تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820229967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای تولید کتاب درسی در برنامه ریزی درس ملی چندفرآیند طی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش: برای تولید کتاب درسی در برنامه ریزی درس ملی چندفرآیند طی می شود معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش گفت: برای تولید کتاب درسی فرآیندهایی مانند توجه به فلسفه تعلیم و تربیت ، اسناد بالادستی و موضوع انسان شناسی ذکر می شود.
۱۳۹۴ يکشنبه ۱۱ بهمن ساعت 12:03

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در نشست صمیمی مدیران منتخب پارلمان معلمان و مدیران استان البرز که در قالب طرح "یک روز سازمان با درهای باز" امروز یکشنبه 11 بهمن ماه در سازمان پژوهش و برنامه ریزی اموزشی برگزار شد اظهار کرد: امسال سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در راستای سندتحول بنیادین و اجرایی شدن برنامه درسی ملی موظف شده است تا محتوا و برنامه درسی کتب درسی را جدیدالتالیف کند.
وی ادامه داد: جدیدالتالیف شدن کتب درسی امسال به دوره دوم متوسطه (پایه دهم) رسید که در این پایه کتب درسی و کمک آموزشی تغییر پیدا کرد با این تفاوت که در پایه های قبل از دهم کتابها یک سری تغییر کرده بود .
معاون وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: در تغییرات محتوای کتب درسی پایه دهم در شاخه فنی و حرفه ای 27 رشته ، شاخه کار و دانش 130 رشته و در شاخه نظری 6 رشته اضافه شده است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه تولید و آماده سازی محتوای آموزشی بسیار سخت است افزود: سختی کار سازمان به این دلیل است که باید در کنار کتب درسی بسته های آموزشی را تولید کنیم .
محمدیان در خصوص پشتیبانی ازمعلمان بیان کرد: برای حمایت و پشتیبانی معلمان در تدریس کتب جدیدالتالیف باید کلاسهای ضمن خدمت برگزار کنیم .
وی خاطرنشان کرد: باید برای کاهش آسیب های کتب درسی علاوه بر تدریس آنها توسط معلمان کتابهای جدیدالتالیف را دراختیار انها قرار دهیم همچنین راهنمای معلم، سی دی و نرم افزارهای آموزشی را در اختیار معلمان قرار دهیم که امسال این نرم افزار آموزشی بر فراز آسمان بود .
معاون وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران منتخب استان البرز گفت: در هر مقطع تحصیلی ساعات درسی و روزهای تحصیل محدود است.
وی با اشاره به اینکه تدریس عناوین دروس کم نیست افزود: در برنامه درس ملی 11 حوزه یادگیری تصویب شده است که در دوره ابتدایی به صورت تلفیقی، در متوسطه اول به صورت عمومی و در دوره متوسطه دوم به صورت نیمه تخصصی تدریس می شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر اینکه باید تعداد عناوین و ساعات آموزشی ارائه شود گفت: در سازمان پژوهش مولفان کتب درسی بر روی ارائه عناوین درسی مطابق با ساعات حساسیت دارند که باید یک مدیر منطبق برنیازهای تربیتی آموزشی کشور آنها را به دانش آموزان ارائه دهد.
محمدیان تصریح کرد: در برنامه ریزی درسی برای تولید کتب درسی فرایندهایی مانند فلسفه تعلیم و تربیت، موضوع انسان شناسی، پیشرفت علمی و نیازهای بازار کار، نیاز اجتماعی و اسناد بالادستی طی می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: نیازها باید توسط گروهی تحت عنوان شورای برنامه ریزی و تحت عنوان برنامه درسی تنظیم شود .
محمدیان با اشاره به توزیع ساعات درسی افزود: سعی می کنیم امسال بین ساعات آموزشی و حجم کتب درسی تناسب ایجاد کنیم .
وی با تاکید بر بودجه بندی کتاب برای تدریس در مدارس افزود: امسال از دفتر توزیع کتب درسی درخواست کرده ایم تا توزیع ساعات با حجم کتب متناسب شود .
وی در پایان اشاره کرد: مدرسه محل یادگیری است و تکلیف دانش آموزان به خصوص در پایه های پایین باید کمتر به منزل برده شود. همچنین نباید تمام موارد در منابع آموزشی ذکر شود لذا می توان آنها را در منابع آموزشی غیردرسی مانند مجلات رشد عنوان کرد.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن