تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815309032




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالارآملی مطرح کرد قانون ویزای آمریکا در تعاملات علمی کشور تأثیرگذار است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سالارآملی مطرح کرد
قانون ویزای آمریکا در تعاملات علمی کشور تأثیرگذار است
معاون امور بین‌الملل وزیر علوم گفت: قانونی که آمریکا برای شهروندان 38 کشور دنیا در رابطه با منع ورود بدون ویزا به آمریکا در صورت سفر به ایران تصویب کرده است در تعاملات علمی کشور تأثیر می‌گذارد.

خبرگزاری فارس: قانون ویزای آمریکا در تعاملات علمی کشور تأثیرگذار است



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سالارآملی معاون امور بین‌الملل وزیر علوم در سمینار دانشگاه بین‌المللی سیاست‌های پیش رو با اشاره به مشکلات کشور در گسترش روابط بین‌المللی گفت: قانون ویزای آمریکا که بر اساس آن شهروندان 38 کشور که با آمریکا تفاهم‌نامه لغو روادید داشتند در صورت سفر به ایران تا 5 سال نمی‌توانند بدون ویزا وارد آمریکا شوند می‌توانند در تعاملات بین‌المللی علمی ما تأثیر بگذارند که البته وزارت امور خارجه در حال رفع این موانع است. وی با بیان اینکه نظام آموزش عالی کشور یک نظام بسته و درون‌گرا است، گفت: نظام علم و فناوری ما در مقایسه با نظام دیپلماسی فرهنگی و اجتماعی بسیار بسته است و تحقیقات برای ما هزینه‌های زیادی دارد. به طوری که پذیرش فرهنگی کشورهای دیگر نیز در جامعه ما کم است و ما باید این مسئله را تمرین کنیم. وی ادامه داد: پایه‌های دیپلماسی علم و فناوری، توسعه کرسی‌های زبان فارسی، ایران شناسی و اسلام شناسی و استفاده از ایرانیان نخبه خارج از کشور در گسترش ارتباطات بسیار مهم است که در دوره قبلی با این افراد برخورد بدی شد. سالارآملی اضافه کرد: ایرانیان خارج از کشور عمدتا در کشورهای آمریکا، انگلیس و کانادا هستند که ما با این کشورها رابطه‌ای نداریم ولی با توجه به تجهیزات مقام معظم رهبری باید بتوانیم از این گنج استفاده کنیم. معاون وزیر علوم عنوان کرد: ما با تمام کشورهای دنیا نمی‌توانیم رابطه داشته باشیم. بنابراین کشورهایی را به عنوان کشورهای هدف و حوزه نفوذ داریم مانند کشورهای عراق، افغانستان، سوریه و لبنان، تاجیکستان، کشورهای همسایه و کشورهای مسلمان که به طور مثال یک عراقی یا یک افغانستانی برای تحصیل به آمریکا برود ما باید نگران باشیم زیرا از نظر استراتژی بهتر است که آنها برای تحصیل به ایران بیایند. وی با اشاره به سیاست‌های اجرایی برای گسترش روابط بین‌المللی گفت: بین‌المللی سازی آموزش عالی کشور از طریق تأسیس دانشگاه‌های مشترک با کشورهای راهبردی و تبادل استاد و دانشجو محقق می شود و تبادل دانش فنی و توسعه تحقیقات بین‌المللی نیز از طریق انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک بین دانشگا‌ه‌های داخل و خارج و صادرات کالاها از سوی پارک‌ها و مراکز رشد و همچنین انتقال تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ خارجی به مراکز تحقیقاتی کشور و تهیه پیوست آموزشی، علمی و فناوری برای ابرپروژه‌های بین‌المللی ممکن است. سالارآمالی گفت: بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور در پایگاه تامسون رویترز برای سال 2016، 8 دانشگاه کشورمان در لیست 800 دانشگاه برتر دنیا قرار می‌گیرند در حالی که سال 2012 فقط دانشگاه صنعتی شریف و سال 2015 دانشگاه شریف و دانشگاه صنعتی اصفهان در این لیست بودند.

94/11/10 - 13:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن