تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801283451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر جدید ایران در عشق‌آباد استوارنامه خود را تسلیم «بردی‌ محمداف» کرد+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
سفیر جدید ایران در عشق‌آباد استوارنامه خود را تسلیم «بردی‌ محمداف» کرد+تصاویر
سفیر جدید ایران در عشق‌آباد با رئیس جمهور ترکمنستان ملاقات و استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.

خبرگزاری فارس: سفیر جدید ایران در عشق‌آباد استوارنامه خود را تسلیم «بردی‌ محمداف» کرد+تصاویر



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق آباد، سفیر جدید ایران در عشق‌آباد با رئیس جمهور ترکمنستان ملاقات و استوارنامه خود را تسلیم وی نمود. «سید محمد احمدی» سفیر جدید ایران در دیدار با «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان، سلام گرم و دعای خیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری اسلامی ایران را به دولت و ملت ترکمنستان ابلاغ کرد.

سفیر جدید ایران با تاکید مسئولیت دیپلماتیک وی در کشور ترکمنستان که در مجامع جهانی با سیاست‌های مسالمت‌آمیز و سازنده معروف است، به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد استقلال ترکمنستان به رئیس جمهور و ملت این کشور تبریک گفت.

  «بردی محمداف» نیز در این دیدار گفت: ایران و ترکمنستان دارای اشتراکات تاریخی، فرهنگی و سنتی هستند که قدمت آنها چندین هزار سال می‌باشد.

وی در این زمینه بر اهمیت حضور و فعالیت سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد، جهت توسعه و گسترش روابط و مناسبات میان 2کشور دوست و همسایه تاکید کرد و برای سفیر جدید ایران در این کشور آرزوی موفقیت کرد.

در جریان ملاقات سفیر جدید ایران در عشق‌آباد با رئیس جمهور ترکمنستان که در فضای کاملا دوستانه و صمیمی برگزار شده است، روند فعلی و دورنمای روابط  و همکاری‌های میان تهران و عشق‌آباد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. طرفین در این زمینه بر عزم جدی دولت ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه و گسترش هر چه بیشتر مراودات همه جانبه میان 2 کشور تاکید کردند. رئیس جمهور ترکمنستان در این ملاقات بر اهمیت دست آوردهای سفر خود به ایران در نوامبر سال گذشته میلادی(2015) تاکید و عنوان کرد:  توافقات و دست‌آوردهای این سفر جهش جدیدی به روند رو به رشد مناسبات میان 2 کشور بخشیده‌ است. چگونگی گسترش تعاملات تجاری، اقتصادی، همکاری در زمینه حمل‌ونقل و ترانزیت کالا، اجرای طرح‌های انرژی، صنعتی، نفت و گاز و پتروشیمی، همکاری‌های فرهنگی و آکادمیکی و نیز گرامیداشت ارزش‌های تاریخی، معنوی، فرهنگی و ادبی ملت 2 کشور از دیگر موضوعات مذاکرات رئیس جمهور ترکمنستان با سفیر جدید ایران در عشق‌آباد بود. احمدی سفیر جدید ایران پس از ملاقات با رئیس جمهور  ترکمنستان ،در مصاحبه با تلویزیون ملی این کشور ضمن اظهار خرسندی از ملاقات با شخص رئیس جمهور ترکمنستان، نتایج آن را بسیار مثبت و سازنده توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه کشور ترکمنستان برای ایران یک کشور دوست و برادر است، افزود: ارتقاء سطح روابط بین تهران و عشق‌آباد  از مهمترین وظایف و اولویت‌های برنامه کار من می‌باشد. وی افزود: اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی میان ملت ایران و ترکمنستان در واقع از مهمترین عوامل پیوند دهنده میان دو ملت و کشور می‌باشد و این در حالی است که ترکمنستان روابط خود را با ایران در سالهای اخیر که سالهای سخت برای ایران بود(تحریم ها) گسترش داده و همواره از ایران حمایت و پشتیبانی می‌کرد. سفیر ایران همچنین اعلام آمادگی کرد که شرکت‌های ایرانی حاضر هستند در طرحهای بزرگ زیربنای ترکمنستان حضور یابند. احمدی پیش از این انتصاب در سمت‌های مختلف از جمله معاون اداره خلیج فارس، سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در بحرین، استاندار ایلام و فارس و مشاور بین‌الملل وزیر کشور مشغول به فعالیت بوده است. سید محمدموسی هاشمی گلپایگانی پیش از احمدی عهده‌دار این سمت بود.

94/11/07 - 10:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن