تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805670389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرفداران اصلاح‌طلبان به اصولگرایان میانه‌رو و معتدل رای دهند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: طرفداران اصلاح‌طلبان به اصولگرایان میانه‌رو و معتدل رای دهند
تئوریسین اصلاح‌طلبان اذعان کرد: اصلاح‌طلبان باید از طرفداران خود در جامعه بخواهند که به اصولگرایان میانه‌رو و معتدل رای دهند و به نوعی با اصولگرایان میانه‌رو و معتدل ائتلاف کنند.
صادق زیباکلام از چهره ها و تئوریسین های اصلاح‌طلبان امروز دوشنبه 94/11/12 طی یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با توجه به ردصلاحیت‌های صورت گرفته از پیچیدگی خاصی برخوردار شده است. در مجالس هفتم و هشتم رقابت‌های انتخاباتی در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تا حدودی وجود داشت. البته آن تعداد از اصلاح‌طلبانی که شورای نگهبان به آنها اجازه شرکت در انتخابات را داده بود تنها توانستند در انتخابات به رقابت بپردازند. از طرفی واقعیت این است که درحوزه‌های انتخابیه در شهرستان‌های کوچک‌تر مساله رقابت و موضوع انتخاب اصلاح‌طلب و اصولگرا مطرح نیست. در بسیاری از حوزه‌ها عوامل اصلی و تاثیرگذار مسائل قومی و محلی است. به عبارتی در بسیاری از شهرستان‌ها دو شهرستان با یکدیگر یک لیست مشترک ارائه و در نهایت یک نماینده در مجلس دارند. در حوزه‌های کوچک که مسائل قومی پررنگ‌تر است اساسا مساله اصلاح‌طلبی و اصولگرایی مطرح نیست. مساله این است که در این حوزه‌ها سعی می‌شود از میان قومیت‌ها افرادی را به مجلس بفرستند. البته در انتخابات هفتم اسفند ماه مساله رقابت‌های قومی، طایفگی و قبیلگی بر سر جای خود باقی است اما در عین حال یک رویداد مهم دیگری در انتخابات این دوره اهمیت دارد. علاوه بر اصلاح‌طلبان تعدادی از اصولگراها، نامزدهای مستقل و حتی حامیان دولت هم ردصلاحیت شده‌اند. بنابراین فعلا نمی‌توان گفت که رقابت میان اصولگراها و اصلاح‌طلبان در جریان باشد. اتفاقا بر عکس رقابت‌های انتخاباتی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های بزرگ میان اصولگرایان تندرو و حامیان احمدی‌نژاد با اصولگرایان معتدل و میانه‌رو است.رقابت اصلی در حقیقت اینجا شکل گرفته است. لذا با توجه به اینکه اکثر نامزدهای اصلاح‌طلب ردصلاحیت شده‌اند، سایر نامزدهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شده باید آن دسته از نامزدهای معتدل و میانه‌رو اصولگرا را که بغضی نسبت به اصلاح‌طلب‌ها و دولت روحانی ندارند در لیست خود قرار دهند یا به صورت ائتلافی و حتی در صورت عدم وجود نامزدی از سوی اصلاح‌طلبان در حوزه‌های مربوطه لازم است نامزدهایی که از ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به یک اصلاح‌طلب برخوردارند مورد شناسایی قرار دهند تا اصولگرایان معتدل و میانه‌رو را در لیست خود قرار داده و در نهایت اصلاح‌طلبان از بدنه اجتماعی خود در جامعه بخواهند که به این افراد رای دهند. طی دو سال و چند ماهی که از مدت ریاست‌جمهوری دکتر روحانی می‌گذرد؛ با نگاهی به عملکرد برخی از نماینده‌های مجلس نسبت به دولت می‌توان ملاحظه کرد که همواره مخالفت از سوی جبهه پایداری، حامیان احمدی‌نژاد و اصولگراهای تندرو نسبت به دولت روحانی صورت گرفته و بدنه اصولگرایان معتدل کم و بیش با دولت همراه بوده‌اند. بنابراین اصلاح‌طلبان باید از طرفداران خود درجامعه بخواهند که به اصولگرایان میانه‌رو و معتدل رای دهند و به نوعی با اصولگرایان میانه‌رو و معتدل ائتلاف کنند.  

منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن