تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820396952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حالا نوبت برخورد با متخلفان است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حالا نوبت برخورد با متخلفان است
مبارزه با «نهادينه شدن فساد و تخلف در فوتبال ايران» دليل خوبي بود تا پاي مجلس به تخلفات فوتبال كشيده شود...
نویسنده : دنیا حیدری 
مبارزه با «نهادينه شدن فساد و تخلف در فوتبال ايران» دليل خوبي بود تا پاي مجلس به تخلفات فوتبال كشيده شود؛ مسئله‌اي كه اميدواري‌هاي زيادي ايجاد كرد براي ريشه كن كردن فساد در ورزش، ‌خصوصاً فوتبال كه يكي از محبوب‌ترين ورزش‌هاي جامعه است و طرفداران زيادي هم دارد.
نماينده‌هاي مردم در خانه ملت هم با شعارهاي خوبي شروع كردند و طولي نكشيد كه گفته شد اين بررسي نام دانه درشت‌ها را فاش و دست آنها را از فوتبال كوتاه مي‌كند تا ريشه فسادي كه سال‌هاست در اين ورزش ريشه دوانده، ‌به معناي واقعي زده شود، اما بررسي‌هاي كميسيون اصل نود كه اين وظيفه را برعهده داشت به قدري طولاني شد كه اميدها كم‌كم، ‌كمرنگ شد و اين ذهنيت به وجود آمد كه مجلس هم نخواهد توانست ريشه فساد در فوتبال را بخشكاند. خصوصاً كه هر بار جواب مسئولان امر نويد روزهاي آينده را مي‌داد كه مي‌آمدند و مي‌رفتند بي‌آنكه نتيجه‌اي در بر داشته باشد. همين تعلل و وقت‌كشي كافي بود تا تصور شود باز هم اين پرونده ناتمام مي‌ماند يا نهايتاً نام چند خرده پا را فاش مي‌كند و كله‌گنده‌هاي آن همچنان پابرجا خواهند ماند، بي‌آنكه گزندي متوجه آنها شود.
در چنين شرايطي بود كه روز گذشته كميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي گزارش خود را در خصوص عملكرد وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال با بررسي موضوع فساد در فوتبال منتشر كرد؛ گزارشي كامل و جامع كه به موارد مهمي در خصوص فساد در فوتبال اشاره و آنها را مورد به مورد بررسي كرده بود. موارد زيادي كه البته مسئله پنهاني براي اهالي جامعه فوتبال و هواداران آن نبود. آنچه كميسيون اصل نود روز گذشته در قالب گزارشي كامل، اما ادامه‌دار منتشر كرد، در واقع پرده برداشتن از واقعيتي بود كه فوتبالي‌ها، ‌از مسئولان، بازيكنان و مربيان گرفته تا هواداران آن و حتي اصحاب رسانه، ساليان سال است كه از نزديك شاهد بوده‌اند و با آن دست به گريبان هستند؛ واقعيت تلخي كه البته تاكنون هيچ دست قدرتمندي توانايي مقابله با آن و زدن ريشه‌اش را نداشته است.
گزارش با طول و تفسير نماينده‌هاي مردم در ساختمان خيابان بهارستان بار ديگر بارقه‌هاي اميد را ايجاد كرد تا شايد اين بار پرونده فسادي كه حالا مجلسي‌ها هم به زواياي آن واقف شده‌اند، مورد قضاوتي عادلانه قرار بگيرد و مجرمان آن معرفي شوند؛ مجرماني كه پيشتر قول معرفي آنها، حتي دانه‌درشت‌هايش هم داده شده بود، اما واقعيتي كه مجلس از آن پرده برداشته، ‌واقعيت پنهاني نيست و مهم نحوه برخورد با آن است.
گزارش منتشر شده اگر چه تقريباً گزارش كاملي است كه به اكثر موارد تخلف در فوتبال اشاره كرده است، اما اين گزارش زماني مي‌تواند نتيجه داشته باشد كه دست مجرمان واقعي را رو كند و به صرف ارائه اين گزارش بي‌آنكه دست كسي را رو كند، ‌ختم نشود. فوتبال حالا چشم انتظار آن است كه اين گزارش بتواند دست‌هاي پشت پرده‌اي كه سال‌هاست خرخره فوتبال را مي‌فشارد، رو و سپس كوتاه كند؛ در غير اين صورت اگر دانه‌درشت‌هاي متخلفي كه فساد را به فوتبال پيوند زده‌اند همچنان بتوانند بي‌دغدغه به كار خود ادامه دهند، نه اين گزارش، كه 10 گزارش كامل‌تر و پر و پيمان‌تر از اين هم ارزشي ندارد اگر برخوردي با عاملان فساد را در پي نداشته باشد.
موارد مهم و اساسي كه در بررسي‌هاي مجلس به رشته تحرير در آمده، مواردي است كه بارها و بارها از سوي رسانه‌هاي نوشتاري و تصويري به آن پرداخته شده است، اما از آنجايي كه متخلفان فوتبال جايگاه پرقدرتي در اين ورزش دارند و پشت‌شان محكم است يا حتي خود قانونگذارند، ‌همواره توانسته‌اند از مهلكه جان سالم به در ببرند و به راهي كه مي‌روند ادامه دهند. حالا با گزارش نماينده‌هاي كميسيون اصل نود، يك بار ديگر اين اميدواري به وجود آمده كه شايد نماينده‌هاي مجلس اين دم آخري و قبل از پايان مأموريت خود در خانه ملت بتوانند خدمت بزرگي به فوتبال و دست فساد را قبل از رفتن قلم كنند و پرونده متخلفان را تحويل قانون دهند؛ متخلفاني كه سال‌هاست قانون، مردم و فوتبال را بازيچه خود كرده‌اند، اما بايد ديد عدالت نهادهاي قضايي گريبان دانه درشت‌هاي فاسد فوتبال را مي‌گيرد يا نه.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن