تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799504228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرگزاری فرانسه: تردید بانک های اروپایی در احیای روابط با ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: خبرگزاری فرانسه: تردید بانک های اروپایی در احیای روابط با ایران
خبرگزاری فرانسه گزارش داد بانک های اروپایی به دلیل نگرانی از جریمه های آمریکا در خصوص احیای روابط با ایران مردد هستند.

خبرگزاری فرانسه: تردید بانک های اروپایی در احیای روابط با ایران
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه به نقل از برخی مقام‌های مالی و بانکی اروپایی می‌گوید با وجود لغو تحریم‌های اتمی، وضعیت روابط میان بانک‌های اروپایی و ایران همچنان مبهم است و آنها هچنان محتاط و در انتظار روشن شدن اوضاع هستند.


برخی سیاستمداران اروپایی نیز در میان کسانی هستند که از مقام‌های آمریکایی خواسته‌اند در مورد خطرپذیری، نحوه و حوزه داد و ستدهای مالی توضیحاتی ارائه کنند.


"ماتیاس فکل،" وزیر بازرگانی خارجی فرانسه، پیشتر گفته بود از واشینگتن خواسته است تا در ارتباط با لغو تحریم‌های ایران، پارامترها و جدول زمانی موجود، شفاف‌سازی کند.


یک منبع بانکی در فرانسه ۱۳ بهمن ماه به خبرگزاری فرانسه گفته است درک واحدی از شرایط موجود میان آن کشور و ایالات متحده وجود ندارد؛ "ما در شرایط این‌چنینی نباید دست به ابتکار عمل بزنیم."


این گزارش تازه در حالی منتشر شده که طی سفر اخیر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران به ایتالیا و فرانسه، میلیاردها دلار قرارداد میان طرفین بسته شده است.


بخش مهمی از این قراردادها برای خرید ده‌ها فروند هواپیمای جدید است. سخنگوی «دویچه‌بانک»، بانک عظیم آلمانی، نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است این بانک «متوجه کاسته شدن تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه ایران شده است.» اما همین مقام افزوده «تا اطلاع ثانوی گروه [دویچه‌بانک] در تصمیم خود در مورد عدم داد و ستد مالی با ایران صرف‌نظر نمی‌کند".


گایو-تیابو ده‌سیلگوی،" قائم‌مقام گروه «مدف» نیز هفته گذشته به رادیو فرانس‌ انفو گفته بود "اوضاع نامعلوم است" . گروه مدف همان گروهی‌ است که در شهریور ماه گذشته یک هیئت اقتصادی بزرگ به ایران اعزام کرد.
بانک‌های بزرگ اروپایی از جمله در فرانسه و آلمان طی سال‌های گذشته میلیون‌ها و گاه میلیاردها دلار جریمه به خاطر ارتباطات بانکی خود با ایران، به ایالات متحده پرداخت کرده‌اند؛ از جمله بانک فرانسوی بی "ان پی پاریباس" که تیر ماه سال گذشته، به خاطر معاملات خود با ایران، کوبا و سودان، نزدیک به ۹ میلیارد دلار جریمه به آمریکا پرداخت. 


برخی تحلیل‌گران می‌گویند شرایط نامطمئن فعلی، چیزی نیست که موجبات ناخشنودی آمریکا را فراهم کند. تیره کاویل، از «مرکز مطالعات و تحقیقات مسائل بین‌المللی و راهبردی» (ایریس) در فرانسه، به خبرگزاری آن کشور گفته است «ممکن است این بخشی از سیاست آمریکا باشد که بگوید: مراقب باشید، شرایط پیچیده است! در نتیجه مردم نمی‌فهمند چه خبر است و فکر می‌کنند تحریم‌ها هنوز به قوت خود باقی‌ است."
گزارش خبرگزاری فرانسه در حالی منتشر شده که یک خبرگزاری ایرانی می‌گوید یک عضو ارشد هیئت مدیره بانک اتریشی «رایفایزن» به یک روزنامه آن کشور گفته این بانک درصدد گشودن شعبه‌ای در تهران است.


وزیر بازرگانی خارجی فرانسه می‌گوید این کشور تیمی از متخصصان در زمینه تحریم‌ها را مأمور پاسخ دادن به پرسش‌هایی کرده که به ارتباطات مالی با ایران مربوط می‌شود و اینکه آیا این ارتباط‌ها ممکن است در تضاد با قوانین آمریکا قرار گیرد یا نه.


تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران و تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، در پی اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک برداشته شد؛ تحریم‌های آمریکا علیه تهران در زمینه برنامه هسته‌ای نیز همین‌طور  برداشته شد، اما هنوز تحریم‌های دیگر واشینگتن از جمله علیه برنامه موشکی، مسائل حقوق بشر و نیز آنچه این کشور مدعی «حمایت از تروریسم» است، به قوت خود باقی‌ است.







۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن