تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820318515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست خبری مشترک ظریف و هاموند در انگلیس


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نشست خبری مشترک ظریف و هاموند در انگلیس


فیلیپ هاموند و جواد ظریف، وزرای امور خارجه ایران و انگلیس در نشست خبری مشترک بر رفع موانع همکاری ها و تعاملات بانکی دو کشور تاکید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از تلویزیون رویترز؛ هاموند در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مهم ترین موانع پیش روی توسعه روابط ایران و انگلیس و نحوه حل و فصل آن گفت ما مسائل میراث تاریخی در برابر کار برای پیشرفت داریم. بانک های ما سالهای زیادی است که با همدیگر همکاری نداشته اند و اکنون باید این روابط احیا شوند. آنها با برداشته شدن تحریم ها و عادی شدن روابط، باید روی مسائل قانونی کار کنند. این نیز می تواند مایه سختی برای همه ما باشد و در همکاری با همکاران خود در آمریکا، آلمان، فرانسه و مقامات بانکی ایران تلاش می شود این فرایند هر چه سریعتر صورت گیرد.
وی گفت ما می خواهیم بانک هایمان بتوانند از صنایع انگلیسی که می خواهند در ایران سرمایه گذاری یا تجارت کنند، پشتیبانی کنند و این به سود ما و نیز ایرانی هاست که بتوانیم این موانع هر چه سریعتر از سر راه برداریم. آقای ظریف نیز اواخر امروز با وزیر خزانه داری صحبت می کند و آنها می توانند درباره برخی گام ها که هر دو طرف می توانند برای از سرگیری روابط عادی بانکی در اسرع وقت بردارند، صحبت کنند.
ظریف نیز بعد از اظهارات هاموند درباره عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا گفت شکی نیست که این تصمیمی است که مردم اتحادیه اروپا و انگلیس می گیرند. ما نیز در حال از سرگیری همکاری بسیار نزدیک در سطح بسیار بالا هستیم و به سود همه ما خواهد بود که در این گفتگوها باشیم که به سود ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا و انگلیس است که در این اتحادیه عضویت دارد.
وی گفت بی شک انگلیس نیز عضو اتحادیه اروپا است و همه ما می توانیم از اجرا این بحث ها که از انرژی تا محیط و زیست و حقوق بشر تنوع دارد، سود ببریم.
فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس، رأی کارگروه سازمان ملل را مبنی بر اینکه جولیان آسانژ بنیانگذار پایگاه اینترنتی افشاگر ویکی‌لیکس قربانی بازداشت خودسرانه شده است، رد کرد و گفت من یافته های این گروه کاری را رد می کنم. این گروهی متشکل از گروهی عوام است، نه وکلا و نتیجه‌ گیری آنها به لحاظ حقوقی ایراد دارد.
هاموند گفت جولیان آسانژ از عدالت گریخته و در سفارت اکوادور خود را از عدالت پنهان کرده است. او می‌تواند هر زمان که خواست به پیاده رو (سفارت) بیاید، ما او را بازداشت نکرده‌ایم، اما اگر چنین تصمیمی گرفت، باید در سوئد با عدالت روبرو شود؛ اگر او تصمیم به این کار بگیرد، نباید بتواند از چنگال عدالت بگریزد. حقیقتاً این یافته کارگروه کاری مضحک است و ما آن را رد می‌کنیم. همچنین وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی های خود در لندن با مشاور امنیت ملی نخست وزیر انگلیس دیدار کرد.
ظریف و مارک لیال گرانت درباره بحران های منطقه و روابط دو جانبه گفتگو و تبادل نظر کردند . رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با وزیر خزانه داری انگلیس درخصوص راه های گسترش همکاری اقتصادی و بازرگانی و رفع موانع برقراری روابط بانکی گفتگو کرد .
وزیران خارجه ایران و انگلیس در نشست خبری از آغاز فعالیت بخش صدور ویزا در سفارتخانه های دو کشور تا یک ماه آینده خبر دادند . ظریف و هاموند بر گسترش روابط پس از اجرای برجام تاکید و اعلام کردند : تلاش های خود را برای برطرف کردن برخی از ابهامات حقوقی و موانع قانونی افزایش خواهند داد .
دانلود
 

لینک را کپی کنید


جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن