تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805238419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشوه ۶۸۱ میلیون دلاری آل‌سعود به مالزی


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
رشوه ۶۸۱ میلیون دلاری آل‌سعود به مالزی
پروژه جهانی شیعه‌ستیزی؛
رشوه ۶۸۱ میلیون دلاری آل‌سعود به مالزی خاندان حاکم بر عربستان سعودی، ید طولانی در حمایت از کمپین‌ها و دولت‌های ضد شیعی دارد.


 به گزارش فرهنگ نیوز ، عربستان سعودی در مسیر پروژه شیعه‌ستیزی، طی چند سال اقدام به تطمیع و تحریک کشورهایی با اکثریت سنی برای محدود کردن شیعیان کرده است. اخیرا دادستان کل مالزی، شایعه مبلغ 681 میلیون دلار از آل سعود به عنوان هدیه شخصی به «نجیب رزاق» -نخست وزیر مالزی- را تأیید کرد. این تأیید، به ماه‌ها شایعات پایان داد. کمیته ضد اختلاس کشور مالزی، رزاق را به اختلاس متهم کرده است. این انتقال مالی نزدیک به 700 میلیون دلار، پیش از انتخابات مجدد 2013 صورت گرفت. رزاق، که از سال 2009 بر راس قدرت است، طی چند سال اخیر سرکوب شیعیان را در دستور کار خود قرار داده است.

 اندیشکده گلوبال ریسرچ در گزارش جدید خود آورد: «در سال 2010، کشور مالزی، مذهب شیعه را یک فرقه انحرافی نامید و دایره فعالیت آن را نسیت به دیگر مذاهب محدود کرد. در دسامبر همان سال، 200 شیعه پس از برگزاری مراسم عاشورا به اتهام ایجاد اخلال در امنیت ملی توسط سازمان مذهبی اسلامی سلاندور بازداشت شدند. طی چند سال اخیر، همواره تحت پیگرد قرار دادن و بازداشت شیعیان شدت داشته است. از این دست، می‌توان به بازداشت 114 شیعه طی یکی از مراسمات شیعیان در شهر «پراک» در سال 2014 اشاره کرد».

شیعیان به همراه همسران و کودکان‌شان در یکی از بازداشتگاه‌های مالزی

 این پایگاه تحلیلی نوشت: «دولت عربستان سعودی ید طولایی در حمایت از کمپین‌ها و کشورهای ضد شیعی دارد و میلیون‌ها دلار پول نفت مردم خود را از گلوی‌شان می‌زند تا دولت‌ها و سیاستمداران رادیکالی چون رزاق را به شیعه‌ستیزی تشویق نماید. اخیرا در نیجریه، ارتش این کشور اقدام به کشتار 100 شیعه که اقلیت این کشور هستند کرد. عربستان، در رأس حمایت‌کنندگان این اقدام قرار گرفت و خواستار حمایت عموم از این اقدام نیجریه‌ای‌ها شد. آل سعود، با این عمل نگرانی‌های مشابه همان حمایت‌های مالی خود از دولت‌ها و دولتمردان شریک در شیعه‌ستیزی را نشان دادند.

 در ذیل تصویر حمله به «آیت‌الله زکزاکی» در نیجریه، آیه‌ 8 سوره مائده آورده شده است: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، برای خدا به داد برخیزید [و] به عدالت شهادت دهید، و البتّه نباید دشمنیِ گروهی شما را بر آن دارد که عدالت نکنید. عدالت کنید که آن به تقوا نزدیکتر است، و از خدا پروا دارید، که خدا به آنچه انجام می‌دهید آگاه است.»

 گلوبال ریسرچ افزود: در هفته اخیر، مفتی اعظم سعودی در مسجد جامع عربستان، از سیاست‌های عربستان که به‌طور دقیق شبیه به سیاست‌های داعش است، سخن گفت و تأکید کرد: «ما تفکری مشابه با همان تفکر داعش داریم اما به روشی مطبوع‌تر؛ آنها تفکرات‌شان را از مبانی و اصول کتابی که ما نوشتیم اتخاذ کرده‌اند. ما تفکری که داعش بر آن بنا شده است را مورد نقد قرار نمی‌دهیم.»

  نجیب رزاق، نخست‌وزیر شیعه‌ستیز مالزی که با گرفتن رشوه از آل‌سعود تطمیع شد.

 این پایگاه تحلیلی در پایان آورد: «اکثر گروه‌های تروریستی همچون بوکوحرام، القاعده کشورهای عربی، داعش، القاعده، نیروهای خود را از کشورهای سنی مذهب افراطی جذب می‌کنند و همین کشورها حامی مالی این گروه‌ها هستند. هنوز، هیچ سازمان شیعه تروریستی وجود ندارد. تطمیع نخست وزیر مالزی باعث شده تا در بسیاری از کشورها این نگرانی ایجاد شود که دولتمردان‌شان به‌رغم ظاهر معقول، ممکن است از سوی خاندان آل سعود حمایت مالی بشوند.»
 

منبع: مشرق


94/11/17 - 10:32 - 2016-2-6 10:32:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن