تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820781676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حالا نوبت قوه قضائيه است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حالا نوبت قوه قضائيه است
واكنش‌ها به پرونده فساد در فوتبال همچنان ادامه دارد و اين بار نمايندگان مجلس پس از جوسازي مسئولان فدراسيون فوتبال كه اين گزارش را بي‌ارزش خوانده بودند، ديروز در گفت‌وگو با خبرگزاري‌ها با اعلام جزئيات بيشتري از اين گزارش تأكيد كردند كه مستندات اين پرونده را براي برخورد با متهمان به قوه قضائيه ارسال كرده‌اند.
نویسنده : سعيد احمديان 


روي سياه فوتبال اين روزها بيشتر از قبل نمايان شده، دليل آن قرائت گزارش پرونده فساد در فوتبال در صحن علني مجلس بود، گزارشي كه پرده از فساد مالي و اخلاقي كه در فوتبال كشور رو به گسترش است، برداشت. همان طور هم كه پيش‌بيني مي‌شد علي كفاشيان كه به عنوان رئيس مجموعه فوتبال، بايد درباره اين پرونده پاسخگو باشد، در گفت‌وگوهاي مختلف سعي در جوسازي عليه اين گزارش و غير مستند بودن آن داشته است. فرار رو به جلوي كفاشيان و همكارانش در اين پرونده در شرايطي است كه مجلس در گزارش فساد در فوتبال از همكاري نكردن فدراسيون انتقاد كرده بود. در بخشي از اين گزارش كه در مجلس قرائت شده بود، آمده است: «تعلل در ارائه توضيحات و پاسخ‌هاي انحرافي فدراسيون فوتبال به مكاتبات كميسيون در جريان رسيدگي به اين پرونده و همكاري نكردن مناسب برخي از نهادها از جمله حراست وزارت ورزش، روند رسيدگي به اين پرونده و همكاري نكردن مناسب برخي از نهادها از جمله حراست وزارت ورزش، روند رسيدگي به اين پرونده را طولاني و دچار مشكل كرد.»
تلاش كفاشيان و برخي ديگر از اهالي فوتبال در راستاي بي‌ارزش خواندن گزارش پرونده فساد در فوتبال باعث شد تا ديروز سخنگوي كميسيون اصل90 مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاري‌ها نسبت به آن واكنش نشان دهد و از مستند بودن گزارش دفاع كند. مصطفي افضلي فرد، سخنگوي كميسيون اصل 90 در اين رابطه گفت: «مستندات اين گزارش به صورت كتبي، تصويري و استعلام از نهادهايي مثل بازرسي كل كشور نيروي انتظامي و وزارت اطلاعات است‌، اظهارات ‌شهود به عنوان دليل مستند نيز در كميسيون اصل 90 وجود دارد و ادله آنها در گزارش قيد شده است. تهيه گزارش كميسيون اصل 90 بالغ بر دو سال و با تشكيل 100 جلسه طول كشيد كه براي تهيه آن مكاتباتي با مقامات عالي اركان نظام فوتبال، وزارت ورزش و نهادهاي امنيتي، نظارتي و اطلاعاتي صورت گرفت. همچنين با مربيان‌، رؤساي باشگاه‌ها‌، بازيكنان‌، داوران و تمامي مسئولان انضباطي‌، قضايي و فني فوتبال جلساتي برگزار شد.»
افضلي فرد در ادامه گفته است كه متهمان اين پرونده به قوه قضائيه معرفي شده‌اند و بايد در اين رابطه پاسخگو باشند: «18 نفر به قوه قضائيه معرفي شده‌اند و نام‌هايي از وزارت ورزش و جوانان، اركان فدراسيون فوتبال، رؤساي باشگاه‌ها و كميته استيناف در ميان اسامي اعلام شده به قوه قضائيه در جريان پرونده فساد در فوتبال وجود دارند. درجه تخلف اين 18 نفر متفاوت است، اما همه نام‌ها به قوه قضائيه داده شده و منتظر رسيدگي به آن در اولين فرصت از سوي اين قوه هستيم تا نتيجه را طبق قانون به كميسيون اصل 90 اعلام كند.» او در ادامه از قوه قضائيه مي‌خواهد كه برخورد قاطعي با اين متهمان صورت بگيرد: «اگر برخورد قاطع و بدون ملاحظه‌كاري و محافظه‌كاري انجام نشود نبايد اميد داشت كه اين گزارش منجر به اصلاح و ترميم ساختار فوتبال كشور شود، پس انتظار اين است آنجا كه لازم است با متخلفان برخورد قانوني شود.»
  
دلالاني كه مديران را دور مي‌زدند
يكي از بخش‌هاي پرونده فساد در فوتبال، نبود نظارت فدراسيون فوتبال روي انتصاب‌هاي مديران ورزشي و واريز پول‌هاي فدراسيون به حساب شخصي است، موضوعي كه سبب شده تا آسيب‌هاي زيادي متوجه فوتبال كشور شود. افضلي فرد در اين باره گفت: «طبق اساسنامه، فدراسيون فوتبال بايد بر انتصابات نظارت كند به گونه‌اي كه مديران باشگاه‌ها از سابقه ورزشي مرتبط برخوردار باشند و صرفاً مدير نباشند، اما موارد عديده‌اي حين بررسي پرونده فساد در فوتبال مشاهده شد كه مديران باشگاه‌ها به علت دور بودن از فضاي فوتبال و آشنايي نداشتن با سازوكار مسئوليت و مديريت در فوتبال، دچار خطاهايي و حتي از سوي دلالان دور زده شدند و منجر به بروز آسيب‌هايي شدند.» همچنين ديروز پايگاه خبري «فردا» جزئيات بيشتري از تخلفات فدراسيون فوتبال را كه در گزارش مجلس هم به آن اشاره شده، منتشر كرد. در اين گزارش آمده است: «بر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اساس اعلام اعضاي كميسيون اصل 90 همكاري فدراسيون فوتبال با «ه-م» در سال‌هاي گذشته با تخلفات و ابهاماتي همراه بوده است. تا جايي كه حميد رسايي حتي يك‌بار در مصاحبه‌اي تلويزيوني واريز پول‌هاي ميليوني از بودجه فدراسيون به حساب اين فرد را تخلف بزرگ اعلام كرد، فردي كه گفته مي‌شود بابك زنجاني فوتبال است. طبق اسناد موجود در مجلس حدود۱۲ ميليون دلار از ايران به طرق و دلايل مختلف به حساب «ه- م» براي انجام امورات مدنظر فدراسيون فوتبال واريز شده است و اين‌‌ همان داستاني است كه قوه قضائيه قرار است درباره پشت پرده آن تحقيقات رسمي و گسترده‌اي انجام بدهد.»


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن