تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801630021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل دیدار تیم های منچستر یونایتد ـ چلسی


واضح آرشیو وب فارسی:متا ورزش:



متا ورزش- دو تیم در حالی پا به میدان گذاشتند که وضعیت مناسبی را در لیگ جزیره تجربه نمی کردند. منچستر با 29 امتیاز در رده ششم و چلسی با 10 امتیاز کمتر در رده پانزدهم قرار داشتند. هر دو تیم برای جبران مافات به میدان آمده بودند. فن خال سعی داشت تا با برد در این دیدار از این بحران فرار کند. این در حالی بود که چلسی با وجود گاس هیدینک به شرایط مطلوب خود نزدیک نشده بود و به دنبال تساوی و شاید اگر بخت یاری می کرد برد در این بازی بود. با این پیش فرض به سراغ آنالیز بازی می رویم. ترکیب دو تیم: منچستر یونایتد:1. دخیا-17. بلیند-12. اسمالینگ-18. یانگ-36. دارمیان-31. شوان اشتایگر-28. اشنایدرلین-9. مارسیال-8. ماتا-21. هررا-10. رونی چلسی:13. کورتوا-26. تری-5. زوما-2. ایوانوویچ-28. آزپلیکوتا-12. میکل-21. ماتیچ-17. پدرو-8. اسکار-22. ویلیان-10. هازارد سیستم های بازی:
Capture
بازی در اولدترافورد برگزار می شد و منچستر به دنبال برد بود پس انتظار حمله کردن از منچستر در این بازی  می رفت. چلسی نیز با توجه به تیمی که خوزه مورینیو ساخته بود از تاکتیک دفاعی در طول فصل زیاد استفاده می کرد و گاس هیدینک می توانست تیم را با ترکیبی دفاعی به بازی بفرستد و همین گونه هم شد. قبل از هرچیز لازم است بدانیم دو تیم با چه تصور ذهنی پا به میدان گذاشتند. منچستر یونایتد: تاکتیکهای هجومی: 1-رساندن توپ به پشت محوطه جریمه چلسی و زدن شوت. 2-رساندن توپ به کناره ها و حرکت ترکیبی یا سانتر از سمت چپ و راست. چلسی: تاکتیکهای هجومی: 1-ضد حمله 2-پرس در فاز اول نیمه اول و حمله سریع(که موفق نبود) 3-ضربات آزاد 4-حرکات تکنیکی هازارد و حرکات فردی او به منظور باز کردن دفاع حریف تاکتیک‌های دفاعی: 1-پرس در نیمه اول در فاز اول 2-نشستن در دفاع در کل نیمه دوم و در نیمه اول در فاز دوم با توجه به تغییر تاکتیک‌ها در دونیمه، بازی را در دو بخش نیمه اول و نیمه دوم بررسی می کنیم. نیمه اول: با توجه به قدرت بدنی خوب بازیکنان چلسی آنها می توانستند از جلو خط اول دفاعی خود را شکل دهند. پس ما بازی را در نیمه اول در دو فاز اول و دوم بررسی می کنیم: فاز اول: در تصویر زیر تعداد لمس توپها و همچنین مناطق لمس توپ دو تیم را مشاهده می کنید.
Capture
در تصویر زیر مشاهده می کنید که دو هافبک دفاعی منچستر یونایتد اشنایدرلین و شواین اشتایگر درصد زیادی(23%) از لمس توپ تیمشان را در اختیار دارند.
Capture
حال به تفکیک لمس توپ این دو بازیکن می پردازیم. تصویر زیر میزان و محل لمس توپ شواین اشتایگر را نشان می دهد.
Capture
تصویر زیر نیز میزان و محل لمس توپ اشنایدرلین را نشان می دهد.
Capture
تصویر زیر میزان و محل لمس توپ وین رونی را نشان می دهد.
Capture
با توجه به تصاویر لمس توپ اشنایدرلین، شواین اشتایگر و وین رونی و مشاهده کیفی بازی و اینکه بازی در نیمه دوم تاکتیک متفاوتی را به خود گرفت می توان نتیجه گرفت که درصد زیادی از لمس توپ منچستر در فاز اول در نیمه اول توسط دو هافبک دفاعی این تیم انجام شد. نقش این دو بازیکن در فاز اول و قبل از حمله پخش کردن توپ در نیمه خودی بود. در نیمه زمین حریف در فاز اول این کار به عهده رونی بود که با جای گیری در پشت اولین خط دفاعی چلسی و پاس‌های خود به کناره ها بازی را به فاز دوم می برد. تصویر زیر درک بهتری از این تاکتیک به شما می دهد.
Capture
همانگونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید بازیکنان چلسی اولین خط دفاعی خود را چند متر جلوتر از خط میانی می بستند و گاهی پرس نیز می کردند که این موضوع پخش توپ توسط اشنایدرلین و شواین اشتایگر را مختل می کرد. وین رونی نیز تا پشت خط اول دفاعی چلسی به منظور پخش کردن توپ و رساندن آن به کناره ها عقب آمده بود. اشنایدرلین و شواین اشتایگر نیز سعی می کردند توپها را به رونی برسانند. فاز دوم:
Capture
همان طور که در تصویر بالا می بینید زمانی که تیم منچستر موفق میشد توپ را به پشت محوطه جریمه برساند و به فاز دوم برسد وین رونی در میان تراکم بازیکنان چلسی جای گیری می کرد و ماتا و هررا را تغذیه می کرد. در فاز دوم هررا و ماتا نقش محوری در گرداندن توپ داشتند. هررا در سمت چپ سعی داشت تا با مارسیال و دارمیان یک مثلث را تشکیل داده و حرکات ترکیبی انجام دهد که در نهایت با نفوذ مارسیال به محوطه جریمه پایان می یافت. در تصویر زیر یک نمونه از کار ترکیبی بین هررا و مارسیال و دارمیان را مشاهده می کنید ضمن اینکه تغذیه هررا از طرف رونی بوده است:
Capture
در سمت راست نیز ماتا قرار داشت که بازهم از رونی تغذیه می شد و با حرکت به پشت محوطه جریمه فضایی در سمت راست در کنار محوطه جریمه ایجاد می کرد که باعث می شد یانگ به این فضا رود و فرصت سانتر داشته باشد. در تصویر زیر همکاری بین رونی و ماتا را در دقیقه دوم بازی مشاهده می کنید که باعث حرکت ماتا به محوطه جریمه و زدن شوت به تیرک افقی دروازه شد.
Capture
فضای کنار محوطه جریمه در سمت راست به منظور ارسال به محوطه جریمه را مشاهده می کنید که قبلا در مورد این تاکتیک توضیح دادیم:
Capture
یکی دیگر از تاکتیکهای هجومی منچستر یونایتد شوت از پشت محوطه جریمه بود. در فاز دوم تیم چلسی در محوطه جریمه و کناره ها تجمع کرده و تراکم ایجاد می کردند که این باعث می شد در جلو محوطه جریمه فضای مناسبی برای مهاجمان منچستر یونایتد ایجاد شود و اقدام به شوت زنی کنند. تعداد و محل موقعیتهای شوت منچستر را در پلن زیر مشاهده می کنید.
Capture
تعداد شوتهای منچستر یونایتد: 12 تعداد شوتهای چلسی: 8
Capture
در تصویر بالا موقعیت و فضایی را برای شوت زنی اشنایدرلین می بینید.
Capture
در تصویر بالا نیز موقعیت و فضای شوت زنی را این بار برای رونی مشاهده می کنید. در مورد تاکتیکهای دفاعی چلسی در نیمه اول توضیح دادیم و الان در مورد تاکتیکهای هجومی این تیم در نیمه اول توضیح میدهیم. یکی از تاکتیکهای هجومی این تیم پرس و حمله سریع بود که با پرس از خط اول در فاز اول این کار را انجام می دادند. البته ابن تاکتیک فقط توانست از بازی سازی تیم منچستر توسط دو هافبک دفاعیشان جلوگیری کند و نتوانست نیازهای هجومی چلسی را برآورده کند. یکی دیگر از تاکتیکهای هجومی چلسی انجام ضدحمله بود که چند مورد را شاهد بودیم. یکی از این موارد انجام ضد حمله توسط اسکار بود که توپ به پشت مدافعین منچستر برای او فرستاده شد . در زیر این تصویر را می بینید.
Capture
تاکتیک دیگر تیم چلسی برای حمله ضربات آزاد بود که به خاطر عدم تمرکز بازیکنان این تیم مخصوصا ویلیان که ضربه آزاد زن این تیم بود و توپها را ارسال می کرد موفق نبود. یکی از ضربات آزاد این تیم ضربه کرنر در دقیقه 4 بازی بود که به خاطر فضاسازی خوب برای جان تری موقعیت خوبی به وجود آمد. در زیر تصویر و فضای این موقعیت را می بینید.
Capture
نیمه دوم: در نیمه دوم تاکتیک دفاعی چلسی تغییر کرد. این بار آنها از جلوی محوطه خود دفاع می کردند و در دفاع نشسته بودند و فضاها را با تراکم بسته بودند. این  تراکم در دفاع دو تاکتیک در بازی را تغییر داد، اول اینکه باعث شد منچستر که در نیمه اول توانسته بود 8 شوت را روانه دروازه چلسی کند در این نیمه تنها بتواند 4 شوت بزند که بیشتر آنها خطرناک نبود و اینکه با این تراکم باعث مختل شدن بازی ترکیبی در کناره ها شد و منچستر مجبور بود از سانتر بیشتر استفاده کند. دوم اینکه با تراکم بازیکنان چلسی در عقب زمین باعث شد که خط اول دفاعی که در نیمه اول باعث به وجود آمدن فاز اول شد وجود نداشته باشد و بازیکنان منچستر با ارسال توپهای بلند زمینی توپها به طور مستقیم به پشت محوطه جریمه برسد. به این ترتیب بازی را در دو تاکتیک بررسی می کنیم. 1-قبل از تعویض دپای با ماتا در دقیقه 77 2-بعد از این تعویض قبل از تعویض: با شروع بازی در نیمه دوم منچستر(همانگونه که در بالا شرح دادیم) می توانست توپ را به طور مستقیم به پشت محوطه جریمه به ماتا و هررا که نقش محوری برای پخش توپ در زمین حریف داشتند برساند. البته تراکم بازیکنان چلسی باعث مختل شدن شوت زنی منچستری ها شد و همچنین باعث شد نتوانند به خوبی در کناره ها حرکات ترکیبی را انجام دهند.
Capture
در بالا مشاهده می کنید که توپها به طور مستقیم به هررا در سمت چپ و ماتا در سمت راست پشت محوطه جریمه می رسد نقش این دوبازیکن محوری و پخش کردن توپ در زمین چلسی است(مثل فاز دوم نیمه اول). در تصویر زیر محل وتعداد لمس توپ هررا را میبینید.
Capture
با حرکت مارسیال به درون محوطه جریمه برای دارمیان فضاسازی میشد تا بتواند توپ را به درون محوطه جریمه سانتر کند. در سمت دیگر حرکت ماتا به پشت محوطه جریمه و نقش محوری او هم باعث گردش توپ در سمت راست پشت محوطه جریمه می شد و همچنین باعث فضاسازی برای یانگ و ارسالهای او به مانند نیمه اول به داخل محوطه جریمه می شد. یکی از نکاتی که جا دارد به آن توجه کنیم حرکت مهاجمین منچستر یونایتد به درون فضاهای خالی بین مدافعین وسط چلسی بود. در تصویر زیر موقعیت هررا و حرکت او به درون این فضا را مشاهده میکنید که توپ از کناره چپ سانتر شد و ضربه او با حرکت عالی کورتوا ناکام ماند.
Capture
بعد از تعویض: در دقیقه 70 بازی جکسون به جای دارمیان وارد بازی شد. ولی تغییر تاکتیکی منچستر زمانی ایجاد شد که در دقیقه 77 دپای به جای ماتا وارد زمین شد. با ورود دپای به بازی او در نقش مهاجم گوش چپ بازی کرد و مارسیال به سمت مقابل در همان نقش رفت. هررا نیز به سمت راست رفت و نقش ماتا را به عهده گرفت. با این تعویض تعداد مهاجمان منچستر در محوطه جریمه چلسی یک نفر بیشتر شد.
Capture
در تصویر بالا مشاهده می کنید که هررا نقش محوری در سمت راست دارد و حرکت مارسیال به محوطه جریمه فضاسازی را برای یانگ ایجاد می کند. در سمت مقابل نیز با حرکت دپای این فضا برای جکسون ایجاد می شود که یک نمونه از آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید.
Capture
در تصویر بالا یک بار دیگر حرکت مهاجمین منچستر(در اینجا رونی) به داخل فضاهای خالی بین مدافعین چلسی را می بینید. در این حرکت رونی نتوانست به خوبی از توپ ارسالی جکسون استفاده کند. شاید دلیل این موضوع عدم تمرکز رونی و بازیکنان منچستر به خاطر شرایط نابسامان این روزهای آنهاست. نگاهی به تاکتیکهای هجومی چلسی در نیمه دوم: -همانگونه که در اوایل این آنالیز عرض کردیم یکی از تاکتیکهای هجومی چلسی ضد حمله بود.
Capture
در تصویر بالا ضد حمله خوب بازیکنان چلسی را می بینید که با توپ ربایی پدرو و سرعت خوب او در حمل توپ شروع شد. پدرو با یک زمان بندی عالی توپ را به فضای عظیم ایجاد شده در پشت مدافعین منچستر به ماتیچ پاس داد. ماتیچ به توپ رسید ولی بازهم عدم تمرکز باعث شد این بازیکن نتواند به خوبی با ضربه آخر توپ را به دروازه رساند و توپ را به آسمان کوباند. -تاکتیک دیگر بازیکنان چلسی حرکات تکنیکی هازارد در میانه میدان و باز کردن هافبکهای منچستر بود.
Capture
در تصویر بالا حرکت خوب هازارد را در میانه میدان مشاهده می کنید. البته این تاکتیک موفق نبود. در پایان: آنچه در این بازی دیدیم انتظارمان از دو تیم بزرگ لیگ جزیره نبود. شاید با آمدن گاس هیدینک به جمع آبی های لندن این تیم بتواند دوباره روزهای خوش سال گذشته را به خود ببیند. و شاید خانه تکانی تیمهای اروپایی اینبار به منچستر نیز برسد. با هم شاهد ادامه کار این دوتیم خواهیم ماند . . .
14 دی 1394 - 16:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: متا ورزش]
[مشاهده در: www.metavarzesh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن