تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820889347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد امام جمعه پلدختر از صداوسیمای لرستان / انعکاس و انتشار اخبار خلاف واقع درست نیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


انتقاد امام جمعه پلدختر از صداوسیمای لرستان / انعکاس و انتشار اخبار خلاف واقع درست نیست استان‌ها > لرستان - امام جمعه پلدختر گفت: صداوسیمای مرکز لرستان در برابر نقادان باید نقدپذیر باشد و به جای اصلاح مواضع چکشی نگیرد که این گونه موضع گیری شایسته نیست و اشتباه است

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از پلدختر ، حجت الاسلام محمد سوری در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر یکی از مشکلات جامعه را عدم پذیرش نقد دانست واظهار داشت :مسوولان باید در برابر انتقادات حوصله و صبر داشته باشند و به نقدپذیری احترام بگذارند زیرا نقد منصفانه همواره گره گشای جامعه است .
وی در برخی جاها اشکالاتی بر صدا و سیمای مرکز لرستان وارد است افزود: انعکاس و انتشار اخبار خلاف واقع درست نیست و کسی که به او نقد می شود باید نقد پذیر باشد ، مسوولی که از نقد بترسد مسوول نیست و باید اجازه نقد بدهد و از نقادان استقبال کند .
امام جمعه پلدختر بیان کرد: بسیاری از بزرگان برای نقد شدن هدیه می دانند و کسی که بر او نقد می شود به جای موضع گیری و یا عکس العمل به دنبال اصلاح باشد و این به اعتقادات ارتباطی ندارد .
وی عنوان کرد: هر کس باید سه مولفه تعهد، تخصص و تدین را دارا باشد که ممکن است فردی در یکی از این موارد مورد انتقاد قرار بگیرد مسوولان باید به خواسته ها و مطالبات عمومی مردم توجه کنند ، بعضی ها آنقدر آستانه تحملشان پایین است که برای نقد از راه تخریب وارد می شوند باید نقد پذیر بود و اشکال کار خود را اصلاح کرد.
حجت الاسلام سوری بیان صادقانه و مردمی بودن را از ویژگی های خبرنگار خوب دانست وگفت: خبرنگاران با رصد مشکلات جامعه با نقد عالمانه کاستی ها را به گوش مسوولان برسانند و نباید خبرنگاران را سرکوب کرد که یک موقع خبرنگاران دنبال حاشیه نیستند و از راه وارد می شوند و ممکن است مسوول پاسخ ندهد .
وی با بیان این که خبرنگاران مبلغان فرهنگی جامعه هستند و می توانند فرهنگ تولید کنند ، تصریح کرد: خبرنگاران می توانند آرامش را به جامعه هدیه کنند در صورتی که خود دارای مولفه هایی باشند یکی این که خود آرام و اهل هیاهوی نباشند وخبر خلاف واقع با انتقاد فرق دارد و سعی بر این باشد که پرده از گناهان دیگران برداشته نشود و حریم خصوصی افراد حفظ شود .
وی خاطر نشان کرد: خبرنگار یک ناظر و دیده بان اجتماعی است ونباید به دنبال مچ گیری باشد و مشکلات را ببیند و بیان کند و در انتخابات اصحاب رسانه باید آرامش را در جامعه ایجاد و حرمت قلم را حفظ کنند و بدانند که قلم حرمت ذاتی دارد و نباید آن را به هر سمی و به اغراض شخصی آلوده کرد زیرا چنین قلمی می تواند جامعه را بیمار کند .
حجت الاسلام سوری کارکرد اصلی خبرنگار را اطلاع رسانی صادقانه ذکر کرد و اظهار داشت : کسی که سایت و روزنامه ای دارد به دنبال حاشیه سازی باشد قلمش مسموم است و اعتماد مردم از او سلب می شود و این به نفع دیگران نیست و اهانت به افراد با شرافتی است که در این عرصه فعالیت می کنند .
امام جمعه پلدختر با بیان این که خبرنگار باید در بیان اخبارش مواظب باشد که مطالب خلاف واقع منعکس نشود ،گفت: خبرنگاران حرمت قلم را نگه دارند زیرا وارونه نوشتن خبرنگاری نیست زیرا برخی خیال می کنند همین طوری مطلبی را بنویسند خبرنگارند .
حجت الاسلام سوری آموزش را یکی از نیازهای اصلی خبرنگاران شهرستان دانست و اظهار داشت : رسانه ها نقش مهم و به سزایی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم بر عهده دارند که یکی از نیازهای اصلی خبرنگاران آموزش است .
وی بیان خلاف واقع را مصداق فسق دانست و افزود: اخبار کذب و فاسق و خلاف واقع ناخداگاه بر جامعه تاثیر گذار خواهد بود و رویکرد جامعه را به سمت نادانی و جهل سوق می دهد .
امام جمعه پلدختر به شکستن درب خانه امام علی (ع) اشاره و بیان کرد: تشیع از خبرهای کذب ضربه های سنگین دیده است که منشا این ظلم تاریخی نیز یک خبر دروغ بوده است .
وی عنوان کرد: عدالت و ایمان نخستین مولفه خبرنگاراست که اگر داشته باشد منشا آن درست است اگر خبر خلاف واقع بیان شود عوارض و تبعات ناخوشایندی دارد که با معذرت خواهی جبران نمی شود .
حجت الاسلام سوری گفت: خبرنگار باید امانت دار باشد و به آبروی دیگران خدشه وارد نکند که این قابل جبران نیست ، اهل قلم باید صادق باشند و مردمی بودن مولفه بسیار مهمی برای خبرنگار است .
وی تصریح کرد: خبرنگار باید در بین مردم باشد در غیر این صورت نمی تواند واقعیات را بیان کند و به موقع خبرها را منعکس کند ، مقام خبرنگار بالا است و با صرف یک خبر نمی شود نامش را خبرنگار نهاد و خیلی از خبرنگاران نیاز به آموزش دارند .
وی با بیان این که ، تهیج و اغنای مردم یکی دیگر از ارکان رسانه است خاطر نشان کرد:خبرنگار باید مردم را به هیجان آورد و اگر خبرنگار این توان نداشته باشد خبرنگار نیست .
حجت الاسلام سوری اظهار داشت: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم خبر ، خلاف واقع آنقدر در فضای مجازی و شبکه های مخرب وجود دارد که خبرهای کذب قابل کنترل نیست .
امام جمعه پلدختر گفت: خبرنگار دور اندیش باشد و محدود نباشد و آینده نگر باشد تا خبرش خریدار داشته باشد و بتواند مطالب را با دور اندیشی برای جامعه بیان کند و نقد منصفانه داشته باشد که درصورت رعایت این مولفه ها در ایجاد آرامش جامعه سهیم است اسما اسماعیل پور

کلید واژه ها: استان لرستان -




پنجشنبه 8 بهمن 1394 - 13:34:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن