تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804775252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفتگوی ۱۸:۳۰ / بررسی طرح جدید عفاف و حجاب در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: گفتگوی ۱۸:۳۰ / بررسی طرح جدید " عفاف و حجاب" در تهران


شاکری عضو شورای شهر تهران گفت: در طرح جدید عفاف و حجاب توجه ویژه ای به فرهنگ سازی شده است. روخ افزا نیز گفت: این طرح به بهتر شدن وضعیت حجاب در تهران کمک خواهد کرد اما باید سالم سازی امکان هم در دستور کار باشد تا خانواده ها احساس امنیت کنند.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در هفته ای که گذشت بررسی لایحه جامع عفاف و حجاب در شهر تهران موضوع یکی از دستورات جلسه شورای اسلامی شهر تهران بود که پس از بررسی و اعمال نظرات اصلاحی با تاکید بر اینکه این لایحه برای حفظ عزت و جایگاه زنان در جامعه تدوین شده است و هیچ ارتباطی با تفکیک جنسیتی ندارد به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.در مقدمه این لایحه که از ٤ جدول پیوست راهبردی با ١٨ بند دستورالعمل تشکیل شده است که در حقیقت نقشه راه اجرای این طرح هستند،آمده است: در راستای اجرای ماده واحده مصوبه «الزام شهرداری تهران به ارایه برنامه جامع عفاف و حجاب برمبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تاریخ 1393/07/12 شورای شهر و همچنین مفاد ماده ١٠٢ برنامه مصوب پنج ساله دوم شهرداری تهران، برنامه جامع عفاف و حجاب در شهر تهران تدوین می‌شود. برای بررسی و روشن تر شدن هرچه بیشتر ابعاد مختلف این برنامه، با دعوت از آقای مجتبی شاکری عضو شورای شهر و خانم دکتر فرشته روح افزا جامعه شناس به گفتگو پرداخت.
 
شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران

مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره این لایحه گفت: سابقه این لایحه به مهرماه سال قبل ( 1393 ) بر می گردد که به دنبال سخنان رهبرمعظم انقلاب درباره حجاب و عفاف مطرح شد که در مهر ماه 1393 به تصویب رسید و شهرداری موظف شد که لایحه خود را در این زمینه اعلام کند.

شاکری گفت: ابعاد مختلف این لایحه بر اسای ترویج، آموزش و تبلیغاتی که می تواند در این راستا کمک کند، همچنین درباره چگونگی و راحت ترشدن تردد بانوان در مترو، اتوبوس و تاکسی در نقاط مختلف شهر مطرح شد. عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: حجاب به عنوان هویت و سبک زندگی ما اهمیت دارد و در دنیا هم حجاب زن ایرانی شناخته شده است و ما به عنوان جایگاهی که برای حجاب زن قائل هستیم و نوع نگاه به زن مطرح هستیم.
 

فرشته روح افزا جامعه شناس

خانم روح افزا جامعه شناس نیز درباره این طرح در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: این طرح به بهتر شدن وضعیت حجاب و عفاف در تهران کمک خواهد کرد چون دغدغه ها و مشکلات پیرامون حجاب و عفاف در تهران ریشه دار تر است.  روح افزا همچنین درباره اجرایی شدن دقیق این طرح ها  گفت: تمام دستگاههایی که ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی را از سالهای قبل دارند و دغدغه این امر را دارند باید به بررسی ریشه  ای تر این طرح بپردازند. او افزود: اجرایی شدن این طرح قدم مثبتی در این زمینه است و امید است که شورای شهر تهران به اجرایی شدن این طرح کمک کند. روح افزا گفت: پیامد بی حجابی ضربه به بنیان خانواده می زند و ضربه اصلی به زنان جامعه و فرزندان آنها وارد می شود. او افزود: یکی از مسائلی که در کمیسیون فرهنگی مجلس از سوی خانواده ها پیگیری می شود بحث  عفاف و حجاب است که مردم جامعه خواستار رسیدگی بیشتر در این زمینه هستند.

شاکری درباره اقداماتی که برای فرهنگ سازی در زمینه حجاب  و عفاف انجام شده است نیز گفت: امکانات ورزشی در بوستان هایی که مستقل برای بانوان است فراهم شود تا محدودیت پوششی نداشته باشند. او افزود:  تردد بانوان در مترو، اتوبوس و تاکسی ها هم جز اهداف این طرح است که در لایحه جدید عفاف و حجاب توجه ویژه ا ی شده است. شاکری  گفت، در مترو محدودیت داریم چرا که یک سوم هزینه مترو بر عهده دولت است که دولت های قبلی حدود 14 هزار میلیارد تومان در مترو بدهکار شهرداری هستند و هنوز نتوانسته اند بدهی ها را پرداخت کنند. شاکری افزود: تدابیری در این زمینه اندیشیده ایم که قرار است واگن های بانوان را بیشتر کنیمف خطوط را گسترش دهیم تا تردد بانوان راحت تر شود. تاکسی های ویژه بانوان را در نظر داریم  که از بانوانی که مسئولیت رانندگی تاکسی بانوان را هم به عهده می گیرند دعوت  می کنیم تا در جابجایی بانوان و تردد بهتر بانوان کمک شود.

روح افزا هم درباره فرهنگ سازی در این لایحه گفت: در بحث تردد بانوان، جداسازی و امنیت برای بانوان باید فراهم شود. در بحث ورزش مجزا کردن بانوان هم تاثیر مثبت دارد. اما در جاهایی  هم که خانواده ها با هم به امکان عمومی مثل پارک ها و رستوران ها می روند سالم سازی اماکن در دستور کار است که باید فراهم شود. روح افزا درباره سالم سازی فضا ها گفت: باید محیط امن برای خانواده ها فراهم کنیم چون ناامن بودن اماکن برای خانواده ها مضر است.

شاکری درباره پوشش سالم برای بانوان گفت: تمام استعدادها برای نوآوری و خلاقیت در پوشش لباس بیرون منزل را دعوت  می کنیم ، به صنوف معرفی می شوند تا پوشاکی با کیفیت و رنگ مناسب تولید شود. او افزود: اگر شهرداری هم حمایت کند که به برند ایرانی برسیم می توانیم پوشاکی مناسب با کیفیت بالا و قیمت ارزان به فروش برسانیم.


دانلود  

لینک را کپی کنید


جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن