تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815071994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسولی:اصلاح‌طلبان همچنان به دنبال حضور جدی در انتخابات اسفند ٩٤ هستند


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



رسولی:اصلاح‌طلبان همچنان به دنبال حضور جدی در انتخابات اسفند ٩٤ هستند
روز نو : بعد از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس از سوی هیات‌های نظارت، برخی جریان‌های سیاسی از ردصلاحیت گسترده نامزدهای خود خبر دادند. حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران عنوان کرد که در مجموع کل کشور از سه هزار نفر اصلاح‌طلبی که ثبت‌نام کرده بودند تنها ٣٠ نفر تایید شده‌اند. پس از این اعتراضات، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری نیز در نشست خبری پس از اجرا شدن برجام گفت که از اختیارات خود برای موضوع ردصلاحیت‌ها استفاده خواهد کرد. با این حال اصلاح‌طلبان همچنان سیاستشان را حضور جدی در انتخابات مجلس اعلام می‌کنند. در همین حال، حسن رسولی که به‌عنوان نماینده محمدرضا عارف در شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان حضور دارد، برنامه این گروه سیاسی را در شرایط جدید، ادامه حضور جدی در انتخابات عنوان می‌کند.
با توجه به رد صلاحیت‌ها، برنامه پیش‌رو و جایگزین اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم چیست؟
استراتژی اصلاح‌طلبان همواره حضور جدی و فعال در صحنه انتخابات بوده و هست و به نظر می‌رسد که این راهبرد تا حد امکان دچار تغییر و بازنگری نخواهد شد. ما ضمن این‌که نسبت به تصمیمات هیات‌های نظارت در حوزه‌های انتخابیه گله‌مند هستیم که بر خلاف حرکت مثبت هیات‌های اجرایی در بررسی صلاحیت‌ها که بستری را برای زمینه‌سازی ورود به صحنه انتخابات فراهم کرد، اقدامات بخش نظارتی در این مرحله نگرانی‌های جدی را برای فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و هواداران دولت به وجود آورده است.
 البته این مرحله، مرحله نهایی نیست و منتظر هستیم که در روزهای آینده شورای نگهبان که فصل الخطاب است با ایفای نقش داوری منصفانه و با اعمال دیدگاه حکومتی و لحاظ کردن مصالح کلی نظام در این تصمیم مهم، به نگرانی ایجاد شده در اثر عملکرد هیات‌های نظارت پایان دهد و با رسیدگی دقیق همراه با خوش‌بینی و سعه‌صدر به شکایت‌ها، نتیجه‌ای که اعلام می‌کند باعث بازگشت امید به فعالیت‌های سیاسی
 و انتخاباتی باشد.
اصلاح‌طلبان تلاش خواهند کرد که امیدوارانه این مرحله نه چندان خشنود‌کننده را با امید به اصلاح و بازنگری سپری کنند و منتظر اعلام نتیجه نهایی باشند.
من پیش‌بینی می‌کنم که جهت‌گیری اساسی و اصلی اصلاح‌طلبان در برخورد با انتخابات پیش رو، با هدف کمک به مشارکت حداکثری و نیز تشکیل مجلس کارآمد و آرایش پیداکردن صحنه رقابتی برای همه سلایق سیاسی است و آنها باید خود را برای روزهای امیدبخش‌تر آماده کنند و تا حدی که امکان حضور و فعالیت انتخاباتی موجود باشد که از کف مطالبات اصلاح‌طلبان عدول نکند، امیدوارانه به فعالیت‌های خود ادامه دهند.
اگر این اتفاق نیفتاد و نظر شورای نگهبان تغییر نکند، تصمیم اصلاح‌طلبان
 چه خواهد بود؟
در آن صورت باید براساس مشورت و عقل جمعی به‌طور اقتضایی بنشینیم، تصمیم بگیریم و تا جایی که به هویت و اصالت اصلاح‌طلبی و تعهدات ملی، انقلابی و مدنی که متوجه اصلاح‌طلبان است، لطمه‌ای وارد نشود و همچنین این سیاست‌ورزی منجر به ایجاد تغییر در قوه مقننه به نحوی که مجلس آینده، مجلسی کارآمدتر و معتدل‌تری باشد، تلاش خواهد شد که همین راهبردها دنبال شود.
در این صورت شما از چهره‌های مستقل و معتدل‌تر حمایت    می‌کنيد؟
 در پایان این مهلت براساس شرایطی که پیش خواهد آمد با اتکای بر عقل جمعی شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تصمیم‌گیری خواهد کرد که از کدام نامزدها حمایت خواهد کرد.
آیا تصمیم هیات‌های نظارت و شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها تاثیری در میزان مشارکت خواهد داشت؟
شاخص شرکت مردم ایران در انتخابات‌های مهم و سراسری همواره یکی از مقیاس‌ها و معیارهای سنجش و اندازه‌گیری رونق سیاسی در کشور و همدلی و همبستگی با مجموعه نظام بوده است و پیش‌بینی می‌کنم به دنبال استقبال معنادار مردم در زمان ثبت‌نام‌ها به شرط مدیریت کارآمد مجریان و ناظرین امر انتخابات به‌گونه‌ای که بتوانند نسبت به پایداری این نشاط سیاسی در مرحله رسیدگی به شکایت رد صلاحیت‌شدگان به این اقدام ملی پاسخ مثبت دهند، ضریب مشارکت مردم در انتخابات هفتم اسفند نیز همانند انتخاب‌شوندگان رکورد شکن باشد.
امیدوار هستیم که در انتخابات فرارو، ضریب مشارکت عمومی در انتخابات از ٨٠‌درصد مجلس ششم نیز فزونی یابد که قطعا در آن صورت تاثیرات شگرفی نه‌تنها در حوزه سیاست داخلی و کمک به تحقق توسعه پایدار و غلبه بر مشکلات اقتصادی مردم خواهد داشت، بلکه در عرصه منطقه‌ای و جهانی نیز موجبات تحکیم هر چه بیشتر جمهوری اسلامی و ارتقای سطح اقتدار نظام خواهد شد.




تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن