تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815566928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزم و اراده مجموعه استان سمنان به منظور اجرایی و عملیاتی شدن انتقال آب دریای خزر


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


عزم و اراده مجموعه استان سمنان به منظور اجرایی و عملیاتی شدن انتقال آب دریای خزر استان‌ها > سمنان - محمد رضا خباز در جلسه انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران که با حضور جمعی از علما، مسئولین استان و کشور و مؤثرین هم‌استانی مقیم تهران در سالن اجتماعات شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در تهران برگزار شد بر عزم و اراده مجموعه استان به منظور اجرایی و عملیاتی شدن انتقال آب دریای خزر به استان تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین وی افزود: کشور و استان با توجه به تغییر اقلیم رو به خشکسالی است و ما راهی جز انتقال آب دریای خزر نداریم وباید در این خصوص همه به جمعبندی نهایی برسیم .
ایشان خاطر نشان کرد: این تصمیم برای استان بسیار حائز اهمیت است و مهمترین تصمیم خواهد بود و باید تمام مجموعه های استان همدل، هم‌صدا، با وحدت و با اراده جدی این امر را محقق کنند.
استاندار سمنان پیگیری طرح انتقال آب دریای خزر و اجرای این طرح را عامل همگرایی مردم و مؤثرین و مسئولان عنوان کرد و گفت: تنها راه تامین آب استان سمنان اجرا و عملیاتی کردن این طرح است.
همچنین دکتر خباز از پیگیری اخذ مجوز زیست محیطی و تامین سهم 20 درصدی دولت از اعتبارات اجرای این طرح خبر داد و گفت: با توجه به کاهش منابع آب در کویر مرکزی ایران، استانهای همجوار نیز متقاضی آب از دریای خزر هستند.
در ادامه جلسه علیرضا دائمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو به حمایت از وزارت نیرو از این طرح اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع دولتی و لزوم تأمین منابع آب بهترین راه اجرایی شدن این طرح جذب سرمایه گذاران داخلی و خروجی است.
ایشان با اشاره به اینکه بنابر مطالعات انجام شده قرار است سالانه 200 میلیون متر مکعب آب شیرین سازی شده از منابع دریای خزر به کویر مرکزی ایران از جمله استان سمنان منتقل شود، افزود: با توجه به حجم بالای منابع آب خزر این میزان برداشت و انتقال آب در بیلان آبی این دریا تاثیر منفی نخواهد داشت.
وی از همکای وزارت نیرو با مجریان طرح و مسئولان و نمایندگان استان برای دریافت مجوزهای زیست محیطی و مجوز 215 شامل تائید مشروعیت طرح از قبیل توجیه اقتصادی و فنی و رعایت موارد زیست محیطی خبر داد.
همچنین در این جلسه نمایندگان شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه و گرمسار و آرادان و تعدادی از مؤثرین و مسئولان کشوری، علما و مسئولان استان سمنان دیدگاههای خود را در زمینه طرح انتقال آب دریای خزر به استان بیان نمودند.

کلید واژه ها: استان سمنان -




سه شنبه 6 بهمن 1394 - 15:04:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن