی گزارش می‌دهد
نمایش فناوری پرواز در پایتخت پروازی ایران
نخستین جشنواره ملی هوانوردی در پایتخت پروازی ایران با پرواز هواپیماهای فوق سبک، پاراموتور و نمایش چتربازان شور و اشتیاقی را در دل بازدیدکنندگان ایجاد کرد، این جشنواره در معرفی دستاوردهای صنعت هوانوردی نیز مورد توجه قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: نمایش فناوری پرواز در پایتخت پروازی ایران



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سیمرغ، 14 تا 16 بهمن‌ماه در استانی که مزین به نام 24 شهید تیزپرواز جمهوری اسلامی ایران است، در سرزمین سیمرغ پایتخت پروازی کشور، نخستین جشنواره ملی هوانوردی با دعوت از غیورمردان روزهای حماسه و ایثار، مراکز علمی کاربردی هوانوردی، شرکت‌های حوزه هوانوردی و مسئولان مربوطه در سطح ملی و استانی، مسئولان محلی همچنین علاقه‌مندان به صنعت هوانوردی، در مرکز علمی کاربردی سرای کیفیت اندیشان نوآور (سکان) شهر کیاکلا برگزار شد. هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد فرصت‌های کسب و کار هوانوردی، ارائه دستاوردهای صنعت هوانوردی در قالب نمایشگاه، نمایش عملیات پروازی و فن‌بازار هوانوردی بوده است. در ورودی سالن افتتاحیه، تصاویر خلبانان شهید مازندرانی چشم‎ها را چون آهن‎ربایی به‎سمت خود می‎کشید، نمی‎توانستی به‎سادگی از کنار آنها بگذری، کافی بود که کنار یکی از آنها بایستی و به تصویر و نام شهید بادقت نگاه کنی، دیگر امتداد نگاهت شهید بود!

* شهدای خلبان مازندران علی‌اکبر شیرودی، محمدرضا صفایی، جهان‌بخش منصوری، جعفر مهدوی، حسین قاسمی، عباس درشتی، عبدالباقی درویشی، نصرالله خزایی، مرتضی پورحبیب، مجید اصغری، علی معصومی، سید علی‌رضا فغانی، محمدعلی فرزین، جواد امینی، پرویز خلیلیان، برات نمایان، علی‌اکبر اسماعیل‌زاده، فیروز شیخ‌حسنی، حسین خلعتبری، علی فقیهی، محمدمهدی تحویل‌داری، احمد کشوری، پرویز ذبیحی و ابوالحسن ابوالحسنی، شهدای خلبان مازندران هستند. * تأکید بر کسب و کار فناورانه در روز افتتاحیه که بیشتر بازدیدها مسئول‌محور بود و قشر خاصی را در بر می‎گرفت، فضای نمایشگاه و جشنواره نیز هنوز شور و حال خود را به‎دست نیاورده بود، در مراسم آغازین جشنواره که با سخنرانی رئیس مرکز علمی کاربردی، فرماندار و امام جمعه شهرستان سیمرغ و در ادامه سخنرانی امیر سرتیپ دوم خلبان رضا رمضانی از تیزپروازان ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین سخنرانی استاندار مازندران همراه بود، به نکات مشترکی چون ضرورت ایجاد فضای کسب و کار فناورانه، شناسایی هدفمند و حمایت از نخبگان و افراد مستعد در حوزه هوانوردی و ضرورت تاسیس مدرسه خلبانی یا مرکز آموزش فعالیت‌هایی در حوزه هوانوردی اشاره شد. * دانش در خدمت بشر سخنران اصلی مراسم افتتاحیه، معاون توسعه هوانوردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور بود که سرمایه اصلی کشور را نیروی انسانی متخصص دانست و از دستاورد و قدرت علمی ایران در کسب دانش 100 درصدی ساخت پهبادهای پیشرفته گفت و اینکه به‌زودی ساخت موتور جت هواپیما در کشور ساخته می‎شود. علی وطنی از برگزاری جشنواره هوانوردی و برنامه‎های مهم آن از جمله نمایشگاه صنعت هوانوردی، کارگاه‎های تخصصی و جشنواره پروازی ابراز خرسندی کرد و گفت: مازندران دارای نخبه‎های فراوانی است، باید دانش و طرح‎های آنها به‎سمت تجاری‎سازی هدایت شود، زیرا هنر آن است که از دانسته‌ها برای خدمت به بشر استفاده شود.

* رونمایی از تمبر جشنواره یکی از برنامه‎های افتتاحیه رونمایی از تمبر یادبود نخستین جشنواره ملی هوانوردی بود که به دست استاندار مازندران مهر شد و مسئولان و خلبانان نیز پای آن را امضا کردند تا برای همیشه در تاریخ ایران و پایتخت پروازی ایران بماند.

* احراز هویت بیست و چهارمین خلبان شهید مازندران خبر اعلام احراز هویت بیست و چهارمین خلبان شهید مازندران نیز شوری وصف‎ناپذیر در دل مدعوین ایجاد کرد؛ شهیدی که تا چند روز پیش مفقودالاثر بود و حالا گفته شد که در گلزار ملامجدالدین ساری آرمیده است، دریادار دوم خلبان شهید محمدمهدی تحویلداری. خلبانان حاضر در مراسم، این موضوع را بزرگ‎ترین هدیه، دستاورد  و خبر خوش از جشنواره هوانوردی دانستند. * تجدید خاطره امیر خلبان رضا رمضانی استاد و خلبان هواپیماهای شکاری بمب‎افکن نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در شهر تیزپروازان هوانیروز، گریزی به دوران هشت سال حماسه و ایثار زد و گفت: این جشنواره فرصتی فراهم کرد تا در کنار دوستان خود تجدید خاطره و از هم‎رزمان شهیدمان یاد کنیم و در شهرستان سیمرغ زادگاه «سیمرغ‌» قهرمان نیروی هوایی قدم بگذاریم. وی از تکنولوژی و پیشرفت روزافزون علم و فناوری گفت و اینکه زیرساخت‌های دانشی (نیروی انسانی) متخصص در حوزه هوانوردی در ایران داریم که باید ضمن تقویت دانش آنها، از این افراد به‎ویژه جوانان با هدف جایگزین کردن نیروی باانگیزه و پرانرژی در صنعت هوانوردی استفاده کنیم.  * برگزاری کارگاه‎های تخصصی کارگاه‌های مختلفی از جمله مکانیک، آموزش خلبانی، مهمان‌داری، ppl و cpl با حضور اساتید هوانوردی در حاشیه جشنواره برگزار شد و در مجموع با استقبال 150 نفر از علاقه‌مندان که افراد عادی و دانش‌آموزان نیز در آنها به‌چشم می‌خورد، روبه‎رو شد. خبرنگاران نیز از این امر مستثنی نبودند و ما نیز وارد یکی از کارگاه‌های آموزشی شدیم؛ کارگاه آموزش خلبانی بالگرد، سراستاد خلبان بهرام مرادی از خطه کرمانشاه و با حدود 20 سال سابقه پروازی برای علاقه‌مندان از سختی کار خلبانی بالگرد، شرایط استخدام، انواع بالگردها، کاربرد و نقاط ضعف و قوت آنها گفت.

* بالاترین شغل دنیا او خلبانی بالگرد را بالاترین شغل دنیا توصیف کرد و توضیح داد که بالگرد هم در زمان صلح و هم در زمان جنگ کاربرد دارد و در شرایط حداقلی می‌تواند فرود بیاید. مرادی پرواز را شغلی قانون‌مند و با رعایت تمام موازین و استانداردهای روز صنعت هوانوردی عنوان کرد که نمی‌توان آن را کم و زیاد کرد بلکه همواره باید تابع قوانین خاص آن بود، زیرا هر عملی خارج از این چارچوب به سقوط و به خطر افتادن جان انسان‌ها منجر می‎شود. سراستاد خلبان هوانیروز با تاکید بر اینکه در پرواز سه عامل خلبان، فنی هوایی و رسته مشترک نقش دارند، از ضرورت در کنار هم بودن این سه عنصر اصلی گفت و اینکه هیچ‌کدام از آنها به‎تنهایی نمی‎توانند فعل پرواز را صرف کنند. * برپایی 21 غرفه با هدف معرفی دستاوردهای صنعت هوانوردی از کارگاه‌ها می‌گذریم و به غرفه‎های مختلف می‎رسیم از تجهیزات و قطعات هوانوردی و طرح‎هایی با هدف تجاری‎سازی گرفته تا غرفه هواشناسی پرواز و هلال احمر، در همه 21 غرفه ردّ پای نبوغ و خلاقیت به‌چشم می‎خورد و به‎راستی تشخیص اینکه کدام غرفه برتر است، کار سختی بود، هر کدام در جای خود حائز اهمیت بودند.

* پرواز به احترام سیمرغ ایران در روز دوم جشنواره، شوق و استقبال اقشار مختلف به‌چشم می‎خورد، بازدیدها رنگ دیگری به‌خود گرفت، نمایش پاراموتور و دو فروند هواپیمای فوق سبک در آسمان سیمرغ برای مردم این شهرستان به‎ویژه کودکان و نوجوانان جذابیت زیادی داشت. دو فروند هواپیما از آسمان جشنواره دور شدند، در محدوده منزل شهیدان کشوری و میدان شهید کشوری به چرخش درآمدند، هدف آنها ادای احترام به شهدای تیزپرواز مازندران و به‎ویژه سیمرغ ایران شهید احمد کشوری بود.

* شوق پرواز کارگاه‎های تخصصی و بازدید مسئولان و خلبانان اعم از کمک خلبان، خلبان یکم، استاد خلبان و سراستاد خلبان از نمایشگاه صنعت هوانوردی همچنان داغ بود، جوان‎ها که برای بازدید می‎آمدند وقتی از نزدیک هواپیماهای فوق سبک، پاراگلایدر و پاراموتور را می‎دیدند گویا به همه آنها حس پرواز دست می‎داد، برخی از کودکان را می‌دیدیم که هواپیماهای کنترلی خود را به همراه داشتند و سئوالاتی را از برخی مسئولان غرفه‌ها می‎پرسیدند. * فرصتی برای تبادل اطلاعات بستر خوبی برای تبادل اطلاعات ایجاد شده بود، از آنهایی که چیزی از خلبانی و پرواز نمی‎دانستند تا آنها که استاد و خلبان بودند، چهره‎های گشاده خلبانان فضای تبادل نظر را آسان و پرانرژی کرده بود، بازار عکس گرفتن با خلبان‌ها و تجهیزات هوانوردی گرم و صمیمی بود. * بازدید فرمانده ستاد هوانیروز از نمایشگاه صنعت هوانوردی روز پایانی جشنواره نیز با حضور مسئولان مختلفی همراه شد، امیر خلبان هوشنگ یاری فرمانده ستاد هوانیروز از نمایشگاه صنعت هوانوردی بازدید کرد، با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های علمی کاربردی هوانوردی و سرمایه‎گذاران این حوزه نشست داشت. او در جمع خبرنگاران از این نمایشگاه که با هدف پاسداشت شهدای تیزپرواز کشور با محوریت 24 شهید هوانیروز مازندران و به‎ویژه شهید احمد کشوری برگزار شد، ابراز خرسندی کرد و وجود چنین برنامه‎ای در سطح شهرستانی را مرهون همکاری و عزم جدی مسئولان شهرستانی و استانی دانست.

* ایستگاه نقاشی هر چه به ساعات پایانی نمایشگاه و اختتامیه نزدیک می‎شدیم؛ استقبال بیشتری از سوی مردم صورت می‌گرفت، دانشجویان و دانش‎آموزان اعم از دختر و پسر با اشتیاق فراوانی به نمایشگاه قدم گذاشتند، ایستگاه نقاشی نیز برای کودکان تدارک دیده شد و آنها تصاویر زیبایی را خلق کردند که قرار است در قالب کتاب منتشر شود. ساعت 12 ظهر، پایان نمایشگاه اعلام شد، دو فروند هواپیمای سبک در آسمان سیمرغ چرخی زدند و افراد حاضر در محوطه جشنواره این لحظات را ثبت و خلبانان را با تشویق همراهی می‎کردند. آرام‎آرام فضای دانشگاه خلوت می‎شد، میهمانان و مسئولان جشنواره باید برای مراسم اختتامیه در دانشگاه مازندران حاضر می‎شدند، ما نیز راهی بابلسر شدیم در فاصله کمتر از 50 کیلومتری محل جشنواره. پس از قرائت قرآن، نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و پخش کلیپی از شهدای تیزپرواز و فعالیت‎های خلبانان کشور، نوبت به تقدیر و تشکر دبیر جشنواره ملی هوانوردی از میهمانان و ارائه گزارشی از جشنواره شد. * موافقت با تاسیس مرکز علمی کاربردی هوانوردی در سیمرغ رضا خسروی یکی از دستاوردهای این اقدام ملی را موافقت با اضافه شدن رشته هوانوردی به رشته‌های موجود مراکز علمی کاربردی مازندران عنوان و اظهار کرد: نخستین مرکز علمی کاربردی هوانوردی مازندران در سیمرغ تاسیس و راه‎اندازی می‎شود و از مهرماه 95 نیز نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می‎کند.

* بستری برای پرورش «کشوری»ها او با اشاره به اینکه جشنواره ملی هوانوردی مختص قشر خاصی نبوده و حضور همه اقشار در آن ارزشمند است، بر تربیت علاقه‌مندان به حوزه هوانوردی در شهرستان سیمرغ تاکید کرد و گفت: اکنون زیرساخت‎های خوبی برای پرورش «کشوری»های دیگری در پایتخت پروازی ایران فراهم شده است. * طرح‎های منتخب در بخش فن‎بازار هوانوردی خسروی همچنین از ایجاد بستری برای تجاری‎سازی پنج طرح ارائه شده در نمایشگاه صنعت هوانوردی خبر داد و تصریح کرد: این طرح‎ها در بخش فن‌بازار هوانوردی با حضور فرمانده ستاد هوانیروز در مرکز علمی کاربردی کیاکلا و با نظر داوران اعلام شد که عبارتند از: طرح اتو جایرو توسط محمدرضا زارعی، سیمیلاتور آموزش خلبانی هواپیمای سبک توسط محمد ایثاری، پهباد سم‌پاش هوایی توسط سارا غفاری، بالگرد بدون سرنشین کشاورزی توسط علی ذبیحی و مه‌پاش با موتور پالس جت توسط علی‌رضا مهردوست.

* تأکید بر کسب و کار فناورانه معاون تجاری‎سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با تاکید بر اینکه سیمرغ پایتخت پروازی ایران توانسته است به مدد شهدای خود قدمی در راه پیشرفت این منطقه و کشور بردارد، گفت: باید خروجی این جشنواره مبتنی بر شرکت‌های دانش‌بنیان باشد تا فرزندان ما به‌سمت اقتصاد مبتنی بر فناوری و علم بروند و در افق سند 1404 سهم 50 درصدی تولید ناخالص ملی از کسب فناوارنه را به‎دست بیاوریم. * فراهم بودن بستر گردشگری فناورانه در مازندران اسماعیل قادری‌فر با اشاره به اینکه ظرفیت‎های بالقوه گردشگری فناورانه در شهرها و روستاهای مازندران موج می‌زند، اظهار امیدواری کرد که از این طریق برای رونق کسب و کار استفاده شود. وی با تاکید بر اینکه راه توسعه جز با بخش خصوصی به‌دست نمی‌آید، تصریح کرد: وقتی صحبت از توسعه فناوری می‎شود، ذهن ما بیشتر به سمت پیشرفت‎های نرم‎افزاری می‎رود، در حالی‌که بسترهای لازم برای فناوری‎هایی در صنایع گردشگری در شمال کشور وجود دارد و می‎تواند سهم قابل ملاحظه‌ای در اشتغال‌زایی داشته باشد. * دریغ از مرکز هوانوردی تفریحی در ساحل قادری‎فر با اشاره به اینکه با چند پرواز و پرنده کوچک توانستیم در فضای جشنواره برای مردم جاذبه ایجاد کنیم، افزود: در این سیمرغ و مناطق اطراف آن تنها 500 متر تا ساحل فاصله داریم، اما دریغ از یک مرکز هوانوردی تفریحی که بتواند شغل و جاذبه ایجاد کند. * تأکید بر فناوری‌های سبز در مازندران معاون توسعه فناوری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در مراسم اختتامیه، صحبت‎های خود را بیشتر به سمت مسائل زیست‎محیطی برد و گفت: جنوب کشور همواره در معرض ریزگردهای بسیاری قرار دارد و دشمن آنها تلقی می‎شود! مسبب بخشی از این مشکلات خود ما هستیم، کاری نکنیم که در شمال کشور نیز با از بین بردن جنگل و دریا، کانون ریزگرد دیگری ایجاد شود، لذا باید بیشترین فرصت‎های اشتغال را با فناوری‌های سبز توسعه دهیم که نه آب می‎خواهند، نه آلودگی دارند و نه فضای زیادی را در بر می‎گیرند. علی وطنی با تأکید بر اینکه ظرفیت‎های کشور بر پایه منابع طبیعی و انسانی است، افزود: از منابع طبیعی بیشتر استفاده شد، در حالی‎که این منابع انسانی هستند که با نحوه برخورد و بهره‎گیری از طبیعت بر منابع انسانی تاثیر دارند. وی ادامه داد: مازندران در آی‎سی‎تی منشأ خدمات زیادی برای کشور است، اما بیکاران زیادی در این بخش دارد و این پذیرفتنی نیست. * استفاده از دانش نخبگان برای حل معضل زباله در مازندران معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه پس از استان تهران، بیشترین نخبگان در مازندران هستند، گفت: اما چرا باید این استان از نظر آلودگی زباله مقام نخست را در کشور داشته باشد، ما چاره‎ای نداریم جز اینکه از دانش نخبگان به کمک سرمایه سرمایه‎گذاران برای حل مشکلات استان تلاش کنیم. * تکیه بر دانش بومی و عبور از موانع سخت فرمانده ستاد هوانیروز به‎عنوان سخنران اصلی مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی هوانوردی نیز در سخنانی ضمن تبریک دهه‌فجر و تقدیر از دست‎اندرکاران جشنواره هوانوردی، اظهار کرد: بعد از انقلاب در صنعت هوانوردی پیشرفت‌های زیادی داشتیم، قبل از آن بالگردهایی وارد کشور شدند که قطعات آن نیز از کشورهایی چون آمریکا و ایتالیا تأمین می‎شد، با پیروزی انقلاب دیگر خبری از ارسال قطعات نبود و تحریم بودیم. هوشنگ یاری با بیان اینکه اکنون بیشتر قطعات بالگرد بومی‎سازی شده است، افزود: هر وقت بر دانش خودمان تکیه کردیم، توانستیم از موانع و سدهای سخت عبور کنیم. وی با بیان اینکه از طرح‎های تجاری در بخش هوانوردی حمایت می‎کنیم، گفت: اکنون به‎لحاظ تسهیلاتی فضای بهتری ایجاد شد، باید پیگیری کرد و با اجماع دانش نخبگان و حمایت خیران و سرمایه‎گذاران به‎سمتی برویم که دانش‎ها کاربردی و اقتصادی شوند.

* تجلیل از خانواده‎های تیزپروازان مازندران در ادامه مراسم اختتامیه از خانواده خلبانان شهید، ارائه کنندگان طرح‎های برتر و اساتید هوانوردی با اهدای تندیش جشنواره، لوح سپاس و بسته فرهنگی تقدیر شد. * رضایت مدعوین از جشنواره هوانوردی از خلبانانی چون محمد زارع، رضا رمضانی و بهرام مرادی و مسئولانی چون استاندار مازندران، معاونان توسعه و تجاری‎سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرمانده ستاد هوانیروز و از خانواده شهدا که درباره کیفیت جشنواره می‎پرسیدم؛ همه آنها لبخند رضایت بر لب داشتند و از اینکه شهرستان تازه‌تأسیس و کوچک سیمرغ توانسته است تیزپروازان جمهوری اسلامی ایران را در سی و هفتمین بهار پیروزی انقلاب گرد هم آورد، قدردانی کردند. دو فروند هواپیمای فوق سبک به همراه پاراموتور در آسمان بابلسر و بیشتر در محدوده محل برگزاری اختتامیه یعنی دانشگاه مازندران به پرواز در آمدند. * تقدیر از جانباز مدافع حرم در این آیین، از جانباز مدافع حرم به‎نام زین‎العابدین محمدی معروف به «زینال» که حدود دو ماه پیش در سوریه به درجه رفیع جانبازی نائل آمد نیز قدردانی شد و حضار نیز به احترام او از جا برخاسته و مورد تشویق قرار دادند.

* دست‎اندرکاران جشنواره به گزارش فارس، نخستین جشنواره ملی هوانوردی حاصل تفکر یک تیم دانشگاهی با مشارکت مراکز آموزش علمی کاربردی هوانوردی کشور است که برگزار کننده اصلی آن نیز مرکز آموزش علمی کاربردی سرای کیفیت اندیشان نوآور (سکان) در شهر کیاکلا و مرکز رشد واحدهای فناور سیمرغ بوده است. سپاه پاسداران، پارک علم و فناوری مازندران، فرمانداری سیمرغ، کنگره بزرگداشت 10 هزار شهید، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد نخبگان و صدا و سیمای مازندران همچنین شهرداری و شورای اسلامی کیاکلا در کنار 21 نهاد و شرکت ملی، هر کدام قدمی مالی و معنوی در برگزاری موفقیت‌آمیز و ثمربخش نخستین جشنواره ملی هوانوردی برداشتند. مهم‎ترین نکته قابل توجه در این جشنواره نظم و امنیت حاکم بر آن بوده است که نمره خوبی از طرف مدعوین به برگزار کنندگان جشنواره هوانوردی در پایتخت پروازی ایران داده شده است. قرار است دستاوردهای کامل این جشنواره، پس از جمع‌بندی و دریافت دستورات لازم از طریق رسانه‎ها منتشر شود. به گزارش فارس، شهیدان احمد کشوری و پرویز ذبیحی از خلبانان شهید برخاسته از پایتخت پروازی ایران هستند. --------------------------------------- گزارش از: آزاده بابانژاد و رضا قلی‎نیا ---------------------------------------

94/11/17 - 15:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن