تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820246232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتي نيمار مغلوب ستاره شناي برزيل شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وقتي نيمار مغلوب ستاره شناي برزيل شد
هر چند حساسيت‌هاي خاص و بالاي رقابت‌هاي المپيك مسائل حاشيه‌اي و جانبي آن را كمرنگ مي‌كند اما انتخاب پرچمدار كاروان كشورها از آن دست مسائلي است كه نمي‌توان به سادگي از كنارش گذشت و اين مسئله هم در كشور ما و هم در ساير كشورهاي شركت‌كننده در المپيك با حساسيت خاصي انجام مي‌شود.
نویسنده : وحيد صابري 


هر چند حساسيت‌هاي خاص و بالاي رقابت‌هاي المپيك مسائل حاشيه‌اي و جانبي آن را كمرنگ مي‌كند اما انتخاب پرچمدار كاروان كشورها از آن دست مسائلي است كه نمي‌توان به سادگي از كنارش گذشت و اين مسئله هم در كشور ما و هم در ساير كشورهاي شركت‌كننده در المپيك با حساسيت خاصي انجام مي‌شود.
شخصي كه قرار است با پرچم يك كشور جلوي كاروان ورزشي حاضر شود حتماً مورد توجه رسانه‌ها و در معرض ديد ميليون‌ها بيننده تلويزيوني قرار مي‌گيرد پس شخص كمي نيست و بايد براي انتخابش وسواس خاصي به خرج داد.
مرداد سال آينده در حالي بزرگ‌ترين رويداد ورزشي، المپيك ۲۰۱۶ برزيل را در پيش داريم كه بيشتر كشورها همچنان در انتخاب پرچمدار كاروانشان به اجماع نرسيده‌اند و تنها سه كشور ايران، روسيه و برزيل پرچمدار خود را معرفي كرده‌اند. از نكات قابل توجه در اين بين پرچمداري ماريو شاراپووا تنيس باز سابق جهان است كه براي دومين بار توانست به عنوان پرچمدار زن روسيه انتخاب شود. شاراپووا در ماه گذشته براي چهارمين بار در مسابقات اوپن فرانسه موفق به قهرماني در رقابت‌هاي گرنداسلم روسيه شد. كشور روسيه از سال ۱۹۵۲ كه به عنوان بخشي از اتحاد جماهير شوروي در اين رقابت‌ها شركت مي‌كرد همواره از يك مرد به عنوان پرچمدار استفاده مي‌كرده اما امسال كميته ملي المپيك روسيه دوباره با انتخاب اين خانم به نوعي سنت‌شكني كرد. شاراپووا درباره انتخابش براي دومين باربه عنوان پرچمدار گفت:«افتخار بزرگي است كه نصيب من شده به خصوص اينكه قرار است براي دومين بار در المپيك شركت كنم.» پيش از اين، افتخار اين موضوع همواره به ورزشكاران مشهور مرد مثل الكساندر كارلين قهرمان كشتي فرنگي و الكساندر پوپوف قهرمان شناي المپيك داده شده بود.
اما انتخاب پرچمداري كاروان ورزشي المپيك در كشور برزيل طبق يك نظرسنجي صورت گرفت و سزار سيه‌لو فيليو قهرمان شناي المپيك 2008 پكن در اين نظرسنجي به عنوان پرچمدار برزيل در المپيك 2016 ريو انتخاب شد. طبق نظرسنجي مذكور، اين شناگر منتخب از آرتور زانتي ژيمناست برزيلي و نيمار فوتباليست معروف اين كشور هم عبور كرد. نكته جالب در معرفي اين پرچمدار اين است كه سيه‌لو هنوز سهميه المپيك 2016 ريو را به دست نياورده است. سزار در المپيك 2008 پكن به مدال طلاي 50 متر آزاد و مدال برنز 100 متر آزاد دست يافت و در المپيك 2012 لندن هم مدال برنز 50 متر آزاد را كسب كرد. شناگر برزيلي در صورت راهيابي به المپيك، ‌به اولين شناگر تاريخ اين كشور تبديل مي‌شود كه پرچمداري برزيل را در افتتاحيه مسابقات برعهده دارد.
اما كشور چين به عنوان يكي از قدرت‌هاي برتر ورزش جهان در المپيك ملاك‌هاي خاصي را براي انتخاب پرچمدار كاروان ورزشي خود دارد. ويژگي‌‌هاي  ظاهري و شهرت مهم‌ترين پارامتر هميشگي چيني‌ها براي انتخاب پرچمدارشان در بازي‌هاي المپيك بوده است.
مسئولان ورزشي كشور چين پارامترهايي چون بلندي قد و زيبايي و شهرت را شرط اساسي براي انتخاب پرچمدارشان در المپيك قرار داده‌اند و به همين منظور مشغول بررسي براي انتخاب پرچمدار كاروان خود هستند و هنوز نام رسمي ورزشكاران را در اين رابطه اعلام نكرده‌اند. اما با توجه به شرايطي كه معين كرده‌اند بايد منتظر يك زن ورزشكار چيني به عنوان پرچمدار باشيم. در المپيك لندن هم يك زن به عنوان پرچمدار كاروان اين كشور انتخاب شده بود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن