تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814754939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روستای چمن سلطان - تجربه سفری آسان


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ایزی تراول: جاهای دیدنی لرستان: روستای چمن سلطان   چمن سلطان، نام روستایی در ۲۰کیلومتری شهرستان الیگودرز و مرکز بربرود شرقی واقع در شهرستان الیگودرز در استان لرستان است. ارتفاع زیاد چمن سلطان باعث شده تا در تابستان ها آب و هوای خنک و در زمستان سرمای شدیدی داشته باشد. ساکنان این منظقه لر و آذری زبان هستند. مردمان چمن سلطان به زبان شیرین ترکی صحبت می کنند. منبع اصلی درآمد آنها در زمانی که بارندگی خوب بوده، از طریق کشاورزی است، در غیر این صورت از دیم کاری است. کشت آنها بیشتر گندم ، جو ، لوبیا ، نخود و.. بوده و بیشترین محصولات این منطقه غلات و لبنیات است. شغل بیشتر اهالی چمن سلطان زراعت و دامداری است. از صنایع دستی این روستا قالی و جاجیم است. این روستا با استان اصفهان هم مرز می باشد. و هم اکنون دارای ۶۰۰ خانوار و ۳۰۰۰ نفر جمعیت است. اهالی روستا برای تأمین بهتر مایحتاج زندگی خود به شهرستان های دیگر مانند اصفهان و تهران نقل مکان کرده اند.  
جاهای دیدنی لرستان روستای چمن سلطان
  حمام قدیمی و باستانی چمن سلطان که حدود صد سال پیش توسط کشاورزی که به کار شخم زدن زمین مشغول بوده، کشف شد که تا سال ۱۳۵۵ مورد استفاده قرار می گرفت. و هم اکنون تخریب گشته است و جزو مسجد جامع و منزل امام جماعت مسجد می باشد. علت کم رشد کردن روستا و تخریب حمام را، بی تدبیری مسئولین میراث فرهنگی لرستان و شهرستان الیگودرز و فاصله فرهنگ زبان مردم روستای چمن سلطان که ترک زبان هستند با اهالی استان که لر زبان بوده دانسته اند. اولین مدرسه تأسیس شده در این روستا مربوط به سال ۱۳۱۷ می باشد. چهار مسجد با نام های ( مسجد امام حسن مجتبی (ع) و کربلائی رجب و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و مسجد جامع ) و همچنین یک دارالقرآن جزو اماکن مذهبی روستای چمن سلطان است.



VN:F [1.9.16_1159]
زیبایی و جذابیت





فاصله مناسب از شهر





مسیر دسترسی مناسب





ارزش بازدید







امتیاز: 0.0 از 5 (از مجموع 0 رای داده شده)

ثبت رای







لیست محصولات ردیف نام محصول نوع محصول توضیح قیمت

×









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ایزی تراول]
[مشاهده در: www.iraneasytravel.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن