تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819575047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخي با عينك بدبيني فقط كاستي‌ها را مي‌بينند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برخي با عينك بدبيني فقط كاستي‌ها را مي‌بينند
رئيس قوه قضائيه با اعلام اينكه جمهوري اسلامي ايران مقتدرتر و سرفرازتر از هميشه تحت رهبري مقام معظم رهبري و حضور باصلابت مردم در صحنه به راه خود ادامه خواهد داد، خواستار تلاش هر چه بيشتر مسئولان در راه رفع محروميت و فقرزدايي از قشرهاي ضعيف جامعه شد.


به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با تبريك ايام‌الله دهه فجر و 12بهمن سالروز ورود حضرت امام (ره) به ايران، انقلاب اسلامي ايران را پديده‌اي غيرمنتظره و غيرقابل باور براي بسياري از تحليلگران غربي دانست و گفت: نفس وقوع انقلاب اسلامي ايران براي بسياري از تحليلگران متصور نبود و آنان هرگز تصور نمي‌كردند كه دولتي تا دندان مسلح كه مدعي داشتن ارتشي قدرتمند بود در مدت كوتاهي از هم بپاشد. رئيس قوه قضائيه با تأكيد بر اينكه قدرت‌هاي سلطه‌گر از همان روزهاي ابتداي پيروزي انقلاب از هيچ ضربه‌اي عليه اين نظام نوپا دريغ نكردند، افزود: بحمدالله جمهوري اسلامي ايران در طول بيش از 37 سال كه از زمان پيروزي انقلاب مي‌گذرد، با قدرت و صلابت به راه خود ادامه داده است و امروز نيز قدرتمندتر از هميشه تحت زعامت و رهبري مقام معظم رهبري سرافرازانه به راه خود ادامه مي‌دهد.
   
پيشرفت‌هاي علمي و نظامي ايران
رئيس دستگاه قضا با ابراز تأسف از اينكه برخي با عينك بدبيني فقط مشكلات و كاستي‌هاي موجود را مي‌بينند و آن را برجسته مي‌كنند، تأكيد كرد: امروز برخلاف برخي بدبيني‌ها، دوست و دشمن اعتراف مي‌كنند كه جمهوري اسلامي ايران در امور علمي به پيشرفت‌هاي خوبي دست يافته است و در بحث هسته‌اي نيز دانشمندان هسته‌اي ايران كاري كردند كه دولت‌هاي سلطه‌گر علی‌رغم ميل باطني شان در مقابل جمهوري اسلامي ايران به زانو درآمدند و مجبور شدند ايران هسته‌اي را بپذيرند. آملي‌لاريجاني پيشرفت‌هاي علمي جمهوري اسلامي ايران در حوزه فناوري‌هاي نانو، سلول‌هاي بنيادي، پزشكي و مهندسي را بسيار چشمگير و قابل توجه دانست و گفت: همه پيشرفت‌ها در مسير دشوار پس از انقلاب و با وجود انبوهي از فشارها و هجمه‌هاي دشمنان خارجي و برخي فتنه‌گري‌هاي داخلي حاصل شده است. رئيس قوه قضائيه اقتدار نظامي و توانايي موشكي ايران را بعد ديگري از پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي ايران توصيف و تاكيد كرد: اكنون شعاع تأثير اقتدار جمهوري اسلامي ايران حتي فراتر از منطقه است و قدرت‌هاي بزرگ مجبور شده‌اند ايران را در محاسبات خود به حساب آورند.
آيت‌الله آملي‌لاريجاني اقتدار نظامي ايران را حاصل توانمندي‌هاي مجموعه نيروهاي مسلح از جمله ارتش، سپاه و بسيج دانست و گفت: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با همدلي «قدرت بازدارندگي بالايي» ايجاد كرده‌اند.
   
جمهوري اسلامي، مقابل تفكر سكولار
رئيس قوه قضائيه در ادامه نظام جمهوري اسلامي ايران را رقيب و بديلي جدي در مقابل نظام‌هاي ليبرال دموكراسي غرب توصيف كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران با طرح نظام سياسي مردم‌سالاري ديني و تلفيق دو ركن اساسي مردم‌سالاري و ارزش‌هاي ديني با يكديگر در مقابل تفكر سكولار غربي ايستاد.
آيت‌الله آملي‌لاريجاني افزود: اقتدار جمهوري اسلامي ايران و ترس و واهمه غرب از اين نظام سياسي نه صرفاً به خاطر قدرت نظامي و يا ثروت، بلكه به خاطر ايجاد يك نظام سياسي با منشأ ديني است كه به صورت بالقوه بيش از يك ميليارد مسلمان مي‌توانند به آن بپيوندند. رئيس دستگاه قضا با اشاره به اينكه دنياي غرب آينده جهان را در تسلط تفكر سكولار خود مي‌دانست و اكنون با ظهور نظام قدرتمند جمهوري اسلامي ايران رقيبي جدي در مقابل اين تصور يافته است، گفت: بسياري از نظريه‌پردازان غرب قائل به اضمحلال دين و تسلط سكولاريسم بودند اما اكنون برخي از همين نظريه‌پردازان و جامعه‌شناسان اعتراف مي‌كنند كه دنيا به سمت ارزش‌هاي ديني بازمي‌گردد و در اين ميان جمهوري اسلامي ايران الگويي براي بسياري از كشورهاي مسلمان است.
آيت‌الله آملي‌لاريجاني با ابراز تعجب از برخي افراد مدعي روشنفكري و اصلاح طلبي در داخل كشور كه به دنبال ترويج سكولاريسم بودند و در اين حال خود را ملتزم به قانون اساسي مي‌دانستند، تصريح كرد: صدر و ذيل قانون اساسي بر حاكميت دين و ارزش‌هاي ديني در نظام سياسي جمهوري اسلامي ايران تأكيد دارد و اين وظيفه مردم و مسئولان است كه چنين نظامي را كه با مجاهدت مجاهدان و خون شهدا به دست آمده است، حفظ كنند. رئيس قوه قضائيه يكي از وظايف جدي مردم و به‌ويژه مسئولان را در كنار تلاش براي حفظ و تقويت ارزش‌هاي ديني و اخلاقي، تلاش همه‌جانبه براي رفع محروميت و فقرزدايي در كشور اعلام كرد و افزود: همه مسئولان موظفند بر اساس قانون اساسي و ارزش‌هاي اخلاقي و ديني در جهت فقرزدايي و حمايت از محرومان تلاش كنند.




تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن