تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803824800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تروریست ها مذاکرات را تهدید کردند/ اختلاف هیات های لائیک و دموکرات در نشست ژنو


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: تروریست ها مذاکرات را تهدید کردند/ اختلاف هیات های لائیک و دموکرات در نشست ژنو بین الملل > خاورمیانه - گروه های تروریستی سوریه تهدید کردند: در صورت ادامه اقدامات دولت سوریه، مذاکرات ژنو را ترک می کنند.

لطفا منتظر بمانید...

        به گزارش خبرآنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر، کمیته عالی مذاکرات، اصلی ترین تشکل معارضان سوری روز شنبه تهدید کرد: در صورتی که حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه ارتکاب به جنایاتش را متوقف نکند، گفت و گوهای صلح سوریه را که سازمان ملل در سوئیس برگزار کرده است، ترک می کند.

بر اساس این گزارش، هماهنگ کننده کمیته عالی مذاکرات در بیانیه خود افزود: «چنان چه، سازمان ملل و قدرت های بزرگ از متوقف ساختن خشونت ها در سوریه ناتوان بمانند، هیئت اعزامی کمیته عالی مذاکرات (صلح سوریه) تصمیم خود را مبنی بر خروج از دور مذاکرات، به آگاهی استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه خواهد رساند». این بیانیه کمی پس از ورود هیئت معارضان سوریه به سوئیس، در اینترنت قرار گرفت.

در عین حال رییس حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: اگر ما به نشست ژنو دعوت نشویم نتایج این نشست را به رسمیت نخواهیم شناخت و خود را در برابر آن متعهد نمی دانیم.

صالح مسلم رییس حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه گفت: ما خواهان پایان درگیری ها در سوریه از راههای سیاسی هستیم اما اگر ما جزئی از گفتگو نباشیم، مسیر حرکت، درست و شفاف نیست. البته ما کاملا کنار زده نشده ایم اما با توجه به اینکه در مذاکذات حضور نداریم اعلام کرده ایم که هر گونه بیانیه یا نتیجه ای که از این گفتگو ها حاصل شود برای ما الزام آور نخواهد بود. اگر ما به ژنو دعوت شویم پایبند به نتایج خواهیم بود ولی در غیر این صورت، تصمیمات نشست ژنو برای ما تعهد آور نیست.

مسلم ادامه داد: ما در این خصوص با مقامات آمریکایی و روسی و دی میستورا رایزنی کردیم اما همه از ما صبر و شکیبایی خواستند. ضمن اینکه آنها هم اذعان داشتند که مسیر سیاسی بدون ما ناقص است. کشورهایی که حاضر به پذیرش کردها در مذاکرات نیستند، با حل سیاسی و مذاکره مخالفند. آنها خواهان صلح و ثبات در سوریه نیستند و به بهانه های مختلف قصد بر هم زدن مسیر سیاسی را دارند.

اختلاف هیات گروههای لائیک و دموکرات در مذاکرات ژنو
در همین حال واحد مرکزی خبر در گزارشی به نقل از المیادین نوشتک مشارکت ندادن حزب اتحاد دموکراتیک در اولین جلسه مذاکرات ژنو 3 باعث بروز بحرانی جدید در ترکیب هیئت گروه های لائیک دموکرات شده است.
حزب اتحاد دموکراتیک اعلام کرد هر نتیجه ای که از مذاکرات حاصل شود به این حزب هیچ ارتباطی ندارد و این حزب خود را ملزم به رعایت آن نمی داند.

موسی عاصی خبرنگار شبکه المیادین در گزارشی از ژنو گفت: کردهای حزب اتحاد دموکراتیک در دور اول مذاکرات ژنو 3 شرکت نداشتند. روسیه و آمریکا به عنوان قدرت های بزرگ و حامی نظامی نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک در میدان جنگ به خواست ترکیه و فشارهایی که این کشور در هفته های اخیر اعمال کرد، پاسخ مثبت دادند. روسیه و آمریکا می خواهند طرف های سوری را به هر قیمتی که شده است دور هم جمع و گفتگوها را آغاز کنند، هر چند که متحدان این حزب کردی تهدید به تحریم (مذاکرات) کرده اند.

ماجد حبو عضو هیئت سیاسی شورای سوریه دموکراتیک گفت: ما بدون حضور کامل هیئت خودمان، در هیچ مذاکراتی که به روند سیاسی مربوط باشد (ژنو3) شرکت نمی کنیم.
در ادامه گزارش آمده است: دعوت نشدن نمایندگان این حزب کرد به مذاکرات، اختلافاتی در میان گروه های لائیک و دموکرات به وجود آورده است و بر خلاف شورای سوریه دموکراتیک، بقیه اعضای این گروه ترجیح می دهند کرسی خود را در مذاکرات حفظ کنند.
قدری جمیل دبیرکل شورای جبهه دموکراتیک برای آزادی و تغییر در سوریه گفت: به نظر من جایگاهی که مخالفان ملی و دموکراتیک و لائیک در ژنو به آن دست پیدا کرده اند، متعلق به خودشان نیست بلکه به سوری ها تعلق دارد و هیچ کس حق ندارد این مذاکرات را تحریم کند. این مسئله نوعی مسئولیت پذیری است ولی در همین حال بر حضور حزب اتحاد دموکراتیک نیز اصرار می کنیم و تلاش می کنیم در این مذاکرات حضور پیدا کند.
نماینده حزب اتحاد دموکراتیک در اروپا تاکید کرد این حزب خود را به نتایج این مذاکرات ملزم نمی داند و آنها را اجرا نمی کند. وی برگزاری مذاکرات بدون کردها را نشان دهنده آماده نبودن شرایط بین المللی برای دستیابی به حل سیاسی دانست.

31050
دانلود

کلید واژه ها: نشست وین (حل بحران سوریه) -



لینک را کپی کنید دانلود


یکشنبه 11 بهمن 1394 - 11:47:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن