تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1836487401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرزاد مؤتمن: کم کاری من در سینما هنوز جبران نشده است / برای فریبرز عرب نیا نقش کم پیدا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:بولتن نیوز: کارگردان فیلم ˝آخرین بار کی سحر را دیدی؟˝ می گوید متأسفانه برای فریبرز عرب نیا نقش کم است و به همین دلیل در کارنامه اش بازی در فیلم های کمدی، ملودرام، و سریال تاریخی هم هست که به نظر او نباید باشد.به گزارش بولتن نیوز ،فرزاد مؤتمن کارگردان سینما پس از "خداحافظی طولانی" در سال گذشته، برای دومین بار پیاپی در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور دارد. مؤتمن امسال با فیلم "آخرین بار کی سحر را دیدی؟" که به یکی از قتل های پر سروصدای سال های اخیر می پردازد، وارد رقابت شده است. سال 90 قتل دختری در پل مدیریت با 37 ضربه چاقوی هم دانشگاهی اش سروصدای زیادی در رسانه ها به پا کرد و تا زمان اعدام، خبر های مربوط به این ماجرا در صدر صفحه حوادث روزنامه ها بود. فریبرز عرب نیا در سومین همکارى خود با مؤتمن در "آخرین بار کی سحر را دیدی؟" نقش یک بازپرس آگاهی را ایفا کرده است. سیامک صفری و ژاله صامتی دیگر بازیگران این فیلم هستند. قهر چندباره فریبرز عرب نیا در زمان فیلمبردارى از جمله حواشى بود که گروه تولید را چند بار به دردسر انداخت اما سرانجام فیلمبردارى اوایل آذر به پایان رسید و مراحل فنى همزمان انجام شد. مؤتمن تاکنون فیلم های زیادی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است اما وقتی با او درباره فیلم "آخرین بار کی سحر را دیدی؟ به صحبت می نشینیم، با خونسردی منحصربه فردی می گوید، تاکنون فیلم پلیسی و جستجوگرانه نداشته است و به نظرش آمد که این فیلم باید ساخته شود. مؤتمن سال ها پیش فیلمی به نام "شب های روشن" ساخت که از نظر منتقدان یکی از بهترین فیلم های کارنامه او به شمار می رود. حس و حال فیلم تازه مؤتمن می گوید شاید فیلم او به یکی از پرفروش ترین فیلم های سال آینده تبدیل شود. گفت وگو با این کارگردان سینما را در زیر می خوانیم.  فیلمنامه این اثر چه طور نوشته شد؟ فیلمنامه این اثر را امیر عربی نوشته است. پیش از این فیلم با فیلمنامه های این سینماگر جوان آشنا بودم. ˝آخرین بار کی سحر را دیدی؟˝ فیلمی پلیسی است. در واقع فیلمی پلیسی با پس زمینه درام اجتماعی یا درامی اجتماعی است که در شخصیت یک پلیس تعریف می شود. "آخرین بار کی سحر را دیدی؟" داستانی است درباره یک جستجو. فکر می کنم تمام فیلمسازان سینما دوست دارند برای یک بار هم که شده، فیلمی درباره جستجو و کارگاهی بسازند. ضمن اینکه این گونه فیلم ها هیجانی را برای مخاطب به همراه دارد. چه قدر با فیلم های قبلی شما متفاوت است؟ قالب فیلمنامه هایی که من کار کرده ام، ریتم کندی داشتند. مثلاً شب های روشن، "خداحافظی طولانی" و... این فیلم کلاً ریتم تندی تری دارد.  از همان زمان ساخت این فیلم تصمیم گرفتید نام فیلم را "آخرین بار کی سحر را دیدی؟" بگذارید؟ البته خیلی ها نام فیلم را مناسب نمی دانستند. عده ای می گفتند که نام فیلم طولانی است و مردم چه طور با نام این فیلم برخورد می کنند. من سفت وسخت پای نام این فیلم ایستادم. به نظرم این بهترین نام برای این فیلم بود. یعنی یک شخصی گم شده و پلیس به دنبال او است و همه می پرسند که آخرین بار کی سحر را دیدی؟ به هر حال باید عادت کنیم به اسامی طولانی تر روی فیلم های سینمای، چیزی حدود 50 سال پیش استنلی کوبریک کارگردان سینما نام فیلمش را "چگونه دست از نگرانی برداشتم و آموختم که بمب را دوست داشته باشم" گذاشت و ما هنوز نمی توانیم نام یک فیلم را در حد یک جمله حفظ کنیم. از دوره فیلمسازی تان بگویید؟ شرایط و فضای کنونی سینما را دوست دارید؟ متأسفانه در دولت پیشین 26 فیلمنامه من رد شد. بعد از فیلم "باج خور" هم سه سال نتوانستم کار کنم. به هر حال فکر می کنم با سالی یک فیلم ساختن هم هنوز کم کاری ام در آن دوره جبران نشده است. نگاه شما به عنوان کارگردانی که سالی یک فیلم دارد به جشنواره فیلم فجر چگونه است؟ این جشنواره هم همانند جشنواره سال های گذشته است. هر سال عده ای دور هم جمع می شویم. جشنواره ما واقعاً سال به سال خیلی تغییر نمی کند. تغییر در این حد است که هر دوره ای تعداد فیلم هایی که در سینما تولید می شدند در جشنواره فیلم فجر هم حضور داشتند. جشنواره فیلم فجر یک جشنواره ملی است و تحت هیچ شرایطی به سمت جشنواره بین المللی نمی رود. درست است که بخش بین الملل داریم، اما به دلیل شرایط و ضوابطی که داریم نمی توانیم جشنواره بین المللی داشته باشیم. جشنواره ما همانند جشنی است که نمی تواند جشنواره واقعی باشد. چرا که باید فیلم ها ابتدا باید اکران عمومی شوند و بعد در جشنواره شرکت کنند. به نظر من جشنواره فیلم فجر یک جشن پایان سال و یا اول سال فیلم های جدید سینمایی است.  از بازی های سیامک صفری و ژاله صامتی در فیلم "آخرین بار کی سحر را دیدی؟" بگویید؟ سیامک صفری جز بازیگران با استعداد و بامزه سینما است. او بازیگر خیلی خوبی است. من بازی بازیگرانم را کنترل نکردم، چرا که می خواستم این بازیگران به واقع گرایی برسند. از طرفی صفری بازیگر تئاتر بود و من آدم تئاتر بینی نیستم. صفری را شب پایان جشنواره فیلم فجر سال گذشته، در مراسم اختتامیه دیدم که صندلی جلوتر از من نشسته بود. همین طور به او نگاه کردم و از او خوشم آمد. صدای گیرایی هم دارد. جزو بازیگرانی است که به راحتی می توان روی صورت او با گریم های مختلف کار کرد. همان موقع علاقه مند شدم با او کار کنم. این فیلم با فاصله ای کوتاهی شروع شد و من احساس کردم این بازیگر هم می تواند یکی از کاراکترهای فیلم من باشد. در مورد بازی ژاله صامتی هم از همان ابتدا به بازی اش مطمئن بودم. بازیگران جوانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. محمدرضا غفاری، امیرحسین فتحی، علیرضا صانعی فر و روشنک گرامی. همه بازیگرهای خوبی هستند و من از کارشان راضی بودم. چه طور بازیگران این فیلم را انتخاب کردید؟ به خصوص فریبرز عرب نیا و حواشی که در طول تولید این فیلم رخ داد. با اینکه "آخرین بار کی سحر را دیدی؟" فیلم پر بازیگری است، اما از نگاه من فقط یک کاراکتر دارد و آن هم سحر است که ما تنها در دو پلان کوتاه او را طول داستان فیلم می بینیم. افراد دیگر کسانی هستند که ما در این فیلم با آن ها همراه می شویم. آن ها در مورد سحر مسائلی را به تماشاگر می گویند و اغلب هم دروغ می گویند و اصولاً حرف هایشان دچار سوءتفاهم است. من در این فیلم به دنبال پلیس بخصوصی بودم. این کاراکتر وقتی با کسی صحبت می کند به کسی نگاه نمی کند. بازی فریبرز عرب نیا شبیه به کارهای قبلی او نیست. این کاراکتری است که گاهی در پس زمینه یک سکانس می نشیند. به لحاظ بازی، من عرب نیا را خیلی دوست دارم. گاهی بازی او در این فیلم، مخاطب را یاد بازی های قدیمی او در فیلم ها می اندازد. عرب نیا شمایلی در بازی خود دارد که در فیلم های"سلطان"، ضیافت و "باج خور" شکل گرفت. و پیش از "باج خور" در "هفت پرده" با این بازیگر آشنا شدم؛ شمایل مردی تنهای عاصی و شورشی تلخ. فریبرز عرب نیا تنها کسی است که بعد از انقلاب توانست با بازی خود جای بهروز وثوقی را در سینمای ایران پر کند. متأسفانه برای عرب نیا نقش کم است. به همین دلیل می بینید در کارنامه اش بازی در فیلم کمدی، ملودرام، و سریال تاریخی هم است که به نظر من نباید باشد. عرب نیا به اعتقاد من باید همانی باشد که در فیلم "سلطان" دیدیم. حالا او را در شمایل یک پلیس در فیلم "آخرین بار کی سحر را دیدی؟" مشاهده خواهیم کرد. نگران نبودید که این فیلم شبیه فیلم "درباره الی" شود؟ چند نفری به من این را گفتند، اما ما تصویر دقیقی از سحر به دست می آوریم. این فیلم اصلاً شبیه "درباره الی" نیست. فیلم بعدی شما با چه مضمونی ساخته خواهد شد؟ من چند پیشنهاد دارم که همچنان به آن فکر می کنم اما خیلی دوست دارم یک فیلمنامه از خودم کار کنم و آن را نوشته ام. فیلمنامه ای است که الان نزدیک چهار سال روی آن کار می کنم. به نام "سراسر شب" که امیدوارم یک روزی ساخته شود. این فیلمنامه دقیقاً به شکلی است که من سینما را می فهمم. یک فیلم درام ترسناک علمی و تخیلی است. همه چیز دارد. اصلاً شبیه فیلم های قبلی ام نیست. اقتباس ادبی از دو متن است. درمورد چند سال از زندگی خودم و بچه های سینما و طبقه متوسط و فشارهای اقتصادی است. منبع: هنرآنلاین


سه شنبه ، ۱۳بهمن۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بولتن نیوز]
[مشاهده در: www.bultannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن