تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820599524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت حضور مؤثر رأی اولی‌ها در انتخابات 7 اسفند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاندار یزد در جمع دانش آموزان یزد تاکید کرد: ضرورت حضور مؤثر رأی اولی‌ها در انتخابات 7 اسفند استاندار یزد گفت: ضروری است دانش‌آموزانی كه به سن قانونی رأی دادن رسیده‌اند و به‌اصطلاح رأی اولی محسوب می‌شوند در انتخابات پیش رو حضوری مؤثر و پرشور داشته باشند.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ بهمن ساعت 08:49

خبرگزاری پانا+


به گزارش پانا از یزد، روز سه‌شنبه 6 بهمن‌ماه همایش استانی فصل حضور و جشن تكلیف سیاسی دانش آموزان استان با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیركل حوزه استاندار، مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مشاور استاندار در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، مشاور معاون وزیر آموزش‌وپرورش، مدیركل و جمعی از مدیران آموزش‌وپرورش استان در سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این همایش ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش آموزان استان و تبریك ماه بهمن، ماه پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: شما دانش آموزان آینده‌سازان شایسته میهن اسلامی هستید و پاسخ‌های دقیق شما به سؤال مهر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نشان از استعداد، توانمندی، تیزهوشی و دانایی بالای دانش آموزان استان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری دارد.
«سید محمد میرمحمدی» ادامه داد: توانایی ما در دانایی‌مان نهفته است و دانایی اصلی‌ترین سرمایه جوامع بشری است.
وی افزود: خوشبختانه مجموعه مطلوبی از پاسخ‌های دانش آموزان به این پرسش مهر جمع‌آوری‌شده كه بعد از جمع‌بندی در قالب كتابی به وزارت آموزش‌وپرورش ارسال می‌شود تا در سراسر كشور مورداستفاده قرار گیرد.
میرمحمدی با اشاره به پرسش مهر رئیس‌جمهوری مبنی بر اینكه بعد از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها فرصت‌های پیش روی ما چیست؟ و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت‌ها استفاده كنیم؟ تصریح كرد: خوشبختانه با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، زمینه پیشرفت و سرافرازی بیش‌ازپیش جمهوری اسلامی ایران فراهم‌شده است.
استاندار یزد اظهار داشت: شما دانش آموزان نیز با تیزهوشی پاسخ‌های درستی به این سؤال رئیس‌جمهوری دادید و لازم است در دوران پساتحریم برنامه‌ریزی برای دستیابی به فنّاوری‌های برتر، گسترش علم و فناوری، برند سازی كالاهای تولید داخلی، حضور در بازارهای سایر كشورها و اعتمادآفرینی در بازارهای بین‌المللی در دستور كار برنامه ریزان قرار گیرد.
وی افزود: آنچه مهم است اینكه در موضوع برجام تنها نباید روی مسائل اقتصادی و موضوعات داخلی تمركز كرد بلكه باید مباحث فرهنگی، اجتماعی، علمی، پژوهشی و روش‌های ارتباطی مؤثر و قابل‌استفاده در روابط بین‌المللی و سطح جهانی را نیز مدنظر قرارداد و این نكته بسیار مهمی است. جشن تكلیف سیاسی نماد حماسه حضور دانش آموزان در انتخابات میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه اشاره كرد و گفت: برگزاری این جشن تكلیف سیاسی می‌تواند نماد حماسه حضور مؤثر و بانشاط شما دانش آموزان به‌اصطلاح رأی اولی در انتخابات پیش رو باشد.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: وقتی انسان به سن تكلیف می‌رسد و برایش جشن تكلیف مذهبی می‌گیرند مسئولیت‌های گسترده‌ای بر عهده او گذارده می‌شود و این نشان می‌دهد كه پسران ما در سن 15 سالگی و دخترانمان در سن 9 سالگی آمادگی برای حضور و ایفای نقش در اجتماع و مجموعه مسئولیت‌هایی كه یك انسان بالغ می‌تواند بپذیرد رادارند.
وی خاطرنشان كرد: اینكه جشن تكلیف سیاسی را از جشن تكلیف مذهبی جدا کرده‌ایم به علت آن است كه قانون انتخابات در جمهوری اسلامی ایران سن رأی‌دهندگان را 18 سال تمام ذكر كرده است و ما نیز در برگزاری انتخابات و كلیه مراحل آن تابع قانون هستیم.
میرمحمدی تأكید كرد: در انتخابات پیش رو نه‌تنها دانش آموزان رأی اولی باید حضوری تأثیرگذار و بانشاط در پای صندوق‌های رأی داشته باشند، بلكه می‌توانند پدران، مادران و سایر اعضاء خانواده خود را نیز به حضور در انتخابات تشویق و ترغیب نمایند.
استاندار یزد یادآور شد: ضروری است به كسانی رأی دهیم كه دلسوز نظام و انقلاب باشند، نسبت به ملت ایران وفای به عهد داشته باشند، با مشكلات مردم آشنا باشند و با وضع قوانین مترقی بتوانند نظام جمهوری اسلامی ایران را تعالی ببخشند.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان در پایان سخنان خود تصریح كرد: شما دانش آموزان وارث میراث ارزشمند، فرهنگ غنی و دستاوردهای عظیم نسل گذشته ایران‌زمین هستید و ضروری است با دانایی و توانایی ضمن حفظ این فرهنگ غنی و هویت تاریخی، آن را تقویت و در سراسر جهان گسترش دهید تا تمام مردم دنیا از فرهنگ غنی ایران اسلامی بهره‌مند شوند.
در ابتدای این مراسم 10 نفر از برگزیدگان پرسش مهر رئیس‌جمهوری و نمایندگان شوراهای دانش‌آموزی استان به بیان مسائل و نظرات خود در دو موضوع انتخابات و اجرائی شدن برجام پرداختند.
گفتنی است در پایان همایش استانی فصل حضور و جشن تكلیف سیاسی دانش آموزان استان از برگزیدگان و نفرات برتر پرسش مهر رئیس‌جمهوری در سال 93 در رشته‌های قطعه ادبی، مقاله پژوهشی، شعر، داستان كوتاه، فیلم كوتاه، كاریكاتور، طراحی پوستر و عكاسی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن