تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821200922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غرب به حضور روسیه در سوریه نیاز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 غرب به حضور روسیه در سوریه نیاز دارد
غرب به حضور روسیه در سوریه نیاز دارد با اشاره به نیاز غرب به حضور روسیه در سوریه، مسکو عامل و بازیگری مهم در خاورمیانه است و به رغم حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش در سوریه، داعش هنوز هم برای ایجاد هرج و مرج در خاورمیانه و آفریقا به اندازه کافی قوی است.


 به گزارش فرهنگ نیوز ، واشنگتن و دیگر پایتخت‌های اروپایی اخیرا مصمم به تجدیدنظر در تحریم‌های ضدروسی شده‌اند چرا که روسیه به عنوان عامل و بازیگری مهم در حل بحران سوریه، در خط نخست مبارزه با گروه تروریستی داعش قرار دارد.
 
اگرچه تروریست‌های داعش به واسطه حملات هوایی روسیه در سوریه که از اواخر سپتامبر 2015 آغاز شد، مجبور به عقی‌نشینی شده‌اند، اما این گروه تروریستی برای ایجاد هرج و مرج در خاورمیانه و آفریقای شمالی به اندازه کافی قوی است و در چنین شرایطی مشارکت و حضور روسیه در سوریه نه تنها مطلوب بلکه لازم و ضروریست.
 
کشورهای غربی با توجه به وخامت بحران‌های جاری در سوریه و لیبی مجبور شده‌اند مسکو را به عنوان عامل و بازیگری مهم در خاورمیانه به رسمیت بشناسند که این امر عادی‌سازی روابط میان مسکو و غرب را بیش از پیش امکان‌پذیر می‌سازد چرا که در شرایط کنونی، بحران اوکراین که منجر به اعمال تحریم‌های غربی بر روسیه شد، دیگر تنها موضوع نگرانی سیاستمداران غربی نیست.
 
بسیاری از مسئولان بلندپایه اعم از آمریکایی و اروپایی اخیرا اعلام کرده‌اند که تنش‌زدایی بین‌المللی در دسترس و امکان‌پذیر است. به طور مثال «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا در جریان سفر به سوئیس اعلام کرد که آمریکا مشروط بر اینکه شرایط توافق مینسک رعایت شود، احتمالا طی سال 2016 در تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو تجدیدنظر خواهد کرد و از آن پس نیز اظهارات مشابه متعددی از جانب مقامات مختلف صورت گرفته است.
 
«ولفگانگ شویبله» وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه گذشته طی یادداشتی در روزنامه آلمانی فرانکفورترآلگماینه، خواستار همکاری منسجم‌تر با روسیه در راستای حل بحران مهاجران و بحران سوریه شد.
 



 
در حال حاضر آلمان بیش از یک میلیون متقاضی پناهندگی را در خاک خود جای داده است و در صورت تداوم وخامت مناقشه سوریه احتمالا مجبور خواهد شد شمار بیشتری از پناهجویان را پذیرش کند.
 
این در حالیست که پیشتر در ماه ژانویه گذشته، «امانوئل ماکرون» وزیر اقتصاد فرانسه نیز اعلام کرد که فرانسه مایل به لغو تحریم‌های ضدروسی طی تابستان آینده است و پس از وی نیز «پائولو جنتیلونی» وزیر امور خارجه ایتالیا از تمایل کشورش برای لغو تحریم‌های ضدروسی خبر داد.
 
تحریم‌های غرب علیه مسکو پس از انضمام شبه‌جزیره کریمه به روسیه کلید خورد و با ادامه تنش‌ها در شرق اوکراین، در نوبت‌های متناوب، تمدید و تشدید شد.روسیه هم در مقابل، واردات مواد غذایی را از بسیاری از کشورهای غربی ممنوع کرده است.
 
با ادامه درگیری‌های خونین در شرق اوکراین و ارسال رسمی سلاح و مهمات برای نیروهای بدنام «گارد ملی» اوکراین توسط کشورهای غربی، حداقل در آینده نزدیک، دورنمای روشنی برای صلح و دوستی در اوکراین دیده نمی‌شود.
 
ارتش روسیه از روز 30 سپتامبر با مجوز پارلمان این کشور و به درخواست دولت سوریه عملیات هوایی گسترد‌ه‌ای علیه تروریست‌ها در سوریه آغاز کرد.
 
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دلیل تصمیمش برای کمک به دولت سوریه را نگرانی از احتمال نفوذ تروریست‌ها به روسیه عنوان کرده است. هزاران نفر از اتباع چچن که دیدگاه‌های افراطی دارند، برای کمک به داعش به سوریه سفر کرده‌اند و مسکو می‌گوید بازگشت آن‌ها به روسیه می‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی این کشور باشد.
 


منبع: فارس


94/11/14 - 09:17 - 2016-2-3 09:17:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن