تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815599338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سنندج میزبان نشست تخصصی کُرد و فرهنگ ملل


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


سنندج میزبان نشست تخصصی کُرد و فرهنگ ملل استان‌ها > کردستان - رئیس مرکز پژوهش های کردستان شناسی دانشگاه کردستان گفت: با هدف معرفی فرهنگ و چهره کرد در ادبیات دیگر ملل نشست تخصصی «کُرد و فرهنگ ملل» اواخر بهمن ماه در دانشگاه کردستان برگزار می شود.

دکتر امید قادرزاده در گفتگو با خبرآنلاین کردستان اظهار داشت: توسط مرکز پژوهش های کردستان شناسی دانشگاه کردستان با همکاری پژوهشگاه هنر، فرهنگ و ادبیات نشستی تخصصی با عنوان کُرد و فرهنگ ملل در تاریخ 26 بهمن ماه جاری در تالار مولوی دانشگاه کردستان در سنندج با حضور اساتید دانشگاهی، محققان و چهره های برجسته علمی کشوری برگزار می شود.
قادرزاده افزود: این نشست در دو پنل که پنل اول به فرهنگ و هویت کرد در فرهنگ و ادبیات سایر ملل چگونه معرفی و بازنمایی می شود خواهد پرداخت و در پنل دوم نیز به شناسه های فرهنگ، منش، شخصیت و هویت کردی در ادبیات کردی کلاسیک و معاصر و در فلکلور فرهنگ عامه پرداخته می شود.
وی تصریح کرد: محورهای این نشست تخصصی شامل: نقد رویکرد شرق شناسانه به کُرد، کُرد در ادبیات فارسی، بازنمایی کُرد در ادبیات کلاسک عرب، کُرد در متون اسلامی، شخصیت و منش کُرد در ادبیات کُردی و فرهنگ فولکلور کردی (درآمدی بر مکاتب بیت خوانی مکریان و افشار) می باشد که با حضور اساتید برجسته و مرتبط مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
او اذعان داشت: این نشست علمی که در پنل جداگانه صورت می گیرد با هدف معرفی فرهنگ، منش و شخصیت کُردی، بازنمایی چهره کُرد در ادبیات دیگر ملل، نقد دیدگاه شرق شناسان نسبت به چهره کُرد در متون غربی و شخصیت و منش کرد در ادبیات کُردی برگزار می شود.
رئیس مرکز پژوهش های کردستان شناسی دانشگاه کردستان با بیان اینکه محورهای این نشست که در در دو پنل شرح داده شده مذکور صورت می گیرد با حضور و سخنرانی دکتر بختیار سجادی، دکتر سید احمد پارسا، دکتر حسن سرباز، دکتر نجمه الدین جباری، دکتر هادی رضوان، دکتر عبدالله رسول نژاد و دکتر رحمان ویسی برگزار می شود گفت: این برنامه در روز دوشنبه 26 بهمن ماه در تلار مولوی دانشگاه کردستان در سنندج از ساعت 15 الی 19 می باشد و ورود برای اهالی فرهنگ و هنر، نویسندگان و محققان و دانشجویان و عموم علاقمندان آزاد است.
گفتنی است مرکز پژوهش های کردستان شناسی دانشگاه کردستان تاکنون چندین همایش، برنامه و نشست تخصصی را برگزار کرده است که می توان به کنگره اردلان شناسی، همایش ملی پژوهش موسیقی کردی، مراسم گرامیداشت زنده یادان احمد قاضی و احمد شریفی در سنندج، خوانش تحلیلی سنگ نگاره های کردستان، کردشناسی و جایگاه آن در دانشگاه های اروپا، معرفی، نقد و بررسی ادبیات کردی، همایش ملی کُرد و فرهنگ و ادب ایرانی اسلامی و ... اشاره کرد.

کلید واژه ها: استان کردستان -




چهارشنبه 7 بهمن 1394 - 18:15:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن