تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798999741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته‌ای که گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته‌ای که گذشت
حمایت بنیاد ملی نخبگان از پایان نامه‌های دوره دکترا و ارشد تا جایگاه سوم ایران در حوزه زیست فناوری و راه اندازی نخستین مرکز رشد فناوری مهم‌ترین اخبار حوزه فناوری در هفته گذشته بود.


به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه فن آوری منتشر شد.


ایران دارای جایگاه سوم آسیا در حوزه زیست فناوری است
مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: حوزه زیست فناوری ایران 400 شرکت دانش بنیان دارد و از این لحاظ در مقایسه با سایر حوزه‌های فناوری کشور جلوتر است و رتبه سوم آسیا را به لحاظ فروش محصولات فناورانه نسبت به کشورهای برتر دنیا به خود اختصاص داده است.


حمایت بنیاد ملی نخبگان از پایان نامه‌های دوره ارشد و دکترا
سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: پس از بررسی‌های کارشناسانه آیین نامه‌های بنیاد چه در شیوه نامه اجرایی و چه به لحاظ تنوع تسهیلات تغییر کرد و در برخی موارد نیز با لغو آیین نامه‌های پیشین آیین نامه‌های جدید تصویب شده است.


وی ادامه داد: پس از تقاضا و بررسی پایان نامه‌ها آن‌ها را جمع آوری می‌کنیم و پس از آن به پایان نامه‌‌های دوره کارشناسی ارشد 3 میلیون تومان و به پایان نامه‌های دوره‌ی دکترا 7 میلیون وام و تسهیلات اختصاص می‌دهیم.


صادرات محصولات فناورانه پارک پردیس به 30 کشور دنیا
مهدی صفاری نیا رئیس پارک علم و فناوری پردیس بیان کرد: محصولات 25 شرکت دانش‌بنیان پارک علم و فناوری پردیس به 30 کشور جهان صادر می‌شود این شاید مهم‌ترین اتفاقی باشد که طی چند سال اخیر در حوزه علم و فناوری اتفاق می‌افتد.


واردات کالاهای شرکت های دانش بنیان از مسیر سبز گمرکی
سید محمد صاحبکار خراسانی سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان اظهار کرد: با پیگیری‌های مداوم دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت‌های دانش بنیان برای واردات کالاهای خود در مسیر سبز گمرکی قرار می‌گیرند.


راه‌اندازی نخستین مرکز رشد فن‌آوری
علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری
 اظهار کرد: راه‌اندازی مراکز رشد پژوهش‌سراهای آموزش و پرورش در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده این معاونت با همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش با هدف فرهنگ‌سازی و ترویج اقتصاد دانش‌بنیان گفتمان علم و فن‌آوری صورت می‌گیرد.


وی ادامه داد: پس از راه‌اندازی نخستین مرکز رشد در منطقه دو تهران و گذشت زمان و بررسی نتایج و دسترسی به یک الگوی قطعی حال این مراکز رشد فن‌آوری در تمام مناطق تهران راه‌اندازی می‌شوند.


اختصاص بیشترین تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه زیست فن‌آوری
مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فن‌آوری معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری عنوان کرد: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های زیادی در حوزه زیست فن‌آوری داشته است، به طوری که هم اکنون بیشترین تعداد شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان به این حوزه اختصاص دارد.


عضویت 85 آزمایشگاه به صورت آزمایشی در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی
رضا اسدی فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: تعداد کل تجهیزات آزمایشگاهی که عضو شبکه فناوری‌های راهبردی نیستند برابر با 650 آزمایشگاه است.


وی ادامه داد: 246 آزمایشگاه با تعداد 4 هزار و 130 تجهیزات آزمایشگاهی در کشور وجود دارد. که از این تعداد 98 آزمایشگاه به صورت قطعی و 85 آزمایشگاه به صورت آزمایشی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی معاونت علمی هستند


راه‌اندازی پایگاه ملی اطلاعات منابع خاک کشور
حسینعلی بهرامی دبیر ستاد توسعه فن‌آوری آب، خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری بیان کرد: راه‌اندازی پایگاه ملی اطلاعات منابع خاک کشور تحت عنوان وب با حمایت این ستاد انجام شده است این ستاد بر نحوه مدیریت و تغذیه دائم سامانه با داده‌های مختلفی که روزانه در حجم وسیعی از دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و بخش خصوصی و دولتی در حال تولید است تأکید دارد.


اجرای فرآیند معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان
سیدمحمد صاحبکار خراسانی سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان گفت: فرآیند تکمیل مستندات شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از معافیت مالیاتی در سال مالی 1394 آغاز شد.


وی ادامه داد: شرکت‌های مورد تأیید کار گروه ارزیابی در صورتی که در سال مالی 1394 کالا یا خدمات جدید ارائه نکرده‌اند لازم است تنها اطلاعات مالی کالاهای قبلی و اطلاعات مدیریتی شرکت را بروزرسانی کنند و همچنین تعهدنامه استفاده معافیت مالیاتی و همچنین تعهدنامه نظام مالی را توسط صاحبان امضای شرکت به امضا برسانند و بارگذاری کنند.


حمایت معاونت علمی از طرح‌هایی که منجر به افزایش صادرات می‌شود
محمود شیخ زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان تنها با ایجاد مراکز تحقیقاتی، پژوهش سراها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی قابل تحقق نیست و باید ارزش افزوده را بالا ببرد.


وی تاکید کرد: اگر در بخش خصوصی و مراکز تحقیقاتی طرحی ارائه شود که منجر به افزایش صادرات شود، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آن طرح حمایت می‌کند.


حمایت از ثبت اختراعات و اکتشافات داخل و خارج از کشور
نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور عنوان کرد: در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله کشور و اجرای سیاست‌های برنامه ششم توسعه و سایر اسناد بالادستی؛ اساسنامه حمایت مربوط به ثبت اختراعات و اکتشافات در داخل و خارج از کشور به تصویب رسید.


وی ادامه داد: پس از بررسی‌های اعضای کارگروه ثبت بین‌المللی اختراعات؛ مقرر شد از 5 اختراع داوری شده با پشتیبانی مادی و معنوی صندوق حمایت لازم به عمل آید.


حمایت معاونت علمی از طرح‌هایی با محوریت کاهش آلودگی هوا
پیمان صالحی رییس مرکز طرح‌های کلان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح‌هایی با محوریت کاهش آلودگی هوا حمایت می‌کند و همچنین به دنبال همکاری با دستگاه‌های مربوطه برای توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری است.


حمایت از فعالیت‌های گروهی متخصصین حوزه علوم شناختی
کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: آشنایی با کارکردهای مغز و ذهن و کاربردی شدن آن در زندگی روزمره از اهداف فعالیتهای ستاد توسعه علوم شناختی است که برای رسیدن به آن از فعالیتهای گروهی متخصصان حوزه‌های مختلف حمایت می‌شود و شرایط و امتیازات ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.


تسهیل شرایط اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان
امیر علی حمیدیه  دبیر ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تمامی شرایط اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه سلول‌های بنیادی بررسی و مقرر شده است تا این شرایط تسهیل شود.


وی ادامه داد: قرار است با توجه به تغییرات ایجاد شده در شرایط اعطای وام به شرکت‌های دانش‌بنیان در صورت تایید ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی از این پس میزان بازپرداخت تسهیلات شرکت‌های دانش بنیان از یکسال به سه سال افزایش یابد و این بازپرداخت با سود 14 درصد به شرکت‌های متقاضی پرداخت می‌شود.







۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن