تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815699419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خنجر شیخ سلمان بر پشت رئیس


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
خنجر شیخ سلمان بر پشت رئیس




در روزهای گذشته ماجرای شکایت فدراسیون فوتبال عربستان علیه فوتبال ایران، سوژه رسانه های داخلی و خارجی شده بود.





وب سایت نود: در روزهای گذشته ماجرای شکایت فدراسیون فوتبال عربستان علیه فوتبال ایران، سوژه رسانه های داخلی و خارجی شده بود.

اینکه آنها نمی خواهند به هیچ وجه در ایران بازی کنند. نه تیم های ملی و نه تیم های باشگاهی شان.این بحث در روزهای گذشته مرتب در رسانه های عربی پیگیری می شد و فعلا فقط نام عربستان و باشگاههایش مطرح بود. کشورهای دیگر مثل امارات و بحرین هر چند سطح روابط دیپلماتیکشان را پایین آورده بودند، منتها آنها درباره فوتبال موضع گیری خاصی نداشتند و فدراسیون فوتبال ایران فکر می کرد فقط با فدراسیون فوتبال عربستان طرف است،‌اما به یکباره از دیروز با شکایت فدراسیون فوتبال امارات هم روبرو شده است. این خبر را شاهین رحمانی عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا که در قطر است به سایت نود داد و دیشب هم منتشرش کردیم.

اماراتی ها هم به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه زده اند که به دستور دولت امارات،تیم های ملی و باشگاهی این کشور، نباید در ایران به مصاف تیم های ملی و باشگاهی بروند.شاهین رحمانی عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره به سایت نود گفت: فدراسیون فوتبال امارات از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته تا بازیهایش در مقابل تیم های ملی و باشگاهی ایرانی در کشور دیگری انجام شود و به کنفدراسیون فوتبال آسیا هم نامه زده اند و نامه هم به فدراسیون فوتبال ایران ابلاغ شده است.آنها نه می خواهند در ایران مقابل تیم های ایرانی بازی کنند و نه تیم های ایرانی به امارات بروند.»

ائتلاف عربها شکل می گیرد؟

در هر حال به جز عربستان و امارات، قطر هم هست که این کشور به شدت از سوی عربستان و امارات تحت فشار است اما تا این لحظه قبول نکرده که در قطر میزبان تیم های ایرانی نباشد و البته به ایران نرود اما روابط ایران وقطر در سطح خوبی قرار دارد. فدراسیون فوتبال بحرین هم ظاهرا می خواهد به این ائتلاف بپیوندد اما تا این لحظه فقط دو کشور عربستان و امارات،‌وارد این ائتلاف شده اند. توجیه اماراتی ها هم این است که چون عربستان متحد آنهاست نمی خواهند به ایران بیایند. شرایط با حضور شیخ سلمان رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا در انتخابات ریاست فیفا پیچیده هم شده است. او در مقابل تقاضای اعراب قرار گرفته و البته ایران تنها برایش یک رای در انتخابات فیفا می تواند به همراه داشته باشد و وی مطمئنا نمی خواهد رای کشورهای عربی را از دست بدهد. آن هم در شرایطی که شاهزاده علی بن حسین، رقیب اردنی اش هم به شدت در حال مبارزه انتخاباتی است و سعی دارد تا آرای کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی و جنوبی را هم بگیرد و البته روی کشورهای عربی هم حساب باز کرده است.

هر چند شیخ سلمان در آسیا هم کشورهای زیادی را به عنوان حامی دارد و البته در اروپا و آمریکای شمالی و حتی آفریقا هم به خوبی توانسته رای جمع کند. با این حال، او مطمئنا با حمایت از ایران، آرای کشورهای عربی را به صندوق کاندیدای رقیبش یعنی علی بن حسین واریز می کند و به همین دلیل مطمئنا در این ماجرا نباید امیدوار باشیم که کشورهای عربی به نفع ما رای بدهند. شیخ سلمان که با کفاشیان ادعای رفاقت می کند و البته کاری کرد تا کفاشیان بتواند عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا شود، با از دست رفتن میزبانی ایران، تنها یک رای را در انتخابات فیفا از دست می دهد و این یعنی اینکه از پشت به علی کفاشیان خنجر خواهد زد.

ایران، بر سر سه راهی عمان واردن وقطر

در هر حال شاهین رحمانی به سایت نود می گوید:« طی دیروز و امروز جلسات مهمی برگزار می شود و نتیجه مذاکرات امروز مشخص می شود. از ایران علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال و محمدرضا کسرایی عضو کمیته بین الملل به دوحه قطر رفته اند.» باید دید در نهایت چه اتفاقاتی خواهد افتاد.اما سناریوی پیش روی اعراب چیست؟ اگر نمایندگان ایران در مذاکرات دیروز و امروز موفق نشوند، آن وقت ایران باید کشورهای مدنظرش را برای بازی کردن معرفی کند. ایران مطمئنا تاشکند را معرفی نخواهد کرد. چرا که در تاشکند پروازهای ایران هر هفته فقط یک پرواز رفت و برگشت آن هم در روزهای جمعه است. در هر صورت اگر هم پرواز فوری بخواهد انجام شود باید چارتر باشد. می ماند سه کشور عمان، قطر و اردن که در این میان یک کشور هم از بین این سه کشور حذف می شود. همانطور که دیروز صبح هم اعلام شد، هم امارات و هم عربستان، قطر را به عنوان میزبان انتخاب می کنند و ایران فقط باید عمان و اردن را به عنوان کشوری که در آن میزبان تیم های ملی وباشگاهی عربستان وامارات خواهد بود را انتخاب کند.

حالا این وسط تکلیف تیم های ایرانی هم مشخص نیست. اینکه اگر به یکی از این کشور هم به عنوان میزبان برویم، آن وقت هزینه های هتل و زمین با کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود یا با کشوری که از تیم های ایرانی شکایت کرده است؟ یا اینکه هزینه ها با تیم های ایرانی خواهد بود؟ رحمانی می گوید هزینه ها با تیم های میزبان است، یعنی اگر بازیهای ایران به مسقط آمد، آن وقت باید هزینه حضور در این کشور را تیم های ایرانی بدهند و اگر تیم ملی به عمان بیاید، آن وقت باید هزینه ها را فدراسیو ن فوتبال بدهد.» اگر هزینه ها با تیم های ایرانی و فدراسیون فوتبال ایران باشد،‌آن وقت شاهد هزینه سنگینی برای فوتبال ایران خواهیم بود. ضمن اینکه از دست دادن تماشاگران برای تیم های ایرانی یک اتفاق بسیار بد خواهد بود. فکرش را بکنید طرفداران تراکتورسازی تبریز نتوانند تیمشان را در تبریز تشویق کنند و باید این تیم در عمان میزبان تیم های اماراتی و عربستانی باشد. یا اگر تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی با تیم های ملی عربستان و امارات همگروه شد، باید دو بازی که میزبان است را به جای تهران در عمان بازی کند و از حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر محروم شود. این اتفاق می تواند برای فوتبال ایران یک فاجعه باشد.

ایران امن است اما...

هر چند کسانی که از ایران برای مذاکره به قطر رفته اند علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال و محمدرضا کسرایی عضو کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال هستند و دیروز هم نوشتیم که کسرایی را به جلسه راه نداده اند و وی را به عنوان مترجم به یک اتاقک فرستاده اند تا متن مذاکرات را برای اسدی ترجمه کند، بسیاری زیاد امید ندارند که آنها بتوانند میزبانی را برای ایران حفظ کنند، در این میان بحث های سیاسی هم مطرح است و هر چقدر هم آنها تلاش کنند، اما اعراب با استفاده از نفوذی که دارند،مطمئنا می توانند ورق را برگردانند. در حالیکه ایران در سال گذشته به عنوان یک کشور امن میزبان بازیهای کشورهای سوریه، افغانستان وعراق بوده، حالا چطور بایداز سوی عربها ناامن جلوه داده شود؟‌

این در حالی است که باشگاه نفط الاوسط عراق که جاسم کرار را هم در اختیار دارد، تا چند وقت دیگر در رقابتهای ای اف سی کاپ،‌ به تهران می آید و دیدارهای این تیم در رقابتهای آسیایی به میزبانی ایران انجام می شود.قرار است چند وقت دیگر، تیم های ملی سوریه و عراق در یک بازی دوستانه در تهران به مصاف هم بروند. به نظر می رسد که مدیریت فوتبال ایران باید مقابل این تصمیم گیری محتمل ای اف سی علیه فوتبال ایران بایستد و به هیچ وجه زیربار نرود و حتی به قیمت اینکه از رقابتها کنار بکشد. هر چند در مدیران کنونی فوتبال ایران این اراده دیده نمی شود. نظر سنجی سایت نود هم نشان می دهد که افکار عمومی هم عقیده دارد فدراسیون فوتبال ایران نمی تواند مانع عوض شدن محل میزبانی بازیهای تیم های ملی و باشگاهی ایران شود.باید تا روز پنجشنبه صبر کرد و دید آنها در نهایت چه رای خواهند داد. شاید حضور علی کفاشیان در قطر هم بتواند کمی امیدوار کننده باشد، اما مقابله با کمپین اعراب کار راحتی نخواهد بود.






تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن