تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815412114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از فعالیت آژانس‌های زیارتی غیرمجاز گزارش می‎دهد کاروان‌های غیرمجاز در کمین متقاضیان سفر به عتبات عالیات


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از فعالیت آژانس‌های زیارتی غیرمجاز گزارش می‎دهد
کاروان‌های غیرمجاز در کمین متقاضیان سفر به عتبات عالیات
سفر با کاروان‎های غیر مجاز عتبات عالیات در واقع انتخاب راهی به سوی مرگ است چرا که این کاروان‎ها امنیت مسافران را تامین نمی‎کنند.

خبرگزاری فارس: کاروان‌های غیرمجاز در کمین متقاضیان سفر به عتبات عالیات



به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سفرهای عتبات عالیات یکی از سفرهای مهم و زیارتی ایرانی‎ها محسوب می‎شود که هر ساله به آمار سفر کنندگان به کربلای معلی و نجف اشرف اضافه می‎شود، شوق سفر به سرزمین کربلا موجب شده تا عاشقان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هر ساله سفر به کربلا را جزو برنامه‎های خود قرار دهند. سیل عاشقان به سوی کربلا به ویژه در ایام خاص موجب می‎شود تا برنامه‎ریزان در این زمینه مسئولیت بیشتری را احساس کرده و مناسبت‎تر برنامه‎ریزی داشته باشند، اما در این بین هستند افرادی که با استفاده از فرصت وجود زائر برای عتبات عالیات از آن به نفع و سود خود استفاده می‎کنند. در آستانه عید نوروز قطعا به آمار سفرهای عتبات عالیات اضافه می‎شود و این موضوع از برنامه‎ریزی سازمان حج و زیارت برای ثبت‏‌نام و اعلام کاروان‎های اعزام به خوبی در چند سال اخیر بیشتر مشاهده می‎شود، اما موضوعی همواره به عنوان یکی از مشکلات این سفرها محسوب می‎شود که موجب می‎شود تا مردم در سفر به عتبات عالیات با مشکلات عدیده‎ای مواجه شوند.

در این بین برخی افراد سودجو با ثبت‎نام از افراد برای کاروان‎های عتبات عالیات تنها به پر کردن جیب خود می‏‌اندیشند که این امر تا جایی پیش رفته است که مدیر حج و زیارت استان زنجان نیز نسبت به این سفرهای بی‎ضابطه و دارای مشکلات بسیار حساس شده و هشدارهای لازم را در آستانه سفرهای نوروزی عتبات عالیات داده است. اگر چه سازمان حج و زیارت متولی قانونی اعزام‌ زائران به عتبات عالیات است، اما برخی دفاتر و افراد سود جو که حتی مکان مشخصی نیز ندارند نسبت به اعزام زائران اقدام می‎کنند، بیشتر این افراد را می‎شود در مکان‎های عمومی از جمله اتوبوس‌‏ها، مصلی‏‌های نماز جمعه، امامزاده‎ها و مراسم دعا و نیایش مشاهده کرد که با در دست داشتن کارت ویزیت اقدام به جمع‎آوری مسافر برای سفرهای پر خطر می‎کنند، این افراد بی‎نام و نشان که سازمان حج و زیارت نیز از وجود آنها چندان اطلاعی ندارد، سفرهای عتبات عالیات، مشهد مقدس، قم، جمکران و برخی سفرهای زیارتی دیگر را با کمترین امکانات و بیشترین مبلغ پیش‏‌بینی می‎کنند، البته آگهی برخی از این افراد را می‎توان بر در و دیوار شهر مشاهده کرد، سفرهای ارزان کربلا، قم، مشهد یکی از تبلیغات اینگونه افراد سود جو است. البته در این بین نباید از نقش مردم نیز غافل ماند که بدون توجه به عواقب چنین سفرهایی، با پرداخت هزینه راه پر خطر سفر با کاروان‎های غیر مجاز را در پیش می‎گیرند و در حین سفر متوجه می‎شوند که چه کلاه گشادی بر سرشان رفته است چرا که نوع خدمات به شدت با آنچه که تبلیغ شده است متفاوت است و حتی گاهی در سفر تنها از یک یا دو وعده غذایی بهره‎مند می‎شوند در کنار این مسائل هیچ امنیتی برای سفر با ارابه‏‌های کاروان‎های غیر مجاز وجود ندارد. کشور عراق در حال حاضر در وضعیت جنگی است و سفرهای عتبات عالیات از سوی سازمان حج و زیارت با تدابیر خاص امنیتی انجام می‎شود، اما کاروان‎های غیر مجاز هیچ امنیتی را تضمین نمی‎کنند و ممکن است همین موضوع به قیمت جان مسافران تمام شود هر چند اخبار بسیاری نیز در این زمینه منتشر شده است اما هنوز گوش عده‎ای بدهکار این موضوع نیست. یکی از مسافران کاروان‏‌های غیر مجاز که با مشکلات عدیده‎ای در سفر به عتبات عالیات مواجه شده بود در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس از سختی‏ها راه و کمبود شدید امکانات گلایه می‎کرد. وی با بیان اینکه متاسفانه من در دام این کاروان افتادم و اطلاعی از غیر مجاز بودن آن نداشتم، تصریح کرد: کمترین خدمات در حین سفر ارائه شد و شب‏ها در مسافرخانه‎هایی که از نظر بهداشتی به شدت ضعف داشتند به سر بردیم و حتی شب آخر نیز مجبور شدیم در حرم استراحت کنیم.

این شهروند زنجانی با اشاره به اینکه متاسفانه تبلیغات اینگونه کاروان‎های غیر مجاز با زر و برق همراه است، گفت: از نظر رسیدگی این کاروان‎ها کمترین موضوعات را نیز رعایت نمی‎کنند. وی گفت: متاسفانه مسئولان نیز در این زمینه مقصر هستند، چرا که اجازه فعالیت به چنین کاروان‎هایی را در سطح شهر زنجان می‏دهند و عدم اطلاع‎رسانی مناسب در زمینه کاروان‎های مجاز یکی دیگر از ضعف‎های مسئولان زنجانی است. مدیر حج و زیارت استان زنجان در گفت‌و گو با خبرنگار فارس با اشاره به افزایش تخلفات در اعزام زائران به عتبات عالیات اظهار داشت: برخی افراد سود جو اقدام به اعزام کاروان‎های غیر مجاز به عتبات عالیات می‎کنند. فرامرز بابایی با بیان اینکه متخلفان در این زمینه شناسایی و برخوردهای لازم صورت می‎گیرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد با سوء استفاده از عدم آگاهی مردم اقدام به اعزام کاروان‎ها می‎کنند. وی ادامه داد: شهرستان قیدار دارای بیشترین فعالیت غیر مجازها است که تلاش می‎شود با اطلاع‎رسانی مناسب به مردم این موضوع کنترل شود. مدیر حج و زیارت استان زنجان بر ضرورت استفاده مردم از آژانس‎های مجوز دار زنجان تاکید کرد و گفت: برای داشتن سفر بی‎خطر باید مردم با کاروان‎های مجاز اقدام به مسافرت نمایند. بابایی از شناسایی 17 تخلف در حوزه سفر عتبات عالیات خبر داد و گفت: برخی از این کاروان‎ها مبلغی بیش از مبلغ مقرر شده اولیه دریافت می‎کنند. گفتنی است، در حال حاضر، هفته‌ای پنج گروه 40 نفره از استان زنجان به عتبات عالیات اعزام می‏شوند که به دلیل نداشتن پرواز هوایی، مسافران از طریق مرکز اعزام می‏‌شوند. در واقع اکثر این مراکز ثبت‏نام غیر مجاز در مساجد، هیئت‌ها، مغازه‌ها و حتی منازل مستقر هستند و کاروان‌ها گاهی در طول مسیر وجوهی از زائران به عنوان سفر به کاظمین یا سامرا دریافت می‌کنند که متاسفانه مانند موارد قبل در مسیر مورد حمله تروریستی واقع می‌شوند. ضروری است مردم در آستانه عید نوروز که سفرهای عتبات عالیات افزایش می‎یابد از ثبت‌نام‌های متفرقه غیر سازمان حج و زیارت پرهیز کنند، ثبت‎نام‎های نوروزی عتبات از اول اسفند ماه از طریق سایت آغاز می‎شود و اعزام زائران نیز از 23 اسفند ماه صورت می‎گیرد.

94/11/17 - 09:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن