تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813419040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كار به كشور سوم كشيده مي‌شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كار به كشور سوم كشيده مي‌شود؟
عربستاني‌ها تصور مي‌كردند با توجه به نفوذ بالايي كه در AFC دارند، به سرعت مي‌توانند پرونده بازي نكردن در ايران را مختومه اعلام كنند، اما ...
نویسنده : دنيا حيدري 


عربستاني‌ها تصور مي‌كردند با توجه به نفوذ بالايي كه در AFC دارند، به سرعت مي‌توانند پرونده بازي نكردن در ايران را مختومه اعلام كنند، اما در پي جلساتي كه طي چند روز گذشته با حضور نماينده‌هاي دو طرف با مسئولان كنفدراسيون فوتبال آسيا برگزار شد، ايران توانست با خريد زمان، به آينده اميدوار باشد.
 
زماني براي حل اختلافات
پس از دو روز جلسه با حضور مسئولان كنفدراسيون فوتبال آسيا و نمايندگان ايران، عربستان و امارات(كه به تازگي از ايران شكايت كرده و خواستار بازي در كشور سومي شده بود و درخواستش خيلي زود از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا رد شد) AFC تصميم گرفت به منظور بررسي بيشتر درخواست سعودي‌ها، زمان بازي‌هاي  نمايندگان ايران و عربستان را تغيير دهد. كميته مسابقه‌هاي AFC قرار است در تاريخ 15 مارس 2016 (25 اسفند 94) تصميم نهايي را در اين زمينه بگيرد. اگر تا آن زمان مناقشه بين ايران و عربستان به شرايط عادي برنگشت، تمامي بازي‌هاي  ايران و عربستان در ليگ قهرمانان آسيا در يك كشور ثالث برگزار مي‌شود و اگر مشكلات به وجود آمده حل شود، ‌تيم‌ها به روال سابق به مصاف هم مي‌روند. اين تصميم اوليه كنفدراسيون فوتبال آسيا در شرايطي اجرايي مي‌شود كه در جلسه اين هفته هيئت اجرايي AFC اين تصميم به تأييد برسد.
 
پذيرش پيشنهاد ايران از سوي AFC
اسدي، دبير كل فدراسيون فوتبال پس از برگزاري نشست صبح روز گذشته كميته مسابقات كنفدراسيون فوتبال آسيا گفت: «بحث اساسي ما دخالت نداشتن مسائل سياسي در فوتبال آسيا و جهان بود و اعلام كرديم همانطور كه همه بر آن اذعان دارند، ايران كشور امني است و توانايي تأمين امنيت و برگزاري مسابقات را به راحتي دارد و پيشنهادات خود را هم ارائه كرديم كه مورد قبول AFC بود و مقرر شد در رده تيم‌هاي ملي و بازي‌هاي  رسمي همه تيم‌ها مانند گذشته رفتار شود و همه كشورها با حفظ حق ميزباني، مسابقات خود را برگزار كنند. ضمن اينكه ادعا و درخواست كشور امارات مبني بر برگزاري بازي‌هاي  باشگاهي و ملي آن در كشوري بي‌طرف رد و قرار شد حق ميزباني براي تيم‌هاي ملي و باشگاه‌هاي دو كشور محفوظ بماند. ضمن اينكه برنامه بازي‌هاي  باشگاهي در ايران و عربستان تغيير كرد و مسابقات چهار گروهي كه نمايندگان ايران و عربستان سعودي در آن حضور دارند، اصلاح شد تا زمان كافي براي انجام ارزيابي‌هاي لازم در خصوص شرايط ميزباني نمايندگان دو كشور فراهم شود و پس از آن در خصوص نحوه برگزاري مسابقات تصميم‌گيري خواهد شد.»
 
درخواست مجلسي‌ها از فدراسيون براي گرفتن حق فوتبال
هادي حسيني، ‌سخنگوي فراكسيون ورزش با تأكيد بر اينكه برگزاري بازي بين تيم‌هاي فوتبال ايران و عربستان در كشور ثالث آن هم به دليل نبود امنيت در ايران براي دنيا خنده‌دار است، گفت كه با توجه به تصميمات اخير در AFC اكنون زماني است كه فدراسيون فوتبال ايران بايد توانايي‌اش را در لابي با فدراسيون فوتبال آسيا نشان دهد و موضع قاطعي بگيرد: « اكنون زماني است كه فدراسيون فوتبال بايد به طور جدي‌تر موضوع را پيگيري كند تا حقوق مردم و ورزشكاران ايراني ضايع نشود؛ چراكه اگر فدراسيون نتواند لابي محكمي داشته باشد بايد در توانايي فدراسيون ترديد كرد. با توجه به اتفاقات اخير خصوصاً نفوذ داعش به كشورهاي منطقه و مناقشات داخلي عربستان، ‌اكنون همه از جمله ابرقدرت‌هاي جهان و كشورهاي همسايه به خوبي مي‌دانند كه ايران امن‌ترين كشور دنياست.»
 
تأكيد عربستان روي قطر
بعد از مهلتي كه كنفدراسيون فوتبال آسيا به عربستان و ايران براي پايان دادن به مناقشات داده، ‌اگر اوضاع به همين منوال پيش برود و سعودي‌ها از درخواست غيرمنطقي خود كوتاه نيايند، بازي‌هاي  ايران و عربستان در كشور ثالث برگزار مي‌شود. در همين راستا عربستان قطر را مد نظر دارد و قطري‌ها هم براي ميزباني از اين مسابقات اعلام آمادگي كرده‌اند. ايران هم البته در اين صورت بايد كشوري را به عنوان ميزبان معرفي كند. در اين بين تاشكند مي‌توانست گزينه خوبي باشد اگر پروازهاي ايران به يك پرواز در هفته و آن هم روزهاي جمعه محدود نبود و با توجه به اين محدوديت، ‌اردن و عمان گزينه‌هاي بعدي ميزباني ايران خواهند بود كه در اين بين عمان اعلام آمادگي كرده است.
 
زماني براي رايزني
اما آنچه مسلم است، ‌فدراسيون ايران نبايد اجازه دهد در اين اندك زماني كه AFC در اختيار دو كشور گذاشته سعودي‌ها بتوانند حرف خود را به كرسي بنشانند و بازي‌هاي  خود را در كشوري ثالث برگزار كنند؛ چراكه اين مسئله به معني زير سؤال رفتن امنيت ايران است؛ مسئله‌اي كه جز يك بازي سياسي كثيف نيست و عربستاني‌ها براي منزوي كردن ايران راه انداخته‌اند و كفاشيان نبايد تحت هيچ شرايطي زير بار آن برود و حق ملت ايران را تضعيف كند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن