تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815509630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدافع بایرن: برای جدایی پپ عزا نمی‌گیریم


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: مدافع بایرن: برای جدایی پپ عزا نمی‌گیریم
مدافع اتریشی بایرن در مصاحبه با آبندسایتونگ برخوردی منطقی با موضوع جدایی گواردیولا از خود نشان داد.

به گزارش "ورزش سه، بعد از بازی بایرن مقابل هوفنهایم در هفته دوم دور برگشت بوندسلیگا و در روزهای اوج گرفتن اخبار پیرامون سرنوشت گواردیولا، "آبندسایتونگ" ،رسانه اختصاصی اخبار ایالت باواریا، به سراغ داوید آلابا رفت تا دیدگاه این مدافع 23ساله اتریشی را درمورد وضعیت جاری بایرن جویا شود.

آقای آلابا، بایرن یکشنبه مقابل هوفنهایم بازی داشت. شما شش ماه به عنوان بازیکن قرضی در آن تیم عضویت داشتید. آیا این موضوع نگاهتان را به این دیدار تحت تاثیر قرار داد؟
-من دوران خوشی در هوفنهایم داشتم و آنجا از همه لحاظ پیشرفت کردم. آن روزها را فراموش نمی‌کنم.
آیا به دیگر بازیکنان تیم‌های پایه توصیه می‌کنید این راه را بروند؟ یعنی انتقالی قرضی به یک تیم ضعیف‌تر و سپس بازگشت به بایرن و تبدیل شدن به یک مهره ثابت؟
-گفتنش سخت است. اینکه یک نفر بتواند این مسیر را مستقیم طی کند هم خوب است. آن وقت‌ها برای من به عنوان یک بازیکن جوان بسیار مهم بود، هرقدر ممکن است به میدان بروم و بازی کنم، آن هم در سطح بوندسلیگا. این روش برای من تا اندازه‌ای جواب داد و گام بسیار بزرگی رو به جلو برداشتم. برای همین از نمونه‌های مثبت این شیوه به شمار می‌آیم.
موضوع از چه قرار است که از سال 2010 که شما به تیم بزرگسالان راه یافتید، دیگر کسی از بخش پایه نتوانسته خود را به تیم بزرگسالان برساند؟ بتازگی هولگر باداشتوبر هم از بازیکنان پایه انتقاد کرد.
-من و هولگر هم بازیکنان کم سن و سالی بودیم که این راه را پیمودیم. می‌دانیم برای رسیدن به اینجا چه کارهایی کردیم تا رویایمان محقق شود. اما دقیقا نمی‌دانم در حال حاضر در بخش پایه وضعیت از چه قرار است. ما افراد بسیاری داریم که مسئولیت این بخش‌ها را بر عهده دارند و سعی خواهند کرد بازیکنانی برای تیم بزرگسالان پرورش دهند.
برسیم به ریبری. این هافبک فرانسوی نه تنها دوست خوب شماست، بلکه در زمین هم یک همکاری قدیمی بین شما دو نفر وجود داشته است. در دور برگشت چه انتظاری از او دارید؟
-او بعد از مصدومیت طولانی مدتی که داشته انگیزه بسیار بالایی برای جبران مافات دارد و تمرینات سخت و منظمی را با هدف بازگشت هرچه زودتر به میادین انجام می‌دهد. همه ما دلتنگ حضورش هستیم.
می‌دانیم که ریبری یک آدم بازیگوش و بذله‌گوست. اما آیا در این دوران دشوار لحظاتی وجود داشته که او حوصله خودش را هم نداشته باشد، چه رسد به شوخ‌طبعی؟
-فرانک روحیه بسیار بسیار قدرتمندی دارد، از این لحاظ نگرانی به دلش راه نمی‌دهد اگر چه بی تردید دورانی که گذارنده بسیار دشوار بوده است اما او آدمی نیست که تسلیم شود و خودش را ببازد. او می‌خواهد هرطور شده دوباره به دوران اوجش بازگردد و من در این مورد هیچ نگرانی و تردیدی ندارم.
آیا داگلاس کاستا و کینگزلی کومان به سطح ریبری رسیده‌اند؟
-نوع بازیکنانی که وجود دارند متفاوت است. کاستا و کومان واقعا خوب کار می‌کنند، اما طبعا هنوز جوانند و تجربه لازم را ندارند. آنها در حال حاضر می‌توانند به تجربه‌اندوزی بپردازند. فرانک در تلاش است تا چه بسا بهتر از قبل به میادین بازگردد و من معتقدم از عهده‌اش برمی‌آید. هرچه باشد او یک بازیکن ممتاز است که در پست خود یکی از بهترین‌های دنیا به شمار می‌آید.
چقدر از جدایی گواردیولا ناراحت خواهید شد؟ او حمایت زیادی از شما کرد تا در بایرن تبدیل به یک مهره کارا و انطعاف‌پذیر شوید.
-ما بازیکنان و کلا همه اعضای باشگاه نمی‌خواهیم فعلا بنشینیم عزا بگیریم. ما تا تابستان همراه پپ خواهیم بود و در کنار هم مسیر را طی خواهیم نمود. قبل از شروع فصل اهداف مشترکی تعیین کرده‌بودیم که می‌خواهیم با هم به آنها برسیم. در حال حاضر ذهنمان جایی برای موضوعات دیگر ندارد.
یعنی هیچ احساس حسرت و دلتنگی بر شما غلبه نمی‌کند؟ بویژه آنکه می‌دانیم گواردیولا در ترقی شخص شما چه نقش مهمی ایفا کرد.
-بله، اما او نه برای من، برای همه ما به عنوان تیم بایرن مهم بود. ما با او تیم موفقی بودیم و می‌شود از سبک و شیوه بازی‌مان مشاهده کرد که چه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم. این رشد اتفاقی نبود و پپ تلاش کرد یکایک ما را رشد دهد. من زیر نظر او سال به سال گامی رو به جلو برداشتم، هم به عنوان بازیکن و هم به لحاظ شخصی. من از او خیلی چیزها یاد گرفتم.
یک سوال درمورد تیم ملی اتریش. به نظر می‌رسد دیگر در رختکن بایرن درمورد دستاوردهای تیم ملی کشورتان شوخی و متلک نمی‌شنوید. اینطور نیست؟
-آن روزها دیگر تمام شد! تیم ما در مقدماتی جام ملت‌ها خوش درخشید، اگرچه هنوز هدف مشخصی برای دستیابی در این تورنمنت تعیین نکرده‌ایم.
اگر از مرحله گروهی صعود کنید، امکان دارد به آلمان برخورد کنید؟
-بله، قطعا. اما فعلا تمرکز ما روی رقبایمان در مرحله اول است تا بعد ببینیم چه خواهد شد.


11:46  1394/11/13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن