تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820903258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستکاری ژنتیکی جنین انسان در انگلیس


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: محققان یک مرکز تحقیقات ناباوری انگلیس برای اولین بار اجازه یافتند تا با ایجاد دستکاری و تغییرات ژنتیک در جنین انسان عوامل ناباروری را شناسایی کنند.
آفتاب :
دفتر باروری و جنین شناسی انگلیس روز دوشنبه به مرکز تحقیقات «فرانسیس کریک» اجازه داد تا از ماه مارس آینده تحقیقاتش را در این زمینه آغاز کند.
مرکز تحقیقات «فرانسیس کریک» درصدد است تا از طریق ایجاد دستکاری و تغییراتی در ژن ِ جنین های نابارور، ژن هایی را که عامل ناباروری هستند را شناسایی کند.
به گزارش ایرنا،  محققان علم پزشکی مشکلات ژنتیکی را یکی از عوامل ناباروری می دانند؛ لذا چنانچه مشخص شود کدامین ژن ها عامل غیرفعال شدن پروسه رشد جنین هستند، این مساله می تواند به معضل ناباوری کمک بزرگی کند. 
در این عملیات پزشکی که «کریسپر» خوانده می شود، «دی ان ای» انسان تفکیک شده تا تاثیرگذاری هر ژن در پرورش جنین بررسی شود.
دکتر «کتی نیاکان» " Kathy Niakan " مسوول پروژه تحقیقاتی یاد شده از مرکز تحقیقات «فرانسیس کریک» می گوید که افزایش آگاهی در این خصوص می تواند امید را به زوج هایی که به دلیل مشکل در ناباوری قادر به داشتن فرزند نیستند، بازگرداند.
وی گفت: ما می خواهیم ژن هایی را که به پرورش و بارور شدن جنین کمک می کنند را شناسایی کنیم. سقط جنین و ناباروری به شدت شایع شده است و آگاهی زیادی ... [ مشاهده متن کامل خبر در آفتاب ]

دوشنبه ، ۱۲بهمن۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن