تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820636599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخوندی: قرارداد با ایرباس ظرفیت ناوگان هوایی را افزایش می‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آخوندی: قرارداد با ایرباس ظرفیت ناوگان هوایی را افزایش می‌دهد
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بیش از دو برابر شدن ظرفیت ناوگان هوایی کشور در نتیجه قرارداد اخیر با ایرباس گفت: نه بانک مرکزی و نه وزارت اقتصاد هیچگونه تضمین مالی به طرف فرانسوی نداده‌اند.
به گزارش نامه نیوز، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز سه شنبه 13 بهمن در صحن علنی مجلس در گزارشی که به دعوت از نمایندگان درباره قرارداد امضا شده میان جمهوری اسلامی ایران و فرانسه برای نوسازی ناوگان هوایی ایران به مجلس ارائه داد گفت: یکی از این قراردادها با شرکت ایرباس به مبلغ 10 و نیم میلیارد یورو است که در مجموع 118 هواپیما برای بردهای متوسط و قاره پیما در اختیار ایران قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به اینکه با در اختیار داشتن این هواپیماها پرواز از ایران بدون توقف به سراسر جهان انجام می‌گیرد و درباره قرارداد دیگر اظهار داشت: 20 هواپیمای «جت ملخی» نیز که می‌تواند تمام فرودگاه‌های کوچک و متوسط ایران را پوشش دهد در اختیار ایران قرار می‌گیرد که در مجموع 138 هواپیما می شود.


آخوندی هواپیماهای واگذار شده به ایران در قراردادهای مذکور را بیش از کل صندلی‌های موجود پروازی ایران برشمرد و گفت: ظرفیت ناوگان هوایی کشور در پی این قراردادها دو برابر می‌شود.


وی با اشاره به آغاز اجرای قرارداد از سال 2016 خاطرنشان کرد: این واگذاری به تدریج و به صورت اجازه به شرط تملیک در اختیار ایران قرار می‌گیرد و ابتداً نیز از هواپیماهای کوچکتر آغاز می‌شود که پس از 3 سال اجازه به شرط تملیک در اختیار ایران قرار می‌گیرد.


وزیر راه و شهرسازی گفت: منبع مالی این قرارداد توسط ایرباس تامین می‌شود که 15 درصد را خود و 85 را از دیگر منابع اروپایی تامین می‌کند.


وی با تاکید بر اینکه ایران برای این هواپیماها هیچ تضمین مالی نداده است گفت: مبالغ هواپیماها از محل عملیات خود آن‌ها تامین خواهد شد و نه بانک مرکزی و نه وزارت اقتصاد هیچ گونه تضمینی در این باره نداده است.


آخوندی قرارداد امضا شده میان ایران و شرکت ایرباس را در پیش و پس از انقلاب بی سابقه خواند و در ادامه با اشاره به امضای 3 یادداشت تفاهم دیگر با طرف فرانسوی گفت: با افتتاح دو ترمینال در فرودگاه امام خمینی (ره) ترمینال موجود با هدف افزایش ظرفیت به اندازه 12 میلیون مسافر در سال مورد نوسازی قرار می‌گیرد.


وزیر راه و شهرسازی از آغاز به ساخت همزمان ترمینال ایران شهر خبر داد و اظهار داشت: ترمینال ایران شهر پس از افتتاح ظرفیت جا به جایی 30 میلیون مسافر را در سال دارد و امیدورایم بتوانیم ظرفیت انتقال فرودگاه امام را به 45 میلیون رسانده و تبدیل به «هاب» منطقه بشویم.


ادامه دارد...




منبع: فارس


۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن