تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820298428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برانکو دوئل استاد - شاگردی را می‌برد؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
برانکو دوئل استاد - شاگردی را می‌برد؟




برانکو ایوانکوویچ وقتی به پرسپولیس آمد که این تیم حال و روز خوشی نداشت. پ





ایران ورزشی: برانکو ایوانکوویچ وقتی به پرسپولیس آمد که این تیم حال و روز خوشی نداشت. پروفسور آمده بود تا در 8، 9 بازی آخر فصل از تیمی که قرار است برای فصل آینده درستش کند شناختی نسبی به دست بیاورد. حالا کاری نداریم که این شناخت به قیمت چند شکست دیگر در لیگ برتر و حذف از لیگ قهرمانان آسیا تمام شد و اینجا فقط روی یکی از باخت‌ها بحث داریم.

باخت اول برانکو در اولین حضور رسمی‌اش روی نیمکت پرسپولیس اتفاق افتاد. برانکو که بعد از توافق در ترکیه و سفر کوتاه به تهران برای بستن چمدانش به کرواسی برگشته بود، در دیدار مقابل استقلال خوزستان که در اهواز برگزار شد غایب بود تا آندره پانادیچ دستیار اولش هدایت سرخ‌ها را بر عهده بگیرد. بعد از تساوی با تیم ویسی، برانکو مقابل سپاهان و دستیار سابقش حسین فرکی قرار گرفت و بازی را باخت تا شروع تلخی در پرسپولیس داشته باشد. آن روز تیم برانکو با ضربه زنده‌یاد هادی نوروزی در تهران در مقابل حریفی که برای قهرمانی می‌جنگید و در نیمه اول فرصت این را داشت تا اندوخته‌هایش را بیشتر کند موفق نشد. بی‌دقتی مهاجمان پرسپولیس یا به عبارت دیگر خوش‌شانسی سپاهان باعث شد دروازه گردان تنها یک بار باز شود.

در نیمه دوم اما همان شناخت نداشتن از تیم و بازیکنان باعث شد برانکو مقابل دستیار سابقش شکست بخورد. آن روز برانکو، صادقیان ناآماده را به زمین فرستاد و با همین تعویض ورق بازی به نفع حریف برگشت. درست در جناحی که برانکو دست به تغییر زد، فرکی هم تغییراتی به وجود آورد و سمت چپ تیمش را آنقدر قوی کرد تا پرسپولیس دو بار از آن ناحیه ضربه دیده و در نهایت شکست بخورد. این اولین شکست برانکو در قامت سرمربی پرسپولیس بود و در همان ایام چند شکست دیگر در کارنامه این مربی ثبت شد. برانکو در شروع فصل جاری هم به سپاهان باخت، این بار در اصفهان و باز هم مقابل حسین فرکی، این بار هم تیم او جلو افتاد اما اشتباهات مکرر فردی از بازیکنان و البته شرایط خوب آن روز سپاهان باعث شد شکست 2-4 در کارنامه پرسپولیس و برانکو ثبت شود.

از باخت بازی رفت تا الان چیزی حدود 6 ماه گذشته، فرکی رفته و برانکو مانده است و حالا سپاهان 4 پله و 5 امتیاز پایین‌تر از پرسپولیس شرایط خوبی ندارد. فصل قبل و در مسابقه‌ای که پرسپولیس با برانکو به سپاهان باخت فرکی و تیمش برای قهرمانی استارت زدند و هفته سوم امسال هم جزو مدعیان درجه یک قهرمانی به حساب می‌آمدند اما حالا به نظر می‌رسد جای دو تیم تا حدی عوض شده است. سپاهان که طی 5-4 فصل اخیر همواره مدعی قهرمانی بوده و به غیر از یکی دو مقطع کوتاه در بالاهای جدول سیر می‌کرده امروز تیم وسط جدولی است و روند پرنوسان و پرفراز و نشیبی دارد.

تقابل برانکو و سپاهان اما یک بازی کاملا ویژه است؛ نه از این جهت که پروفسور دو بازی قبلی را به حریف اصفهانی باخته و دنبال انتقام است بلکه از این جهت که باز هم یک شاگرد – دستیار سابق را کنار خود می‌بیند.

ایگور استیماچ کروات که در تیم رویایی کرواسی 1998 به عنوان مدافع میانی بازی می‌کرد در آن دوران و به مدت 7 سال شاگرد پروفسور به حساب می‌آمد که دستیار اول بلاژ شناخته می‌شد. حالا این دو کروات در قالب سرمربیان دو تیم ایرانی رو در روی هم قرار خواهند گرفت و حتما تقابل این استاد- شاگرد دیدنی خواهد شد. این دوئل ظاهرا دوستانه وقتی حساس می‌شود که بدانیم پرسپولیس و سپاهان از حدود 10 سال قبل حساس‌ترین بازی‌های داخلی را برگزار کرده‌اند و شاید بعد از دربی تهران این مسابقه حساس‌ترین و پرحاشیه‌ترین رویارویی تیم‌های ایرانی در سال‌های اخیر بوده که حاشیه‌های بسیاری هم داشته است.

دوئل برانکو – استیماچ جدا از هموطن بودن دو مربی و ارتباط گذشته‌شان و حتی جدا از بحث سابقه رویارویی‌های دو تیم و حساسیت موجود بین آنها، به خاطر اهمیت امتیازهای این دیدار فوق‌العاده حساس و سرنوشت‌ساز خواهد بود. پرسپولیس و سپاهان بعد از یک ماه دوباره در لیگ ظاهر می‌شوند و باید دنبال نهایت امتیازهای این مسابقه باشند. سپاهان می‌خواهد از میانه جدول کنده شده و بالا بیاید و پرسپولیس دنبال کم کردن اختلاف با صدرنشین‌هاست.

به همین خاطر جنگ کروات‌ها در تهران یک جنگ تمام‌عیار خواهد بود و هر دو نفر با در نظر گرفتن داشته‌هایشان برای شکست دیگری از تمام توان و نیروهایشان استفاده می‌کنند که پیروز این میدان باشند. حالا باید دید برانکو بعد از دو شکست مقابل سپاهان و دستیار سابقش این بار می‌تواند شاگرد هموطنش را شکست دهد یا نه؟

کری استاد و شاگردی

برانکو و استیماچ رابطه بسیار خوبی با هم دارند و به گفته سرمربی پرسپولیس همواره در ارتباط هستند. اواخر خرداد ماه امسال وقتی استیماچ برای مذاکره با استقلال به تهران آمد با برانکو در سفر بود. پروفسور آن روزها از حضور شاگرد سابقش در راس کادر فنی آبی‌ها استقبال کرد و گفت با حضور او روی نیمکت رقیب دیرینه رقابت هیجان‌انگیزی برایش شروع خواهد شد. با وجود توافق اولیه اما استیماچ رفت و چند ماه بعد آمد تا جای فرکی را در سپاهان بگیرد. برانکو بعد از حضور استیماچ در راس کادر فنی سپاهان بار دیگر از این مربی هموطن و شاگرد 7 ساله‌اش تعریف و تمجید کرد اما گفت او نباید زیاد تلاش کند چون پرسپولیس قهرمان می‌شود و استیماچ و تیمش باید برای دومی بجنگند.

سرمربی کروات سپاهان هم همواره در مصاحبه‌هایش از برانکو و خصوصیات فنی او تعریف و تمجید کرده است. استیماچ حتی قبل از حضور در سپاهان هم از برانکو و دیگر مربیان کرواتی که در فوتبال ایران کار کرده‌اند مشورت گرفته است. استیماچ چندی پیش و با اوج گرفتن پرسپولیس در آستانه رویارویی با برانکو گفته بود ایوانکوویچ مربی سختکوشی است که در فوتبال ایران تاریخ ساز بوده است. البته با وجود این همه تعریف و تمجید از هم و در نظر گرفتن سابقه شاگرد و استادی و هموطن بودن می‌شود انتظار داشت کری پنهانی بین استیماچ و برانکو وجود داشته باشد که عصر سه‌شنبه در زمین مسابقه نمایان می‌شود. باید منتظر ماند و دید دوئل این دو کروات تا چه حد دوستانه است.






تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن