تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805105644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محمد بنا: هنرپیشه خوبی هستم!


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: محمد بنا: هنرپیشه خوبی هستم!
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: در این یکی دو سال سرماخوردگی خیلی زیاد شده است. همه از همدیگر می‌گیرند اما شاید باورتان نشود حدود 17 سال است که سرما نخوردم.

به گزارش "ورزش سه"، معمار موفقیت کشتی فرنگی و آقای خاص القابی هستند که ورزش دوستان محمد بنا را با این‌ها می‌شناسند. کسی که در ۱۲ سال اخیر در هر میدانی شاگردانش را گسیل داشته خوش درخشیدند تا او محبوبیت دوچندانی پیدا کند. عشق و علاقه او به کارش و اقامت دایمی در محل برپایی اردوی تیم ملی در خانه کشتی محموعه ورزشی آزادی تهران باعث شده او اشراف جامعی نسبت به شاگردانش داشته باشد. جایی که در صفحه اینستاگرام شخصی خود برای آن تعبیر خانه عشق به کار می‌برد. اما محمد بنا صرفنظر از بار فنی که برای شاگردانش دارد آنچنان که در گفتگوی خبرنگار پایگاه خبری سلامانه با وی می‌خوانید به لحاظ مؤلفه‌های حفظ سلامت نیز الگوی درخور توجهی برای آنهاست.


*این روزها سرماخوردگی سکه رایج بازار شده است. این موج آنفلوآنزا و سرماخوردگی در کشور شما را هم درگیر کرده است؟


در این یکی دو سال  سرماخوردگی خیلی زیاد شده است. همه از همدیگر می‌گیرند اما شاید باورتان نشود حدود 17 سال است که سرما نخوردم. یعنی حتی زمانی هم که خارج از کشور بودم حالت بدنی‌ام طوری است و خودم را طوری عادت دادم که ویتامین‌های لازم را به بدنم می‌رسانم. هیچ وقت هم پنی سیلین و کلاً آنتی بیوتیک مصرف نمی‌کنم، از داروهایی مانند دگزامتازون و امثالهم هم حسابی دوری می‌کنم. برای همین مقاومت بدنم خوب است.


*اصلاً دکتر می‌روید؟


نه، البته گاهی بعضی‌ها می گویند این خوب نیست که اصلاً به دکتر نمی‌روی. برای همین دو بار اکو کردم و فشار خونم را هم در خانه کنترل می‌کنم. اما چون در رژیم غذایی همه چیز را رعایت می‌کنم و ورزش را هم در برنامه زندگیم دارم خدارا شکر خوبم و مشکلی ندارم. البته چون استرس کاری دارم گاهی مجبورم قرص آرام بخش بخورم که شب خوابم ببرد.


* استرسی که شما تحمل می کنید خیلی بیشتر از افراد عادی و یا حتی بسیاری از ورزشکاران است. چطور با این استرس و فشارها کنار می‌آیید؟


 وقتی شما پدر باشی و آن هم پدر 30، 40 تا دلاور، ناچار خودت را مدیریت می‌کنی. بچه، پدر سر حال و گردن کلفت و با نشاط و با انگیزه می‌خواهد. من هر استرسی هم که داشته باشم در اتاقم در خانه کشتی کنار می‌گذارم، در اتاق را بر روی این استرس‌ها می‌بندم و بعد سر تمرین حاضر می‌شوم. شاداب و با انگیزه از پله‌ها  پایین می‌آیم که بچه‌ها سر حال باشند و با انگیزه کار کنند. کلاً هنرپیشه خوبی هستم!(خنده)


* گفتید رژیم غذایی منظمی دارید. چه مواردی را در خورد و خوراکتان رعایت می‌کنید؟


 رژیم غذاییم را درست و حسابی رعایت می‌کنم. صبح که بیدار می‌شوم یک لیوان قهوه می‌خورم، بیشتر از بیست سال است که این طور هستم. یک قهوه پر رنگ تلخ که شاید خیلی‌ها نتوانند بخورند من می‌خورم. باید بخورم تا بیدار شوم. کیک یا نان و شیرینی که داشته باشم می‌خورم با یک موز. اما  ناهار را مفصل و خوب می‌خورم اگر گوشتی باشد هم که چه بهتر. شام هم بیشتر مواقع نمی‌خورم.


*اهل فست فود و پیتزا هم هستید؟


اصلاً  فست فودی نیستم. یک موقع هایی هم که خیلی در اردو بمانم، خسته می‌شوم و به خانه می‌روم. چون اینجا غذای گوشتی زیاد خوردم و می‌روم به خواهرم می گویم دم پختک برایم درست کند که گوشت هم نداشته باشد. چه بشود که یکی دو برش پیتزا بخورم.


* با داروهای گیاهی میانه‌تان چطور است؟


کلاً به این این نوع داروها خیلی اعتقاد دارم. مخصوصاً چای سبز را دوست دارم. 7- 8 نوع از گیاهان دارویی مانند گل گاوزبان، لیمو عمانی، چای سیاه و آویشن هم دم می‌کنم و می‌خورم. این‌ها را از خلیل رشید محمدزاده (یکی از دستیارانش) یاد گرفته‌ام.


* با این اوصاف یک پا دکترید برای خودتان.


بله 57 سال  سن دارم و سعی می‌کنم سلامت باشم، چون بچه‌ها پدر سالم و سرحال می‌خواهند.


*به نظر خودتان توانسته‌اید الگوی خوبی برای کشتی گیران تیم ملی باشید؟


سعی کردم باشم باید از آنها بپرسید.


*آن‌ها که خیلی قبولتان دارند...


جوانان این دوره و زمانه همه باهوشند. در چشم یک نفر یا مربی نگاه کنند و می‌فهمند دوستشان دارد یا نه، بلد است یا نیست، راست می‌گوید یا نه. در این 12 سال شاید خیلی از این بچه‌ها از دستم ناراحت شده باشند اما هیچ وقت  به خاطر هیچ مساله ای به آنها دروغ نگفته‌ام. می‌دانند عشق و علاقه‌ام به آنها دروغکی نیست و واقعی است. دوستشان دارم و آنها هم دوستم دارم. همیشه به آنها گفتم در بیرون تشک همه شما را مثل یک پدر دوست دارم در تشک هم اگر بین شما فرقی قائلم به خاطر مسائل فنی است که یک سرمربی وظیفه دارد این طور باشد.





08:27  1394/11/12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن