تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821097006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاشمي، اصلاح طلبان و انتخابات (5)


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هاشمي، اصلاح طلبان و انتخابات (5)
معرفي هاشمي رفسنجاني به عنوان ديكتاتور به جامعه يكي از فعاليت‌هاي مشترك شخصيت‌ها و رسانه‌هاي تجديدنظرطلب در زمان دولت اصلاحات بود.
معرفي هاشمي رفسنجاني به عنوان ديكتاتور به جامعه يكي از فعاليت‌هاي مشترك شخصيت‌ها و رسانه‌هاي تجديدنظرطلب در زمان دولت اصلاحات بود. اين جريان تلاش مي‌كرد استبداد رأي را يكي از وجوه بارز شخصيتي هاشمي رفسنجاني عنوان و وجود خفقان را خصوصيت مبرهن دولت متبوع وي مطرح كند.
پيشقراول هجمه به هاشمي در بين روزنامه‌هاي زنجيره‌اي را بايد روزنامه صبح امروز دانست كه با مديريت سعيد حجاريان نقش بي‌بديلي در تخريب وي داشت.
آيا مجازات يك نامه‌ سرگشاده‌ انتقادي به هاشمي رفسنجاني، شش ماه سلول انفرادي و اقرارنويسي به سبك برادر حسين است؟ (1)
هاشمي رفسنجاني نماد تحقير روشنفكران، مطبوعات و دانشجويان بود. او آنها را ناديده مي‌گرفت و اهميتي به نظر آنها نمي‌داد. (2)
زبان هاشمي نه تنها اهانت‌آميز است، بلكه متضمن تهديد ناقدان و مخالفان است. (3)
هاشمي رفسنجاني طي دهه‌ گذشته، چهره‌ كاملاً تاريكي از وضعيت اقتصادي دهه‌ اول انقلاب به تصوير كشيده است. (4)
 هاشمي با دوپينگ به مجلس راه يابد يا نيابد، رئيس مجلس شود يا نشود، مردم به او و سياست‌هايش رأي منفي داده‌اند و او را نماد عصر سپري‌شده‌ تاريكخانه‌اي مي‌دانند. (5)
همانطور كه در شماره قبل هم گفته شد متهم كردن دولت هاشمي به نقض حقوق شهروندي با پياده‌سازي قتل‌هاي زنجيره‌اي و مطلع‌بودن شخص هاشمي از چنين وضعيتي هم لايه‌اي ديگر از معرفي كردن وي به عنوان ديكتاتور است.
«آقاي هاشمي بايد به صراحت و به طور علني از كليه شهروندان به دليل قتل‌هاي زنجيره‌اي محفل‌نشينان در دوران رياست جمهوري‌اش عذرخواهي كند.»(6)
«پرونده قتل سيامك سنجري و فاطمه قائم‌مقامي را دنبال كنيد تا به شاه كليد برسيد. پرونده قتل پيروز دواني را دنبال كنيد تا عاليجناب خاكستري را مشاهده كنيد. »(7)
اكبر گنجي دربارة امنيتي‌كردن فضاي جامعه در دوره هاشمي و اعتقاد شخصي وي به خفقان‌آميز بودن فضاي سياسي-اجتماعي بيان مي‌دارد: «در دوران ماقبل دوم خرداد امكان اينكه حتي يك پرسش در مورد وزارت اطلاعات يا نيروهاي نظامي و امنيتي مطرح شود، وجود نداشت. خوف و هراسي كه در دوران وزارت اطلاعات فلاحيان در جامعه ايجاد شد، كسي جرئت نمي‌كرد، حتي در مجلس سؤالي دربارة وزارت اطلاعات مطرح كند. »(8)
«البته همان‌طور كه ادعاي عدم اطلاع فلاحيان از اقدامات سعيد امامي براي مردم غيرقابل‌قبول است، ادعاي عدم اطلاع هاشمي رفسنجاني از اقدامات فلاحيان نيز غيرقابل‌قبول است. هاشمي رفسنجاني مدعي است كه تاريخ دستور بركناري سعيد امامي از معاونت امنيتي را در دفتر خاطرات خود ثبت كرده است، اما پرسش اين است كه اگر مدعاي هاشمي صحت دارد؛ فلاحيان چرا از دستور وي سرپيچي كرد و آن را ناديده گرفت؟ هاشمي نمي‌تواند اقدامات فلاحيان را به طور كلي از سر خود باز كند و بگويد هيچ اختياري در وزارت اطلاعات نداشته است. »(9)
1. روزنامه صبح امروز، 29 دي 1378.
2. همان، 29 دي 1378.
3. روزنامه عصر آزادگان، 9 بهمن 1378.
4. هفته نامه فتح 6 بهمن 1378.
5. روزنامه آفتاب امروز، 4 اسفند 1378.
6. آفتاب امروز ۴ /۱۲ / ۱۳۷۸
7. آريا ۱۴ / ۹ / ۱۳۸۷
8. اكبر گنجي، عالي‌جناب سرخ‌پوش و عالي‌جنابان خاكستري‌پوش ، ص56
9. همان

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن